Treść główna

Cel Twojej strategii marketingowej B2B może wydawać się oczywisty – chcesz utrzymać dotychczasowych i przyciągnąć nowych klientów. Chociaż jest to ważny cel, zanim zaczniesz widzieć konwersje, konieczne może się okazać przeprowadzenie wielu kampanii. Ponadto, aby każda kampania się liczyła, należy wziąć pod uwagę różne etapy podróży kupującego.

Jakie są cele biznesowe Twojej firmy?

Aby zastosować skuteczną strategię marketingową B2B, musisz wyznaczyć konkretne, realistyczne i mierzalne cele strategiczne dla każdej kampanii. Ponadto każdy z tych celów powinien pomóc Twoim klientom przejść przez kolejne etapy na drodze kupującego. Odpowiednie cele mogą obejmować tworzenie świadomości marki, budowanie lojalności wobec marki, edukowanie odbiorców lub zachęcanie ludzi do zaangażowania. Skorzystaj z doświadczenia Commplace w określaniu celów strategicznych i ciesz się efektami!

Co się liczy w marketingu B2B?

W świecie B2B budowanie zaufania z kupującymi jest niezwykle ważne. Jeśli nie znają Ciebie, Twoich wartości lub produktu, prawdopodobnie niczego od Ciebie nie kupią. Oznacza to, że kupujący raczej nie podejmie decyzji na podstawie pierwszego materiału marketingowego, jaki zobaczy.

Droga kupującego składa się z różnych kroków, które są zwykle podejmowane przed podjęciem decyzji o zakupie. Twoja strategia marketingowa musi uwzględniać te kroki i procesy decyzyjne, przez które przechodzi kupujący.

Wyznaczenie konkretnych celów dla każdej kampanii marketingowej pomoże odbiorcom podążać ustaloną wcześniej ścieżką do dokonania zakupu. Wyznaczanie kamieni milowych może również pomóc w śledzeniu sukcesu kampanii marketingowych i określaniu, czy konieczne jest wprowadzenie zmian.

Ustal cele strategiczne i zwiększ sprzedaż

Podobnie jak w przypadku B2C, udana kampania marketingowa może pomóc w zaprezentowaniu Twojej marki większej liczbie osób. Określ z nami swoje cele strategiczne i zmień tych ludzi w potencjalnych klientów. I ostatecznie zwiększ sprzedaż!

Jedna czwarta firm B2B przeznacza zaledwie 5% całkowitego budżetu swojej organizacji na marketing. 8% przeznacza na ten cel ponad 15% swoich budżetów wiedząc, że zapewnia to stały strumień potencjalnych klientów.

Jak skutecznie sprzedawać w B2B?

Teraz, gdy prawie każdy ma dostęp do tych samych informacji, proces sprzedaży B2B zmienił się na dobre. Sprzedaż nie polega już na sprzedaży, ale na budowaniu zaufania i edukacji. Istnieje wiele dowodów na to, że proces sprzedaży zorientowany na kupującego jest krokiem naprzód, jeśli chodzi o maksymalne wykorzystanie potencjalnych klientów i eliminację niepotrzebnych - i przestarzałych - procesów sprzedaży.

71 proc. firm B2B uważa, że prosta w obsłudze strona internetowa jest jednym z ich najcenniejszych rozwiązań prosprzedażowych. Optymalizują swoją obecność w internecie z myślą o kupujących. I to się opłaca.

69 proc. kupujących twierdzi, że najszybszą drogą do ich serc jest wsłuchanie się w ich indywidualne potrzeby. Teraz, gdy to klienci kontrolują proces zakupu, próba wywierania na nich presji nie działa. Często przynosi odwrotny skutek. Kupujący chcą kupić, ale nie chcą, aby ktoś im sprzedał. Doceniają jednak pomoc zaufanego doradcy. Czy zadajesz odpowiednie pytania i słuchasz tego, co faktycznie mówią Twoi klienci? I najważniejsze – czy wiesz, co zrobić dalej z tą wiedzą, by zwiększyć sprzedaż? W Commplace znamy cały wachlarz rozwiązań prosprzedażowych. Chętnie podzielimy się z Tobą tą wiedzą.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl