Treść główna

Marketing, który zwiększa Twój zysk

Celem marketingu nie jest samo zwiększenie udziału w rynku lub zapewnienie wartości konsumentom. Jego celem jest zwiększenie zysku. Strategia ofensywy marki to umiejętność osiągnięcia kompromisu między dawaniem konsumentom tego, czego chcą, a efektywnym prowadzeniem firmy. Takie podejście wymaga odpowiedniej postawy – samodzielnego decydowania o tym, co jest najlepsze dla firmy. Zamiast czekać, aż konkurencja wykona pierwszy krok.

Już ponad 300 marek urosło, wykorzystując nasze know-how.

Budowanie świadomości i rozpoznawalności marki wśród ludzi zamożnych. Kitchens inspired by exellence

Rebranding marki premium, czyli opracowanie całościowej koncepcji komunikacji i identyfikacji wizualnej marki Halupczok. Stworzenie ścieżki zakupowej klienta - odwiedziny salonów firmowych online i offline Pozycjonowanie strony internetowej w połączeniu z kampaniami Google ADS. Co sądzi o naszej skuteczności właściciel i twórca marki?

„Bazując na naszej współpracy możemy rekomendować agencję Commplace jako profesjonalnego i godnego zaufania partnera w obszarze doradztwa marketingowo-wizurenkowego”.
Adrian Halupczok,
właściciel i twórca marki

Otwieramy nowe możliwości. Od firmy farmerskiej do hunterskiej

Krok 1. Rebranding marki technologicznej, czyli kompleksowt rebranding marki, na który składało się zaprojektowanie i implementacja nowego logo, tak aby cała komunikacja wizualna była spójna z pożądanym wizerunkiem Etisoft. Marki nowoczesnej, kreującej trendy, będącej liderem w swojej dziedzinie. Krok 2. Dopasowana strategia marketingu internetowego. Efekt?

„Pracownicy Commplace, którzy partycypowali w projekcie, wykazali się dużym zaangażowaniem i gruntowną wiedzą. Podczas współpracy, na szczególne uznanie zasłużyła także duża elastyczność i zorientowanie na wspólny cel. Z pełną odpowiedzialnością możemy rekomendować agencję Commplace jako godnego zaufania partnera w obszarze doradztwa marketingowego”.
Michał Majnusz,
Prezes Zarządu

Kreacja nowego wizerunku i angażującej komunikacji. Z miłości do sera

Rebranding marki spożywczej, czyli opracowanie kompleksowej zmiany identyfikacji wizualnej Monieckiej Spółdzielni Mleczarskiej w Mońkach – jednego z najnowocześniejszych zakładów mleczarskich w Polsce. Najlepsza rekomendacja? Współpraca z Commplace nie skończyła się na jednym projekcie, ale trwa do dziś. Realizujemy kompleksową kampania komunikacyjną z naciskiem na Food Marketing.

„Bardzo cenimy sobie fakt, że pracownicy Commplace wykazali się dużym zaangażowaniem i zrozumieniem potrzeb naszej Spółdzielni. Uzyskane wsparcie pozwala nam rozwijać działalność, utrzymując wysokie wyniki. Bazując na naszej współpracy, możemy rekomendować agencję Commplace jako profesjonalnego i godnego zaufania partnera w obszarze doradztwa marketingowego i PR-owego”.
Ewa Polińska,
Specjalista ds. marketingu

Nasze ostatnie realizacje:

Warunki wstępne udanej strategii ofensywnej

Aby odnieść sukces w ofensywnych strategiach, musisz się upewnić, że Twoja firma jest w stanie:
- zdobyć akceptację klientów dla swojego produktu w rozsądnie krótkim czasie (jeśli nie jest to wysoce innowacyjny produkt lub mający premierę pierwszy raz na świecie);
- gromadzić niezbędne zasoby i szukać możliwości do wdrożenia strategii;
- zniechęcić konkurentów poprzez działania ofensywne w celu rozpoczęcia kontrofensywy;
Firma powinna wziąć pod uwagę, że „okres korzyści” z przewagi konkurencyjnej może nie trwać długo. Jej pozycja lidera nie jest dana na zawsze. W pewnym momencie pozostali zawodnicy rozpoczną kontratak. Wymyślaj kolejne ruchy ofensywne i defensywne jeden po drugim, aby chronić położenie marki na rynku.

Czy 89% menedżerów marketingu może się mylić?

Ofensywna kampania marketingowa to historia, którą firma opowiada swoim klientom. Dlatego według 89% menedżerów marketingu content marketing powinien pełnić kluczową rolę w strategii.
Marka musi mieć spójną, jasną i możliwe spersonalizowaną narrację. Czy któreś z poniższych stwierdzeń pasuje do Twojej firmy?
Produkt naszego konkurenta jest tani, ale nasz jest wysokiej jakości.
Nasz lokalny biznes dba o lokalną społeczność, w przeciwieństwie do naszego wielkiego, bezosobowego konkurenta.
Nasza firma daje Ci więcej niż konkurencja za tę samą kwotę.

Myślisz, że przypadkowe działania PR przysporzą Ci klientów? Jeśli coś robisz byle jak, lepiej nie trać energii i nie rób tego wcale. Ale przecież jesteś właścicielem firmy. Przedsiębiorcą. Ryzykantem. Jesteś odważnym pośród odważnych. Gdyby przedsiębiorcy bali się wyzwań, pracowaliby na etacie. Ale się nie boją. Kochają wyzwania. Żyją z myślą o rozwoju. Więc DLACZEGO na świecie tak wielu z nich nie stara się tak bardzo, jeśli chodzi o strategię marketingową? A Ty? Czy stać Cię na byle jaki marketing?

Czy znasz strategie ofensywy swojej konkurencji?

Aby stworzyć ofensywną strategię marki, firmy mogą stosować różne techniki i strategie - samodzielnie lub jako część działań. Firmy mogą nawet stosować zupełnie inne strategie w różnych lokalizacjach lub na różnych rynkach. Przykład?

Globalna firma produkująca napoje bezalkoholowe zareaguje inaczej na konkurenta na dojrzałym rynku macierzystym w porównaniu z tym, jak zareagowałaby na konkurenta typu start-up na rynku wschodzącym. Taka zmienność może prowadzić do złożonych strategii ofensywnych, a nawet włączenia niektórych strategii defensywnych do działań ofensywnych. Bądź na to gotowy.

Strategia ofensywy marki

77% marek mogłoby zniknąć i nikogo by to nie obeszło

Każda firma może stosować strategię ofensywy marki. Niezależnie od tego, czy jest to mała, średnia firma, czy duża korporacja. Jedynym wymogiem, aby móc zastosować tę strategię jest to, że organizacja musi bezpośrednio konkurować z inną.

Co więcej, strategia ofensywy marki skupia się na dotarciu do dwóch typów klientów. Tych, którzy już preferują konkurencyjną firmę lub tych, którzy jeszcze nie zdecydowali, wobec których produktów pozostaną lojalni.

Jeśli podążasz za konkurencją to się cofasz

Strach przed wyjściem przed szereg i podjęciem ryzyka uniemożliwia wielu firmom prawdziwy rozwój. Nie pozwala im na stworzenie efektu WOW, którego potrzebują, aby wyróżnić się z tłumu. Tymczasem w 2020 r. 51% konsumentów w USA porzuciło markę, której byli lojalni, na rzecz konkurenta, który lepiej odpowiadał ich potrzebom.

Spójrz na to, co robią twoi konkurenci i zrób coś przeciwnego. Czy grają bezpiecznie? Działaj ryzykownie. Czy mają produkt/usługę dla każdego? Znajdź mniej zatłoczone miejsce, aby dotrzeć do rynku docelowego.
Nie śledzisz i nie mierzysz wyników swoich działań? W dzisiejszych czasach dzięki technologii możesz śledzić i mierzyć prawie wszystko. Używaj stron docelowych, kodów, tajnych fraz i ofert specjalnych dla różnych segmentów swojego rynku. Zrób WSZYSTKO, aby określić, jak znalazł Cię klient. Jeśli nie śledzisz i nie mierzysz, to zgadujesz. A wiesz, co mówią o szacowaniu „na oko”.

Przyszłość wymaga jeszcze bardziej ofensywnego marketingu

Strategia ofensywy marki to zestaw postaw, zasad i procesów. Zestaw, który uwalnia potencjał podejścia marketingowego do przekształcania przedsiębiorstw w firmy marzeń. Marketing ofensywny nie jest formułą, modą ani teorią akademicką.

To wymagające i praktyczne podejście do biznesu, które wymaga odwagi, wytrwałości i determinacji. Został zaprojektowany tak, aby Twoi konkurenci stali się Twoimi followersami. Jak to osiągnąć? Stosując narzędzia sprzedażowe, takie jak online marketing, pozycjonowanie stron, Google ADS czy tworzenie stron www, które skutecznie sprzedają. Czy jesteś gotowy podjąć z nami to wyzwanie?

Strategia ofensywy marki według Commplace

Jak działamy offline? Oto przykład strategii ofensywy marki, który pozwolił naszemu klientowi osiągnąć oczekiwany rezultat.
Zadanie: skuteczne wprowadzenie własnych produktów do nowoczesnych sieci (FMCG, odzieżowe, elektromarkety, markety DIY, drogerie).

Rozwiązanie Commplace: kompleksowe wdrożenie produktów do sieci po okiem doświadczonego eksperta.
Wdrożone działania: wejście do sieci handlowych oraz koncepcja produktu, dostosowanie opakowania, strategia ceny, marży, umowa, gwarancje, negocjacje, szkolenie zespołu handlowego klienta. Nadzór nad prawidłowym wdrożeniem procesu u klienta (w tym wdrożenie procesu w zespole handlowym – do samodzielnego pozyskiwania kontraktów w sieciach handlowych)
Rezultat osiągnięty przez klienta: zwiększenie sprzedaży.

63 procent podróży zakupowych zaczyna się online

Jak pozyskać ruch organiczny, który powinien być głównym źródłem konwersji na stronie? Jak zapewnić szybkie dotarcie do klientów w wyszukiwarce? Zwiększ zyski dzięki budowaniu przewagi cyfrowej. Jak możemy Ci w tym pomóc? Skorzystaj z jednego z naszych pakietów:

NOWY GRACZ. Sprawdza się przy wpływaniu na sprzedaż jednej kategorii produktowej w Internecie.

LIDER PRODUKTU. Plan dla firm chcących zbudować mocną pozycję w sprzedaży jednej kategorii produktowej w Internecie.

LIDER KATEGORII. Plan dla firm korzystających z usług PR/SEO chcących zdobywać przewagę nad konkurencją w Internecie.

LIDER BRANŻY. Pakiet przeznaczony dla liderów branży. Rozbudowany pakiet dla marek chcących zdobyć/obronić pozycję lidera w cyfrowym świecie.

Strategia ofensywy marki stawia na PR

Oczekuje się, że globalny rynek PR w 2021 r. wzrośnie o 10,2%. Wymaga więc nowoczesnego public relations. Martwi Cię brak satysfakcjonujących efektów z działań PR lub kampanii z influencerami? Mamy dla Ciebie rozwiązanie - usługę z autorskim panelem klienta do analizy skuteczności.

Chcesz by Twoja firma wzbudzała zaufanie? Chcesz, by informacje o Twojej firmie/produktach znalazły się w TOP 10 wyszukiwań Google? Z nami zbudujesz w Internecie widoczność i trwałą przewagę nad konkurencją. Wykorzystaj wsparcie naszej autorskiej technologii.

Skutecznie dopasujemy ofensywną strategię marketingową do potrzeb Twojej firmy. Skorzystaj z naszego doświadczenia i energii.
Koncentrujemy się na pozyskiwaniu klientów dla naszych klientów. Rośnij z Commplace.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl