Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Sposób, w jaki mówimy do konsumentów, partnerów biznesowych i przede wszystkim własnych pracowników ma kluczowe znaczenie w biznesie. W Commplace nazywamy to miejscem komunikacji (place of communication), gdzie sprzedawca i usługodawca potrafią wsłuchać się w informacje zwrotne od klient i wykorzystać je z zyskiem dla obu tron.

W pogoni za rosnącymi słupkami sprzedaży nie możemy bowiem zapominać, że po drugiej stronie mamy człowieka z całą jego skomplikowaną psychologią. Kiedy siedzimy w jakimś biznesie od lat i swój produkt znamy od podszewki, łatwo ulec przekonaniu, że inni także powinni dysponować tą samą wiedza. Tak jednak nie jest i to zupełnie normalne. Dlatego trzeba uświadomić sobie, że dobrze poprowadzona komunikacja marketingowa nie tylko wyjaśni drugiej stronie, dlaczego produkt i usługa są dobre, ale przede wszystkim dlaczego są dobre właśnie dla niej.

Komunikacja marketingowa, czyli konsument ma głos

Działania reklamowe i promocyjne jako całość wyposażone są w wiele kanałów dialogu. Kanały komunikacji marketingowej rozumiemy jako platformy i serwisy cyfrowe, za pomocą których możemy prowadzić jednostronną lub obustronną rozmowę z naszymi klientami, kontrahentami i pracownikami. Typowym przykładem kanału komunikacji obustronnej są media społecznościowe, gdzie musimy liczyć się, że każda nasza publikacja czy komunikat mogą spotkać się z natychmiastową reakcją. Niestety nie zawsze pozytywną, dlatego prowadzenie firmy w serwisach społecznościowych jest zdaniem bardzo trudnym i wymagającym pracy na cały etat.

Dialog w biznesie to także komunikacja wewnętrzna

Innym obliczem komunikacji w biznesie jest porozumiewanie się z własnymi pracownikami. To niestety aspekt, który jest często lekceważony. Jako Commplace zawsze przekonujemy naszych klientów, że reformowanie firmy musi odbywać się w także we własnych szeregach. Odpowiednio komunikowane informacje, pochwały i konstruktywna krytyka pozwalają zbudzić i utrzymać zaangażowanie pracowników oraz zwiększać ich produktywność i efektywność podczas wykonywania zadań. Dzięki mądrze prowadzonej komunikacji wewnętrznej pracownicy są lojalni, a lojalny pracownik wart jest więcej niż złoto.

Duże znaczenie ma także sposób, w jaki porozumiewamy się z naszymi partnerami handlowymi w sytuacji b2b. Nie da się ukryć, że komunikacja marketingowa w tym przypadku wygląda nieco inaczej i wymaga innego podejścia. W Commplace podejmując prace naprawcze w zakresie komunikacji biznesowej naszych klientów zawsze wyszczególniamy osoby decyzyjne oraz pomagamy dobrze poznać potrzeby partnera biznesowego naszego klienta. Komunikacja marketingowa b2b ma też w tym przypadku na celu utrzymanie długotrwałej relacji oraz nierzadko wymaga umiejętności dyplomacji.

Nie tylko klient zewnętrzny… Pamiętasz o swoich pracownikach?

Pierwszy kwartał 2020 roku był sprawdzianem dla wielu organizacji. Jednym z zadań było utrzymanie komunikacji z pracownikami i walka nie tylko z pandemią, ale przede wszystkim – infodemią. Chaos komunikacyjny nie sprzyja prowadzeniu firmy. Wykorzystanie odpowiednich kanałów komunikacji pozwala jednak utrzymać zaangażowanie pracowników, wpłynąć na ich lojalność i wreszcie – efekty pracy. Fakty mówią same za siebie. 4 na 5 pracowników uważa, że skuteczna komunikacja wewnętrzna pomaga w osiąganiu lepszych wyników pracy. Wniosek jest prosty – pracownicy zdecydowanie zwracają uwagę na poziom komunikacji i uzależniają od niej swoją efektywność. W Commplace wiemy, jak do nich dotrzeć.

Kanały komunikacji – sprawdź swoją ścieżkę

Obserwujesz spadek efektywności dotychczasowych kanałów komunikacji, a jednocześnie wciąż liczysz, że jednak uda się osiągnąć cel? Albert Einstein powiedział kiedyś: „Szaleństwo: powtarzanie tego samego w kółko i oczekiwanie różnych rezultatów”. Kanały komunikacji zmieniają się w zależności od sytuacji, w jakiej znajduje się firma. W momentach kryzysowych warto rozważyć pójście nową ścieżką lub zweryfikować, czy aktualnie dobrana wciąż jest „zadbana”, bez przewróconych drzew, dziur lub innych przeszkód.

Kanały komunikacji marketingowej – jakie narzędzia wybrać?

Skuteczna komunikacja nie jest jednak łatwa do osiągnięcia. Kluczem jest udostępnianie:
– konkretnych treści,

– odpowiednim osobom,

– we właściwym czasie,

– za pośrednictwem adekwatnych kanałów i urządzeń.

To system naczyń połączonych. Zadzwoń do Commplace – podpowiemy Ci, jak może wyglądać zintegrowana komunikacja marketingowa.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt