Treść główna
Komunikacja – najważniejszy aspekt sprzedaży
Nikt nie kupuje sam z siebie. Ba! Bardzo często jest tak, że nasi klienci, na samym początku, nie wiedzą, że potrzebują konkretnego produktu.
Podstawą, jeśli chodzi o komunikację z klientem, jest stworzenie u niego naturalnej potrzeby zakupu konkretnego produktu. To oczywiście nie jest żadną tajemnicą. Sekret tkwi w tym, jak sprawić, aby Klient rzeczywiście nam zaufał i zdecydował się na zakup konkretnego produktu.
Właśnie dlatego, tak ważne są różnego rodzaju narzędzia, które będą służyć do komunikacji – zarówno tej wewnętrznej, jak również i zewnętrznej.
Jak mówić, żeby klient słuchał?
Słuchaj, obserwuj i reaguj. Zrozumienie potrzeb klienta jest podstawą do wysłania odpowiedniego komunikatu.
Nie sztuką jest mówić, sztuką jest zostać usłyszanym. Nie zawsze standardowy sposób komunikacji jest najlepszy. Często nie jest. Narzędzia, które służą do komunikacji z klientem, mogą być najróżniejsze: etykiety produktów, hasła reklamowe, slogany, czy motto firmy. To wszystko mówi o nas - o tym, kim jesteśmy, co robimy i co dokładnie mamy do zaoferowania naszym klientom. Właśnie dlatego, komunikaty, które przekazujemy naszym klientom, powinny być spójne z obraną przez nas strategią marketingową.
Stworzenie odpowiedniego komunikatu - podstawą sukcesu
Agencja public relations Commplace stawia na komunikację - skuteczną, dopasowaną do potrzeb klienta i konkretną.
Stworzenie ich, wymaga przede wszystkim wiedzy, doświadczenia a także - znajomości marki. Chcesz, aby Twoja firma zarabiała? Zależy Ci na sprawnej i przede wszystkim opartej na wzajemnym zrozumieniu relacji komunikacyjnej z klientem? Zaufaj naszym ekspertom od komunikacji z klientem z Commplace. Wiemy, jak mówić, aby Klient nie tylko chciał słuchać, ale żeby usłyszał, to, co do niego mówimy.
Nic na siłę - mów spokojnie, cierpliwie i skup się na konkretach
Cierpliwość to podstawa do osiągnięcia sukcesu. Skup się na potrzebach klienta i odpowiednio na nie reaguj.
Nie jest tak, że od razu trafimy z naszym komunikatem do konkretnego klienta. Komunikacja wewnętrzna z klientem opiera się przede wszystkim na wzajemnym zrozumieniu. My, musimy zrozumieć to, czego klient od nas oczekuje. Klient musi zrozumieć, że potrzebuje naszego produktu w bardzo konkretnym celu oraz musi wiedzieć, że zakup produktu, przyniesie mu same korzyści.
Doceniaj swoich odbiorców
Każdy klient ma wartość. Zaufani Klienci to skarb - nie tylko przynoszą dochód Twojej firmie, ale też pomagają pozyskać nowych klientów.
Nie sztuką jest powiedzieć przysłowiowe: Chcesz to mieć. Sztuką jest zrozumieć potrzeby klienta i pokazać, że je rozumiemy. Tylko w taki sposób uda nam się stworzyć relację na linii klient - firma, która będzie trwała i, która będzie opierała się przede wszystkim na zaufaniu obu stron.
Skontaktuj się z nami, jeśli chcesz, aby Twoi klienci Cię usłyszeli. Razem stworzymy przekaz, który dotrze w najdalsze zakamarki Twojej grupy docelowej.