Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B

Treść główna

Zagrożenia dla firmy – jak sobie z nimi radzić?

Kryzysy wybuchają nagle i niemal zawsze nie jesteśmy w stanie ich przewidzieć. Właśnie z tego względu, bardzo ważne jest to, aby wdrożyć odpowiedni system zarządzania kryzysowego w naszym przedsiębiorstwie. Racjonalny podział zadań, ustalenie priorytetów w walce z kryzysem, to jedne z najważniejszych elementów każdego systemu zarządzania kryzysowego. W przypadku firmy, bardzo ważną rolę odgrywa także komunikacja oraz PR.

Dlaczego ustalenie priorytetów w kryzysie jest takie istotne?

Chaos - to on jest odpowiedzialny za niemożność poradzenia sobie z kryzysem. Chaos, który wdziera się do firmy, odpowiada przede wszystkim za dezinformację oraz za działania, które w żaden sposób nie są spójne z prowadzoną dotychczas polityką firmy. Właśnie z tego względu, bardzo ważne jest ustalenie priorytetów w kryzysie. Musimy wiedzieć, które działania powinny zostać podjęte w pierwszej kolejności. Ustalenie tego, zależne jest od analizy ryzyka. Innymi słowy: jeśli mamy do czynienia z konkretną sytuacją, niesie ona za sobą bardzo jasne konsekwencje. Najważniejsze jest to, aby ustalić, które z tych konsekwencji mogą najpoważniej rzutować na naszą firmę. Dobrze dobrany system zarządzania kryzysowego, jest w stanie skutecznie pomóc nam w ustaleniu tych priorytetów. Skutecznie opracowuje on też system komunikacji w kryzysie - nie tylko tej, związanej komunikatami, które dana firma wypuszcza do mediów, ale też doskonale usprawnia komunikację wewnątrz firmy.

Strategia w walce z kryzysem - jak ją opracować?

Dlaczego działania antykryzysowe są kluczem do stabilnego rozwoju firmy? Przede wszystkim dlatego, że porządkują chaos, który wdziera się do firmy. W dalszej perspektywie, niwelują one straty, które w obliczu kryzysu mogą dotknąć firmę. Podstawą, jeśli chodzi o skuteczną strategię działań w walce z kryzysem, jest skrócenie łańcucha decyzyjności na linii zarząd - dział PR - pozostali pracownicy. Nie możemy bowiem zapominać o tym, że za radzenie sobie z kryzysem odpowiedzialny jest nie tylko zarząd firmy, ale też pozostali pracownicy.

Podział obowiązków i ustalenie zakresu działań pracowników, to podstawa w walce z kryzysem

Poza skróceniem łańcucha decyzyjności, bardzo ważne jest także dokładne i precyzyjne przydzielenie konkretnych zadań poszczególnym osobom w danej firmie. Nie możemy dopuścić do sytuacji, w której jedna osoba odpowiada za wszystko. To fizycznie niemożliwe, aby takie działania były w jakikolwiek sposób skuteczne.

System zarządzania kryzysowego jako pomoc w hierarchizacji działań

Dobrym sposobem, który sprawdzi się jako narzędzie do przydzielania zadań oraz podejmowania decyzji w sytuacji kryzysu w przedsiębiorstwie, jest odpowiedni system zarządzania kryzysowego - np. REDALERT24. Pozwala on na precyzyjne i bardzo jasne określenie zadań, ale też pokazuje które zagrożenia mogą przynieść największe straty dla danego przedsiębiorstwa. Taka informacja jest z kolei kluczowa dla skutecznego ustalenia priorytetów działań. W połączeniu z doświadczeniem pracowników działu PR oraz zarządu, system zarządzania kryzysowego w firmie z pewnością będzie doskonałym rozwiązaniem.

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt