Nawigacja

Aktualne wymiary grafik
na popularne portale społecznościowe

Online marketing
wymiary grafik na SoMe

Media społecznościowe nieustannie się zmieniają. Wymiary grafik na Facebook lub YouTube, które dziś sprawdzają się doskonale, za jakiś czas mogą być nieczytelne lub nieatrakcyjne. A przecież tylko idealnie dopasowane grafiki mogą realizować określone cele wizerunkowe lub sprzedażowe. Jak zatem ogarnąć ten „wielowymiarowy” chaos? O czym pamiętać projektując grafiki pod social media w 2024 roku? Przygotowaliśmy krótką ściągawkę.

Dlaczego warto znać aktualne wymiary pod social media?

Treści publikowane w mediach społecznościowych powinny być przede wszystkim atrakcyjne dla odbiorców. Sukces tkwi nie tylko w zawartości postów oraz emocjach, jakich dostarczają, ale także w samej formie prezentacji. Nie ma nic bardziej denerwującego niż ucięty fragment grafiki lub nieostre zdjęcie. Choć jakość ma znaczenie, nie mniej ważne jest zachowanie … umiaru. Grafiki o zbyt dużej rozdzielczości wpływają na czas ładowania się danego profilu, znacznie go wydłużając.

Różnorodność formatów dostępnych we wszystkich mediach społecznościowych może przyprawiać o zawrót głowy. Wymiar, który sprawdza się na Facebooku, niekoniecznie będzie pasował do wymogów Instagrama lub YouTube’a. Twórcy wszystkich platform społecznościowych muszą dynamicznie dopasowywać swoją ofertę do zmieniającej się rzeczywistości, jak chociażby coraz to nowych urządzeń wykorzystywanych przez użytkowników.

Ponadto, chcąc zarabiać oraz przyciągać inwestorów i reklamodawców, muszą zapewniać im odpowiednio dużo miejsca na pulpicie na tzw. treści komercyjne. Stąd tak częste zmiany, które chcąc nie chcąc musimy wziąć pod uwagę w planowaniu własnych strategii komunikacji. Oczywiście poszczególne platformy publikują sugerowane wymiary grafik – na FB, Instagram, czy YouTube, jednak zawsze warto wcześniej samodzielnie je przetestować na różnego rodzaju urządzeniach.

Aktualne wymiary grafik na Facebook

Każda platforma społecznościowa oferuje cały szereg różnego rodzaju formatów. Każdy z tych formatów prezentuje się inaczej nie tylko w zależności od urządzenia, z którego korzystamy, ale nawet od tego, czy trzymamy je w pionie lub w poziomie. Roboty indeksujące szczególnie wysoko oceniają tych twórców, którzy umiejętnie „żonglują” między poszczególnymi formatami i wykorzystują pełnię ich potencjału.

Chcąc właściwie dobrać wymiary grafik na Facebook, w pierwszej kolejności należy wziąć pod uwagę następujące wytyczne:

  • wymiar zdjęcia na FB – zdjęcie profilowe – 320 x 320 px przycięte do kształtu koła (choć sam FB zaleca znacznie mniejszy wymiar 170 x 170),
  • zdjęcie w tle na FB (cover) profilu osobistego lub strony firmowej – 820 x 312 xp, przy czym należy pamiętać o tym, że obszar ten przysłonięty jest przez fragment zdjęcia profilowego, a jego rzeczywista widoczność uzależniona jest od urządzenia, na którym zostanie ostatecznie wyświetlone,
  • rozmiar zdjęcia w tle FB (cover) grupy – 1640 x 856 px,
  • zdjęcie w tle – wymiary pod Wydarzenia – 1200 x 628 px,
  • post na Facebook – wymiary: poziomy – 1200 x 900 px, pionowy – 800 x 1000 px,
  • posty FB wymiary w kwadracie – 1080 x 1080 px,
  • stories na FB – 1080 x 1920 px,
  • reklama FB kierująca na konkretną stronę internetową – 1200 x 628 px lub 1080 x 1080 px,
  • reklama FB w formie karuzeli zdjęć/grafik – 1080 x 1080 px,
  • reklama FB nastawiona na wzrost polubień danego fanpage’u – 1200 x 444 px.

Aktualne wymiary grafik na Instagram

Choć Instagram nadal kojarzy się przede wszystkim z charakterystycznymi kwadratowymi zdjęciami, do których dodaje się mniej lub bardziej fantazyjne filtry, wraz z rozwojem social mediów i kolejnych formatów (w tym video, czy InstaStories), coraz popularniejsze stają się także zdjęcia i grafiki niestandardowe.

Aktualne wytyczne dotyczące standardowych wymiarów grafik na Instagram prezentują się następująco:

  • zdjęcie profilowe na Instagram – 320 x 320 px przycięte do kształtu koła,
  • standardowe wymiary zdjęcia na Instagram – 1080 x 1080 px,
  • grafika/zdjęcie w pionie – 1080 x 1350 px,
  • grafika/zdjęcie w poziomie – 1080 x 566 px,
  • InstaStories oraz Reelsy – 1080 x 1920 px,
  • reklamy/karuzele reklam.reklamy video – 1080 x 1080 px,
  • reklamy na InstaStories – 1080 x 1920 px.

Aktualne wymiary grafik na YouTube

Wbrew pozorom, wymiary grafik wykorzystywanych na platformie YouTube są niezwykle istotne, zwłaszcza w chwili pojawienia się części o nazwie Społeczność. Dobrze zaprojektowana okładka filmu przyciąga uwagę i zachęca do dalszego eksplorowania zawartości profilu. Ponadto atrakcyjne grafiki wpływają nie tylko estetykę profilu, ale także na jego pozycjonowanie w wyszukiwarkach. Jak zatem przygotować grafiki wykorzystujące pełnię możliwości platformy YouTube?

  • zdjęcie profilowe – 800 x 800 px,
  • tło – 2560 x 1440 px, który pozwala na prawidłowe wyświetlanie się na wielkich ekranach kina domowego oraz 1546 x 432 px, który sprawdzi się na urządzeniach mobilnych,
  • miniaturka (okładka filmu) – 1280 x 720 px,
  • post/gif w Społeczności – 1080 x 1080 px.

Aktualne wymiary grafik na Twitter (X)

Choć Twitter (obecnie platforma X) kojarzy się głównie z krótkimi informacjami tekstowymi, w toku ewolucji platformy zdecydowano się wykorzystać fakt, że nic tak nie wzmacnia przekazu, jak odpowiednio dobrana grafika. Tym sposobem współcześnie funkcjonująca platforma X wykorzystuje następujące rodzaje grafik:

  • zdjęcie profilowe – 400 x 400 px,
  • zdjęcie tła – 1500 x 500 px,
  • zdjęcie do wpisu – 800 x 418 px lub 800 x 800 px (platforma umożliwia wyświetlanie do czterech grafik w jednym wpisie, stąd przy tego rodzaju wpisach zalecane jest zachowanie odpowiednich proporcji i plików o wymiarach 1000 x 500 px),
  • stories – 1080 x 1920 px.

Aktualne wymiary grafik na TikTok

Tu sprawa jest wyjątkowo prosta – materiały graficzne zamieszczane na platformie TikTok powinny mieć wielkość standardowych plików umieszczanych w pozostałych mediach społecznościowych w ramach Stories, czyli 1080 x 1920 px. Jeżeli chodzi o zdjęcie profilowe, tutaj także sprawdzi się standardowy format np. 200 x 200 px, przycięty do kształtu koła.

Tożsamość marki - wiemy, jak ją budować

Aktualne wymiary grafik na LinkedIn

Platforma LinkedIn ceniona jest zwłaszcza w ramach budowania i podtrzymywania relacji zawodowych. Wykorzystywana jest, by budować wizerunek idealnego pracownika, pracodawcy lub partnera biznesowego, stąd tak istotne jest tu zachowanie wszelkich standardów dotyczących właściwie dobranych grafik:

  • zdjęcie profilowe osobiste – 400 x 400 px,
  • zdjęcie profilowe firmowe – 300 x 300 px,
  • tło na profilu osobistym – 1584 x 396 px
  • tło na profilu firmowym – 1128 x 191 px,
  • grafika w postach – 1200 x 628 px,
  • grafika do artykułu – 1280 x 720 px,
  • reklama pojedyncza lub karuzela – 1080 x 1080 px.

O czym warto pamiętać przygotowując grafiki na social media?

Aby przyciąć grafikę lub zdjęcie do odpowiedniego wymiaru, wystarczy zwykły edytor, w których podajemy określone wartości liczbowe lub proporcję. Jednak samo projektowanie grafiki, warto powierzyć specjaliście, który dopilnuje, by jej poszczególne elementy znajdowały się we właściwym miejscu. Najważniejsze elementy przekazu należy umieszczać w samym centrum grafiki, aby niezależnie od urządzenia, zawsze były w pełni widoczne.

Ponieważ najważniejszym znakiem graficznym każdej marki we wszystkich mediach społecznościowych jest zdjęcie profilowe, warto szczególnie zadbać o jego jakość i spójność. Jeżeli chcemy zasygnalizować zdjęciem profilowych jakieś istotne zmiany w życiu firmy lub istotne wydarzenie, możemy wykorzystać specjalne nakładki lub uzupełnić je o dodatkowy drobny element graficzny.

Przygotowując grafiki na potrzeby mediów społecznościowych warto pamiętać zarówno o wymiarach, jak i ciężarze plików. Wszystkie pliki graficzne należy zapisać w formacie .png. Ponadto warto zadbać o nadawanie plikom nazw określających dokładnie ich zawartość oraz nadawaniu im konkretnych atrybutów służących optymalizacji. Te z pozoru banalne zasady są kluczowe dla naszej komunikacji – nie uratuje nas żadna wymyślna kreacja, jeżeli zaprezentujemy ją światu w sposób niewłaściwy i nieczytelny.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt