Nawigacja

Slogany reklamowe, które zapadną w pamięci odbiorców

Pozyskiwanie klientów

„Red bull doda Ci skrzydeł”, „Twój kot kupowałby Whiskas”, „I’m lovin’ it” czy „Just do it” – te kultowe slogany reklamowe znają chyba wszyscy! Tajemnica ich rozpoznawalności tkwi w fenomenalnych konstrukcjach. Jak tworzyć slogany, które na stałe zapiszą się w pamięci odbiorców?

Czym tak właściwie jest slogan reklamowy?

Slogan reklamowy to, najprościej rzecz ujmując, hasło komunikujące wartości marki. Celem sloganu jest kreowanie pożądanego wizerunku, zwiększenie świadomości marki wśród odbiorców i budowa renomy. Odbiorcy, słysząc konkretne hasło, powinni od razu skojarzyć je z danym brandem. 

Zwięzłe i na temat, a przy tym w pewien sposób zaskakujące, pełne wartościowej treści, pasujące do różnych kontekstów i sytuacji – najlepsze slogany reklamowe intrygują, wzbudzają ciekawość, czasem bawią. Łączy je jedno – zapadają w pamięć! Na co zwrócić szczególną uwagę, podczas ich tworzenia?

Chcesz mieć slogan, który zapadnie w pamięć?

Zwróć się o pomoc do specjalistów!

Jak tworzyć slogany, które zapamięta każdy?

Slogany reklamowe kierowane są do odbiorców marki, dlatego muszą odpowiadać na ich potrzeby. Pierwszym etapem prac nad sloganem powinna być zatem szczegółowa analiza grupy docelowej, uwzględniająca język, jakim się posługują, wartości, które wyznają. 

Slogan stanowi część wizerunku marki, dlatego musi pasować do pozostałych elementów jej identyfikacji. Ponadto powinien w pewien sposób odróżniać brand od konkurencji.

Slogan musi być wyjątkowy, jedyny w swoim rodzaju i, co najważniejsze, łatwy do zapamiętania. Istnieje kilka mechanizmów, które mogą poprawić „zapamiętywalność” sloganów reklamowych. Można zastosować m.in.:

  • zabawną grę słów,
  • zaskakujące skojarzenie,
  • rym,
  • homonimy,
  • związki frazeologiczne.

Należy również pamiętać o autentyczności. Hasło powinno odnosić się do rzeczywistych wartości, które marka sobą reprezentuje. Slogan może wpływać na emocje, wywoływać pozytywne odczucia. Przy tym musi być na tyle uniwersalny, by idealnie opisywał markę przez cały czas, niezależnie od okresowych kampanii reklamowych. 

Warto wiedzieć:

Jaką rolę pełni slogan reklamowy?

Slogan reklamowy, czyli hasło komunikujące wartości danej marki, ma za zadanie kreowanie pożądanego wizerunku, budowę renomy oraz zwiększenie świadomości o danej marce wśród jej odbiorców. Najprościej mówiąc chodzi o to, że słysząc dany slogan od razu kojarzymy go z daną marką.

Jaki powinien być skuteczny slogan reklamowy?

Najlepsze slogany to te, które są krótkie i na temat, choć jednocześnie pełne wartościowej treści. Dodatkowymi atutami będzie element zaskoczenia i pobudzenie ciekawości odbiorcy, tak by dane hasło zapadło w pamięć na długo.

Jak tworzyć zapadające w pamięć slogany?

Po pierwsze należy dokładnie przeanalizować grupy docelowe, do których dany slogan będzie kierowany. Hasło musi być łatwe do zapamiętania oraz autentyczne - dobrze gdy wpływa na emocje. Slogan musi też pasować do wizerunku całej marki, musi być z nią spójny.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt