Nawigacja

Nowe formy reklamy, które warto wykorzystać

Pozyskiwanie klientów

Marketing internetowy rozwija się w niesamowitym tempie. Nieustannie pojawiają się nowe formy reklamy, które – zastosowane w umiejętny sposób – dają spektakularne efekty. Które z nich warto wykorzystać w swojej kampanii?

Reklamy internetowe w dobie banner blindness

Historia reklam internetowych zaczyna się w 1994, kiedy to amerykański koncern telekomunikacyjny AT&T zamieścił na stronie hotwired.com pierwszy baner reklamowy. Był to smukły, czarny prostokąt z prostym hasłem. Mimo minimalizmu i niezbyt ciekawej formy reklamę kliknęło niemal 50% internautów, co dziś jest wynikiem niemożliwym do osiągnięcia. 

Od tamtego czasu reklama internetowa niesamowicie ewoluowała. W pewnym momencie reklamodawcy zaczęli bombardować internet reklamowym spamem. Pojawiły się inwazyjne formy reklamy, w tym szczególnie znienawidzone przez klientów pop-undery i pop-upy. 

Przesyt przekazów reklamowych w sieci doprowadził do rozwoju tzw. banner blindness. Ślepota banerowa to zjawisko polegające na odruchowym ignorowaniu elementów graficznych wyglądem przypominających reklamy internetowe. W konsekwencji klasyczne banery reklamowe zaczęły tracić na popularności i skuteczności. 

Chcesz zwiększyć widoczność Twojej marki w sieci?

Możemy Ci w tym skutecznie pomóc!

Nowe formy reklamy – inbound marketing

Dzisiejszy przedsiębiorca musi wykazać się niemałym zaangażowaniem i ogromną kreatywnością, żeby skutecznie trafić do odbiorców ze swoim przekazem reklamowym. Obecnie prym wiodą nowe formy reklamy, które nie atakują agresywnie internautów i są przyjemne w odbiorze. Nowoczesne przekazy w subtelny sposób promują produkty lub usługi firmy, co zapewnia im ponadprzeciętną skuteczność. Owe formy reklamy określamy pojęciem inbound marketingu. 

Inbound marketing, w Polsce nazywany aktywnym marketingiem przychodzącym, to działania skupiające się na tym, by odbiorcy sami odnaleźli daną markę. Jest to całkowite przeciwieństwo tradycyjnej reklamy. Ideą inbound marketingu jest zainteresowanie potencjalnego klienta na tyle, by to on wykonał pierwszy krok w kierunku nawiązania kontaktu z firmą. Inbound marketing wyróżnia się spośród ekspansywnych form reklamy internetowej. Takie działania promocyjne nie zniechęcają klientów do marki, a wręcz są znakomitym sposobem na to, by rozbudzić ich ciekawość.

Nową formą reklamy, zaliczaną do inbound marketingu, jest strona internetowa firmy. Witryna jest swoistą wizytówką przedsiębiorstwa. Jeśli jest czytelna, estetyczna, atrakcyjna wizualnie i intuicyjna spełnia swoją funkcję promocyjną. Jednak ciekawy wygląd to nie wszystko. Na dzisiejszym rynku ogromne znaczenie mają wartościowe treści.

Nowe formy reklamy – content marketing 

Content marketing, inaczej marketing treści, to potęga w dzisiejszym marketingu internetowym! Ideą content marketingu jest sprawienie, żeby internauta sam dotarł na stronę. Wykorzystuje się do tego odpowiednie słowa kluczowe i pozycjonowanie. Treści muszą być zoptymalizowane pod SEO, wartościowe, merytoryczne i poprawne pod względem językowym. Ponadto muszą odpowiadać potrzebom i zapytaniom internautów – mogą rozwiązywać ich problemy, dawać praktyczne wskazówki, czy pogłębiać wiedzę na nurtujący ich temat.

Działania content marketingowe warto zacząć od prowadzenia specjalistycznego bloga na swojej stronie firmowej. Wartościowe, odpowiadające zapytaniom internautów wpisy blogowe zwiększają zaufanie odbiorców do marki, budują jej rozpoznawalność na rynku i przyczyniają się do poprawy wizerunku. Marka, która chętnie dzieli się wiedzą i pomaga konsumentom rozwiązywać ich problemy, ma zdecydowanie większe szanse na sukces niż ta, która nie robi nic w tym kierunku.

Inne narzędzia, które można wykorzystać w ramach content marketingu to:

  • recenzje produktów pozostawione przez zadowolonych klientów,
  • darmowe e-booki, poradniki i inne materiały PDF do ściągnięcia,
  • darmowe kursy i webinary.

Artykuł natywny – przeciwieństwo nachalnej reklamy

Sztuczne artykuły sponsorowane nie sprawdzają się już tak dobrze, jak kiedyś. Dziś liczy się subtelność w kreowaniu reklam. Doskonałym zamiennikiem dla tradycyjnych artykułów sponsorowanych są reklamy natywne. 

Artykuł natywny to tekst, który na pierwszy rzut oka nie wygląda jak reklama konkretnego produktu, danej usługi lub całej marki. Treść nie jest nachalną promocją. Autor, zamiast nawoływać do zakupu, w subtelny sposób wspomina o ofercie.

Pierwsza reklama natywna powstała w 1950 roku, jeszcze długo przed wynalezieniem internetu. Jej twórcą był David Ogilvy, założyciel marki Ogilvy & Mather. Artykuł miał formę obrazkowego przewodnika, przedstawiającego smaki ostryg oraz możliwości zestawień z innymi produktami. Jednym z nich było piwo marki Guinness, którego dotyczyła reklama.

Reklama natywna to niezwykle skuteczna nowa promocji, ponieważ jest wiarygodna, nieinwazyjna i ciekawa. Dzięki temu jest łatwo przyswajalna i doskonale spełnia swoją funkcję promocyjną. 

Potęga influencer marketingu

Kolejną nową formą reklamy, o której chcemy wspomnieć, jest influencer marketing. Twórcy internetowi mają ogromny wpływ na kształtowanie decyzji zakupowych w swoich odbiorców. Często uchodzą za autorytety, a nawet ekspertów w konkretnych dziedzinach. Obserwatorzy ich słuchają, cenią, chętnie stosują się do ich wskazówek lub kupują produkty z ich poleceń. W influencer marketingu tkwi ogromny potencjał. Jednak grunt to wybrać odpowiednią osobę do współpracy i postawić na autentyczność. W kampaniach influencerskich nie warto trzymać się utartych schematów i uniwersalnych rozwiązań. Kreatywne podejście to gwarancja najlepszych efektów!

Nowe formy reklamy to Twoja przepustka to wielkiego świata biznesu! Wykorzystując je w umiejętny sposób, skutecznie dotrzesz do odbiorców, zyskasz ich zaufanie i zdobędziesz stabilną pozycję na rynku. Dzięki temu z łatwością zrealizujesz każdy cel, który przybliży Cię do rynkowego sukcesu.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt