Nawigacja

Jubileuszowe party – jak je zorganizować w 2022 r.?

Imprezy firmowe
Jubileuszowe party – jak je zorganizować w 2022 r.?

Jeśli myślisz, że jubileuszowe party to impreza jak każda inna, (nie)stety – jesteś w błędzie. Nie jest to takie proste i przyjemne do zorganizowania, jak wydaje się na pierwszy rzut oka. Nie wystarczy zaprosić współpracowników w wybrane miejsce, zapewnić im rozrywkę i jedzenie. To za mało, by wszyscy wyszli szczęśliwi i zadowoleni. Czego więc wymaga jubileuszowe party? Ważne są pomysł, scenariusz i przemyślana kompozycja wszystkich elementów, które razem składają się na udany event.

Chcesz zorganizować jubileuszowe party? Ogranicza Cię w zasadzie jedynie Twoja wyobraźnia i budżet, jakim dysponujesz. Maksyma „Zastaw się a postaw się” nigdzie nie sprawdza się dobrze, także w świecie biznesu. Jaki jest więc efektywny event? Przede wszystkim szyty na miarę możliwości. W żadnym wypadku nie musi być przy tym kosztowny. Najważniejsze, by szczerze oddawał emocje, jakie chce przekazać firma, przy okazji świętowania kolejnej rocznicy istnienia. To uczestnicy imprezy nadają jej wartość. Jak pokazuje doświadczenie, najbardziej liczy się oryginalny pomysł. Jeśli uczestnicy go podchwycą, udana impreza gwarantowana!

Jubileuszowe party – okazja do jeszcze lepszej integracji

Po dwóch latach pandemii wszyscy są spragnieni wspólnych aktywności. Dlatego jubileuszowe party to doskonała okazja, by zrobić coś razem. Coś, co jest przydatne społecznie i niesie ze sobą głębszy sens. Konkretne pomysły? Możecie wspólnie odmalować pobliski dom dziecka albo zabrać na spacer psy z miejskiego schroniska. Warto także rozważyć, by zamiast kupowania nagród dla pracowników, przeznaczyć te środki – lub część z nich – na cel, który wspólnie uznacie za ważny. Pomoc tym, którzy jej potrzebują, to doskonały sposób na jeszcze lepsze zacieśnienie więzi między pracownikami.

Jubileuszowe party kojarzy się zwykle z imprezą w restauracji czy klubie. Tymczasem jubileusz to stan umysłu, a nie konkretne miejsce. Może czas zrobić coś inaczej niż do tej pory? Co można zrobić zamiast gali w ramach obchodów rocznicy istnienia firmy? Pomysły można mnożyć. Jednym z nich jest stworzenie razem oryginalnego muralu na ścianach waszej siedziby lub magazynu firmy.

Jubileusz może być dobrą okazją, by zrobić coś po raz pierwszy. To dobry czas na nieco bardziej ekstremalne rozrywki. Zwykle na co dzień brakuje nam na nie także odwagi. Tymczasem przekraczanie własnych granic może przynieść ciekawe efekty. Odkryć skrywane dotąd pokłady energii i nowych pomysłów. Nie chodzi o to, kogokolwiek do czegoś zmuszać – np. współpracowników z lękiem wysokości by skoczyli na bungee. Celem jest umożliwienie ludziom, którzy budują wartość twojej firmy, czegoś, co jest dla nich na co dzień nieosiągalne. Ostatecznie oni podejmą decyzję, czy skorzystają z przedstawionej im propozycji. Liczy się gest i umiejętność wsłuchiwania się w potrzeby, także te głęboko ukryte. Wzięcie pod uwagę pragnień pracowników  jest także oznaką największego szacunku.

Chcesz, by jubileuszowe party Twojej firmy przeszło do historii?

Powierz organizację nam, a dokładnie tak będzie!

Jak zorganizować jubileuszowe party?

Rocznica – np. 10 lecie firmy – nie jest czymś, czego się nie spodziewasz. Nie należy też do kategorii nagłych wydatków, na które musisz nagle zorganizować budżet. Im wcześniej więc zaczniesz planowanie wydarzenia, tym lepiej. Uwzględnij jubileuszowy bankiet firmowy w harmonogramie działań z odpowiednim wyprzedzeniem i zacznij przygotowania.

Ponieważ jubileuszowe party to event organizowany z myślą o wszystkich ludziach tworzących firmę, jego organizację warto zlecić zewnętrznej agencji. Dzięki temu zaoszczędzisz czas i nerwy. Z drugiej strony zyskasz jednocześnie pewność odnośnie efektu końcowego. Organizacja eventu to praca zespołowa. Wymaga zaangażowania wielu osób, a raczej nie oddelegujesz do tego pracowników, którzy są potrzebni na co dzień w firmie. Decydując się na współpracę z agencją PR lub eventową powierzasz organizację jubileuszu specjalistom.

Jak zacząć współpracę? Najpierw spisz w punktach swoje założenia – co chcesz przekazać i co osiągnąć. Wybierz dogodny termin i miejsce. Być może masz pomysł na motyw przewodni spotkania. Jeśli nie, z pewnością możesz liczyć na kreatywność agencji. Możecie także wspólnie się zastanowić, jak ciekawie spędzić jubileuszowy wieczór. Pamiętaj o zaproszeniach. Niech będą intrygujące, być może owiane nutką tajemnicy. Niech sprawią, że każdy będzie oczekiwał wyznaczonej daty z podekscytowaniem i ekscytacją. Nadajcie spotkaniu indywidualnego charakteru. Sprawcie, by jubileuszowe party jednoznacznie kojarzyło się z firmą. Tym co reprezentuje i do czego dąży.

Jubileuszowe party – event dla ludzi a nie dla firmy

Warto pamiętać, ze jubileuszowe party organizuje się dla ludzi, a nie dla firmy. To w końcu ludzie są najcenniejszym zasobem, tworzącym prawdziwą i unikatową wartość twojego przedsiębiorstwa. Sukces marki w dużej mierze zależy od ich zadowolenia i motywacji. Jubileuszowe party to okazja, by podziękować im za ich pomysły, zaangażowanie i codzienny wysiłek. Nie może być jednak byle jakie, bo przecież ludzie dla których je organizujesz, też tacy nie są. Dlatego znajdź jakiś wyróżnik.

Znajdź coś, co przyciągnie ludzi. Co sprawi, że wspomnienie jubileuszowego wieczoru pozostanie w ich pamięci na długo. Ten wyróżnik będzie stanowił siłę firmowego przyjęcia. Będzie niczym oś, wokół której zbudujesz atmosferę wydarzenia. Jak wcześniej podkreśliliśmy, jubileuszowe party to nie musi być sztampowy wieczorek z lampką szampana i nagrodą w kopercie na odchodne. Unikaj też nudnych, długich dziękczynnych przemów. Liczy się pomysł i oryginalność. Im więcej emocji wzbudzisz wśród pracowników i wspólników, tym większą lojalność wypracujesz.

Jak zrobić imprezę, jakiej nie zrobił nikt?

Jubileuszowe party to impreza z przytupem. Powinna wnosić powiew świeżości. Być czymś więcej niż kolejną imprezą firmową. Jej celem jest motywowanie załogi do dalszej, ciężkiej pracy. Chęć zaangażowania się w sprawy firmy. Wlanie w serca uczestników wiary w lepsze jutro. Szukając pomysłu na jubileuszowe party warto wsłuchać się w głosy tych, którzy będą bohaterami przyjęcia. To, że pracodawca liczy się ze zdaniem swoich pracowników i wspólników, to dowód na odrobienie lekcji w zakresie employer brandingu. To także najlepiej świadczy o Tobie, jako pracodawcy. W jaki sposób przeprowadzić research i zebrać pomysły? Bardzo dobrym rozwiązaniem jest przeprowadzenie anonimowej ankiety. Taka forma sprawia, że pytani znacznie odważniej podchodzą do udzielania odpowiedzi. Przy okazji na światło dzienne wychodzą najlepsze pomysły.

Zanim zaczniesz przygotowania do organizacji jubileuszowego party, spójrz wstecz. Jak wyglądały eventy firmowe organizowane w poprzednich latach? Czy wcześniejsze jubileuszowe party kończyły się sukcesem, czy klapą? Co było najjaśniejszym a co najsłabszym punktem tych wydarzeń? Co zachwyciło a co wzbudziło wiele negatywnych emocji i nieprzychylnych komentarzy? Dzięki analizie minionych jubileuszy możesz wyciągnąć wnioski i wyjść z kręgu sztampowych bankietów „na cześć”. Możesz także z powodzeniem wykorzystać te elementy, które do tej pory cieszyły się uznaniem gości organizowanych wydarzeń.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt