Fotografia produktowa i kulinarna dla marki Ariete

AktualnościHoReCaPR

Fotografia produktowa to jedna z najskuteczniejszych metod prezentacji zalet towaru. Potencjalny klient, który przegląda informacje w Internecie, potrzebuje kilkadziesiąt sekund, aby podjąć decyzje, czy jest nim zainteresowany. W jaki sposób tego dokonuje? Na podstawie zdjęć produktów, które w nim zobaczył.

Profesjonalne zdjęcia mają wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Wpływają także na sprzedaż i współczynnik konwersji. Przyczyniają się również do budowania wizerunku marki i co najważniejsze – wyróżniają ją na tle konkurencji. Dlatego coraz więcej firm zdaje sobie sprawę z tego, jak ważna jest profesjonalna fotografia produktowa czy kulinarna.

O ARIETE

Ariete jest firmą, która należy do włoskiego koncernu DeLonghi. Powstała w 1964 roku we Florencji, uznawanej za kolebkę kreatywności oraz błyskotliwych i genialnych wynalazków. Od tego czasu, projektanci Ariete tworzą użyteczne, a także estetycznie doskonałe urządzenia AGD w samym sercu słonecznej Toskanii.

Obecnie marka posiada 57 wyjątkowych patentów, które zgodnie z misją firmy – mają za zadanie ułatwianie codziennego życia. Na wielu europejskich rynkach Ariete jest liderem w segmencie urządzeń do czyszczenia i prasowania parowego, a także do parzenia kawy.

Ariete słynie z genialnych projektów, które wyróżnia zaawansowana funkcjonalność, jakość wykonania, przystępna cena oraz design, którego efektem jest kilka wyjątkowych i niepowtarzalnych linii urządzeń.

Wyzwania dla Commplace

Agencja odpowiedzialna była za stworzenie scenariusza sesji zdjęciowej w oparciu o aktualne trendy na rynku fotografii kulinarnej i produktowej oraz realizację zdjęć. Ujęcia zostały podzielone na dwie kategorie. Pierwszą z nich była kategoria kulinarna. W tym obszarze prace Commplace wsparli nasi profesjonalni kucharze z Dworu Korona Karkonoszy – Dwór Korona Karkonoszy jest naszym centrum gastronomicznym i eventowym w Sosnówce k. Karpacza. Kucharze przygotowali autorskie przepisy, które użytkownicy mogą przygotować wykorzystując sprzęt Ariete. Kolejną kategorią były sprzęty AGD, służące do sprzątania domu.

Szukasz skutecznej agencji PR?

Powiedz nam, w czym możemy Ci pomóc?

Zakres współpracy

Do pracy przy projekcie powołaliśmy dedykowany zespół złożony z ekspertów wewnętrznych – działu PR, koordynatorów sesji zdjęciowej, fotografów i kucharzy. W efekcie stworzyliśmy szczegółowy zakres naszej współpracy.

Wśród zadań realizowanych przez Commplace znalazły się:

Analiza aktualnych trendów w fotografii

W Commplace mamy świadomość, że to właśnie zdjęcie produktu może w dużej mierze przyspieszyć decyzje zakupową klienta. Właśnie dlatego przed każdą sesją dokładnie analizujemy najnowsze trendy, aby przygotowane materiały były atrakcyjne dla potencjalnego odbiorcy. Jednocześnie bierzemy pod uwagę także charakterystykę grupy docelowej. Połączenie tych dwóch zmiennych pozwala osiągnąć wyjątkowy efekt.

Przygotowanie scenariusza sesji zdjęciowej

Wiele lat doświadczenia pozwala nam sprawnie opracowywać scenariusze sesji zdjęciowych. Należy wziąć pod uwagę wady/zalety lokalizacji, zaopatrzyć się w odpowiednie rekwizyty, utrzymywać stałe tempo i uwzględniać potrzeby wszystkich zaangażowanych ekspertów. Przy tym wszystkim należy także pamiętać o głównym celu sesji – prezentacji produktu lub przepisu zgodnie z przyjętą strategię komunikacji marki.

Przygotowanie autorskich przepisów

Dedykowane danej marce przepisy to doskonały sposób na wyróżnienie się pośród konkurencji. Niezależnie, czy marka oferuje produkty spożywcze, czy sprzęt AGD, który ułatwia przygotowywanie potraw. Wzmocnieniem działań jest również zaangażowanie profesjonalnego kucharza, który swoją wiedzą i autorytetem pozytywnie wpłynie na odbiór działań.

Realizacja sesji zdjęciowej

Realizacja sesji zdjęciowej to kulminujący moment. I choć po niej następuje post produkcja, to właśnie ten moment jest najważniejszy. Sesja zdjęciowa powinna przebiegać zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. Żadne działanie nie może być przypadkowe. Każde ujęcie powinno mieć swój cel. Fotografia produktowa wymaga także zwracania uwagi na detale. Czujne oko klientów wyłapie nawet najmniejszy niepasujący element. Przy realizacji sesji zdjęciowej oprócz fotografa powinien być także koordynator lub dyrektor kreatywny. Taka współpraca pozwoli szybko i sprawnie zrealizować zadanie.

Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace

Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:

Zastanawiasz się, dlaczego tak wiele firm odnosi sukces dzięki pięknym zdjęciom?

Sprawdź nasze pomysły dla Twojej marki i przekonaj się sam.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt