Nawigacja

Ciekawe akcje marketingowe – jak je tworzyć?

Online marketing

Chcesz wypromować nowy produkt? Wejść na dodatkowy rynek? A może dotrzeć do nowej grupy klientów? Kluczem do sukcesu jest sprawna akcja marketingowa! Jak przeprowadzać skuteczne i ciekawe akcje marketingowe? 

Ciekawe akcje marketingowe krok po kroku 

Każde działanie w marketingu wymaga odpowiedniego planu. Chaotyczne akcje marketingowe zamiast korzyści, przynoszą straty. Dlatego w pierwszej kolejności powinieneś ustalić cel, jaki chcesz osiągnąć, podejmując konkretne działania marketingowe. Im bardziej szczegółowy będzie cel, tym lepiej! Ustalając cel, trzymaj się zasady SMART. Skonkretyzowany, mierzalny, akceptowalny, realny i terminowy cel łatwo osiągnąć.

Kolejny krok to określenie i analiza grupy docelowej. Otrzymane informacje pozwolą Ci w taki sposób przygotować przekaz reklamowy, aby wpływał na odbiorców w pożądany sposób. Inne treści przemawiają bowiem do kobiet, inne do mężczyzn. Podobnie jest z nastolatkami i dorosłymi. Precyzyjne określenie odbiorców akcji marketingowej to przepis na sukces!

Po ustaleniu celu i grupy docelowej czas na jeden z najważniejszych etapów planowania akcji marketingowej, czyli wybór kanałów promocji i przygotowanie contentu. Aby akcja marketingowa była efektywna, musi być dopasowana do potrzeb i oczekiwań odbiorców, zgodna z rynkowymi trendami, a przy tym na swój sposób nietuzinkowa, wyróżniająca się. Warto wykorzystać nietypowe formy marketingu (o których przeczytasz w dalszej części tekstu).

Po przygotowaniu materiałów reklamowych nie pozostaje nic innego jak… puścić je w świat! Pamiętaj, żeby stale monitorować skuteczność akcji marketingowej. Wyciągaj wnioski z raportów, w razie potrzeby – modyfikuj podejmowane działania. 

Ciekawe akcje marketingowe przyciągną nowych i stałych klientów.

Czas wdrożyć je w swojej firmie – zgłoś się do nas !

Akcje marketingowe – pomysły

Ambient marketing

Jednorazowa akcja marketingowa, która wykorzystuje niestandardowe nośniki przekazu (np. wiaty przystankowe czy ławki w parku) lub klasyczne jednak w niekonwencjonalny sposób. Ambient reklama to coś świeżego, nietypowego, będącego poza mainstreamem, coś, co przyciąga, intryguje, wyróżnia się spośród innych reklam. Ambient marketing ma wysoki potencjał interakcji z odbiorcami. 

Ciekawą ambientową akcję marketingową przygotował KitKat. Firma przerobiła miejskie ławki tak, by przypominały batonika KitKat. Celem akcji było zachęcenie do tego, by zrobić sobie „słodką” przerwę z batonikiem – marka reklamuje się hasłem „Czas na przerwę, czas na KitKat”, co idealnie podkreśliła przeprowadzona akcja marketingowa.

Viral marketing 

Marketing viralowy to ciekawa taktyka marketingowa, której celem jest wywołanie szumu wokół marki. Firma udostępnia w swoich kanałach społecznościowych starannie przygotowany przekaz reklamowy. Może być to mem, grafika ze stosownym opisem czy krótki filmik. Reklama wirusowa ma oddziaływać na emocje. Może bawić, wzruszać itd. Najważniejsze by była dopasowana do odbiorców i na tyle ciekawa, by ci chcieli udostępniać ją dalej. W viral marketingu chodzi o to, by reklama roznosiła się jak wirus! 

Przykłady udanych wirusowych akcji marketingowych to: Allegro „Czego szukasz w święta?”, Doritos „A song of ice and fire”, czy też misja Red Bull Stratos. 

Zadzwoń Panel klienta Kontakt