Commplace – agencja PR radzi – zadbaj o dobrą prasę!

PR
Commplace agencja PR

W Commplace – agencja PR zależy nam na budowaniu silnych marek. Doświadczenie i oczekiwania konsumentów sprawiają, że dziś nie skupiamy się już tylko na samym produkcie. Klienci chcą wiedzieć, co się kryje za Twoją firmą. Jak im to przekazać? Za pomocą skutecznych narzędzi PR. Jednym z nich jest informacja prasowa. Warto przyjrzeć się jej bliżej.

Najprościej mówiąc PR odnosi się do profesjonalnej komunikacji ze wszystkimi uczestnikami rynku. Dotyczy to nie tylko mediów, ale także klientów, pracowników oraz – w zależności od branży i rodzaju firmy, innych grup, jak politycy, inwestorzy czy partnerzy biznesowi. W Commplace – agencja PR wierzymy, że celem PR jest stworzenie jak najbardziej pozytywnego wizerunku, który przyczyni się do długofalowego sukcesu firmy. Poprzez strategicznie przemyślany PR wszystkie grupy odniesienia powinny się dowiedzieć, jak rozwija się Twoja firma.

Czy informacja prasowa jest ważna w public relations?

Informacje prasowe są jedną z istotnych części PR. Kluczową rolę odgrywa w ich przypadku nawiązywanie i utrzymywanie kontaktów z dziennikarzami. Niezależnie od tego, czy masz w planie udzielić wywiadu, planujesz konferencję prasową, czy piszesz informację – najważniejsze to wiedzieć, jak pracują dziennikarze. Jak dostarczać im wartościowych treści i po pierwsze co będzie dla nich wartościowe? W Commplace – agencja PR wiemy jak to osiągnąć, co powinien zawierać i jak poprawnie stworzyć zestaw prasowy. Wiemy też, że followupy po 5 minutach od wysyłki, kiedy dziennikarz jeszcze pewnie nie zdążył otworzyć wiadomości, raczej nie sprzyja budowaniu relacji.

Szukasz sposobów na budowanie wizerunku?

Nam zależy na budowaniu silnych marek.

Jak stworzyć informację prasową – wskazówki Commplace – agencja PR

Jak w przypadku wszystkich środków public relations, w informacji prasowej nie chodzi tylko o treść. Copywriting to rzemiosło. Chodzi o właściwe, całościowe podejście. O takie przygotowanie Twojej informacji prasowej, aby została zauważona, a dziennikarz miał jak najmniej pracy podczas jej przetwarzania. Klika tipów od Commplace – agencja PR? „Tym, co cechuje dobrą informację prasową jest m.in. unikanie słów kojarzących się od razu z reklamą. Gdy komunikat prasowy jest już napisany, trzeba go jeszcze wysłać. Do tego potrzebna jest baza kontaktów. Ale jak nawiązać kontakt z dziennikarzami? Które media będą pasować do Twojej firmy i tematu? To pytania, z którymi mierzy się każdy, kto działa w public relations. Na szczęście w Commplace – agencja PR znamy odpowiedzi na nie wszystkie. On nich zależy przyjęta strategia komunikacji.

Storytelling według Commplace – agencja PR

Storytelling. Czyli po prostu opowiadanie historii. Za pomocą tego stylistycznego narzędzia PR można osadzić informacje w logicznym kontekście. Storytelling jest możliwy w odniesieniu do ludzi, produktów lub całej firmy.

Celem opowiadania historii jest zbudowanie głębokich relacji z klientami. „Storytelling pozwala im dotknąć Twojej firmy, a tym samym zapewnia budowanie długotrwałych relacji. Storytelling, jako umiejętnie wdrożony środek PR, jest skuteczny, wiarygodny i przyciąga wiele uwagi do Twojego produktu lub firmy.” – tłumaczy ekspert z Commplace.

Blog Commplace

Dobra prasa z Commplace – agencja PR

Wiedząc, że warto dbać o dobrą prasę, pojawia się pytanie, czy o PR w tym zakresie zadbasz sam, czy zlecisz to na zewnątrz? Jeśli jeszcze się wahasz, zadaj sobie następujące pytania:

W jakim celu potrzebujesz PR?

Bez względu na to, czy chcesz go robić sam, czy skorzystasz z doświadczenia i profesjonalizmu agencji public relations, cele PR mogą się różnić, m.in. w zależności od branży, wielkości firmy, jej pozycji na rynku. Co możesz osiągnąć wdrażając odpowiednią strategię PR? Oto przykłady:

– skuteczniej promować produkt i rozpowszechniać o nim informacje, zyskując nowych klientów,

– przedstawić swoją firmę jako lidera branży,

– zwiększyć swoją wiarygodność.

Z jakich środków w ramach PR chcesz korzystać?

W zależności od celów, będziesz korzystał z różnych narzędzi PR. Są one bardzo różnorodne i mogą obejmować zarówno teksty, jak i tworzenie sieci kontaktów, wydarzeń itd. W zależności od metod, które zamierzasz zastosować, powinieneś zdecydować, czy masz wystarczające możliwości i wiedzę, aby to zrobić? Podejdź do tego uczciwie. Pamiętaj, że zamiast na nowo wymyślać koło, decydując się na współpracę z Commplace – agencja PR oddajesz się w ręce zespołu doświadczonych specjalistów.

Ile czasu możesz poświęcić na działania PR?

Czy chcesz używać PR tylko od czasu do czasu? Czy raczej potrzebujesz PR jako ciągłej koncepcji, którą możesz zintegrować ze strategią firmy? W Commplace – agencja PR – jeśli zależy Ci na wymiernych efektach – jesteśmy zdecydowanie zwolennikami opcji numer 2.

Jaki masz budżet na PR?

Wiadomo, że agencja PR współpracuje z klientami na zasadach komercyjnych. Dlatego koszty związane z prowadzeniem działań PR powinny być uwzględnione w planie finansowym firmy, jeśli PR ma być zlecany na zewnątrz. Zasadniczo outsourcing z Commplace – agencja PR ma wiele zalet. Przykład? Jesteśmy ekspertem, a w PR precyzyjna realizacja przyjętej strategii jest niezbędna.

Wiesz już co robić? Skorzystaj z know-how Commplace – agencja PR. Chętnie doradzimy i szczegółowo przedstawimy zalety i możliwości PR dla Twojej firmy. Po prostu skontaktuj się z nami, aby porozmawiać osobiście!

Jak dbać o dobrą prasę?

Współpraca z dziennikarzami nie należy do najłatwiejszych, wymaga bowiem poświęcenia czasu i uwagi oraz indywidualnego podejścia. Relacji z mediami nie wystarczy bowiem tylko nawiązać, ale trzeba ją skutecznie podtrzymywać. Każda informacja prasowa przekazana do mediów to cegiełka, która składa się na skuteczne Public Relations –  buduje zwiększa rozpoznawalność marki i kształtuje świadomość odbiorców na jej temat. W pierwszym kroku musimy przygotować bazę kontaktów z dziennikarzami, których zainteresują informacje o naszej marce i działaniach naszej firmy. Z pewnością nie może na niej zabraknąć przedstawicieli lokalnych mediów. Kolejne kontakty powinny dotyczyć przedstawicieli mediów branżowych, którym bliska jest tematyka związana z sektorem, w którym prowadzimy swoją działalność.

Nie powinniśmy sztucznie pompować naszej bazy o kontakty, które tak naprawdę nigdy nie doprowadzą do jakiejkolwiek formy współpracy. Lepiej skupić się na kilku wartościowych relacjach i poświęcić im swoją uwagę, ponieważ naprawdę zaprzyjaźniony dziennikarz może wykorzystać własną sieć kontaktów, do której nam ciężko byłoby się dostać. Relacje z dziennikarzami możesz utrzymywać osobiście, telefonicznie, mailowo lub poprzez serwisy społecznościowe.

Aby budować trwałe relacje, należy regularnie dostarczać dziennikarzom odpowiednie treści, czyli takie, które wzbudzą zainteresowanie odbiorców danego medium. Nie pisz dziennikarzom o wszystkim, co z twojego punktu widzenia wydaje się ważne. Spójrz na tworzone przez siebie informacje prasowe z punktu widzenia ich odbiorcy. Pamiętaj, by do każdej informacji prasowej dodawać pasującą grafikę lub zdjęcia. Zapewnij także możliwość rozbudowania tematu – bądź otwarty na indywidualne spotkania, nagrania i pytania, na które niezwłocznie udzielisz wyczerpujących odpowiedzi. Dziennikarz powinien mieć dowolność w kreowaniu informacji na bazie dostarczonej przez Twoją firmę informacji prasowej, jednak nie zapomnij, że masz prawo do autoryzacji wszelkich swoich wypowiedzi.

Dobra prasa- korzyści dla firmy

Owocna współpraca z mediami umożliwia skuteczne kształtowanie określonego wizerunku i zwiększenie rozpoznawalności marki. Ponadto media o zasięgu lokalnym i regionalnym mogą pomóc w zażegnaniu sytuacji kryzysowej. Dzięki poprawnym stosunkom z dziennikarzami możliwe jest utrzymywanie dobrej komunikacji przedsiębiorstwa z otaczającym ją środowiskiem społecznym.

Wbrew powszechnym opiniom, utrzymywanie „dobrej prasy” nie należy do obowiązków tylko wielkich firm i korporacji. Rozgłos, w ujęciu darmowej formy promocji, potrzebny jest każdemu. Niemniej pozyskanie go wymaga często żmudnej i długofalowej współpracy z mediami.

Regularna obecność w mediach pozwala budować więź z odbiorcami oraz wzbudzać w nich pożądane zaufanie. Media nie bez przyczyny określane są często czwartą władzą. Ich wpływ na kształtowanie się opinii rzeszy odbiorców jest bowiem nie do przecenienia. Coraz więcej konsumentów niechętnie ufa standardowej reklamie, natomiast media nadal postrzegane są jako źródło wiarygodnych i sprawdzonych informacji.

Należy pamiętać, że wszystko, co na bazie naszych informacji ukazuje się w mediach, jest naszym zasobem, który powinniśmy promować własnymi kanałami. Udostępniaj wszelkie wartościowe linki oraz prezentuj przedruki z pracy w swoich mediach społecznościowych. Dobrą praktyką jest również udostępnianie drukowanych materiałach na temat naszej firmy w siedzibie firmy. Wiele firm wykorzystuje pomieszczenia, w których goście oczekują na spotkania biznesowe, do prezentowania swojej siły, wpływów i możliwości.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt