Mówiąc o agencjach marketingowych mamy najczęściej na myśli te przedsiębiorstwa, które w kompleksowy sposób zajmują się promowaniem marki w świecie online oraz offline. Jednak jest to bardzo ogólne stwierdzenie oraz założenie, które nie zakłada różnorodności wśród agencji. Agencja interaktywna to jeden z rodzajów przedsiębiorstw, które zajmują się marketingiem. Jej specjalizacją jest działanie w sieci oraz wszystkie aspekty związane z internetowym promowaniem swoich klientów.
- Co to jest agencja interaktywna?
- Marketing online czy offline?
- Jakie są główne zadania agencji interaktywnej?
- Postawienie strony internetowej
- Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach
- Przewaga agencji interaktywnej nad freelancerami
- Jaka jest przewaga agencji nad freelancerem?
- Dlaczego warto nawiązać współpracę z agencją interaktywną?
- Większa widoczność w sieci
- Dopracowana strona internetowa
- Profesjonalny kontakt
- Ciągła optymalizacja
- Agencja interaktywna – wskaźniki sukcesu
- Zyski z zakupu produktów oraz usług
- Wzrost popularności twojej strony internetowej
- Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwania dobrej agencji interaktywnej?
- Portfolio oraz doświadczenie
- Kontakt z klientem
Co to jest agencja interaktywna?
Agencja interaktywna odpowiada za promowanie działań swoich klientów w przestrzeni internetowej. Zajmuje się nie tylko tworzeniem prawidłowo dopasowanej kampanii marketingowej, ale również budowaniem profesjonalnego wizerunku wśród odbiorców. Osiąga to między innymi poprzez postawienie wysokiej jakości strony internetowej oraz komunikację z odbiorcami, która opiera się na budowaniu wzajemnej relacji.
W zależności od Twoich potrzeb, a więc klienta agencji interaktywnej, budowane są różnorodne strategie marketingowe, które zawierają liczne aspekty pracy przedsiębiorstwa. Jednak to, na co warto zwrócić uwagę to fakt, że agencja interaktywna jest bez żadnych wątpliwości jednym ze specjalistów e- marketingu. Opiera się on na działaniach w przestrzeni internetowej.
Oznacza to, że agencja interaktywna bez problemu przygotuje dla Ciebie wysokiej jakości stronę internetową, odpowiednio wypozycjonuje ją w wyszukiwarce Google oraz dobierze najbardziej popularne słowa kluczowe, które doskonale opisują Twoje przedsiębiorstwo. Zostawi jednak innym specjalistom takie dziedziny jak gadżety reklamowe, ulotki lub gazety. Dlatego przed podjęciem współpracy z jakąkolwiek agencją sprawdź dokładnie oraz określ, jakie są Twoje najważniejsze założenia marketingowe. Być może lepszą opcją okaże się agencja public relations.
Chcesz by Twoja marka była bardziej widoczna w sieci?
Mamy na to sprawdzone sposoby!
Marketing online czy offline?
Marketing internetowy opiera się na działaniach, które odbywają się w przestrzeni internetowej. Oznacza to, że dzięki niemu docierasz do wszystkich użytkowników Internetu, którzy znajdują się w Twojej grupie docelowej. W zależności od obranej strategii marketingowej możesz zauważyć, że na Twoją stronę internetową zaglądają osoby w konkretnym przedziale wiekowym. Najważniejszym miejscem w Twojej sieci marketingowej jest witryna, na której znajdują się informacje na temat Twojego przedsiębiorstwa. Dlatego działania agencji interaktywnej opierają się na skierowaniu ruchu internautów dokładnie w tym kierunku.
Inaczej wygląda sytuacja w przypadku marketingu offline. Tutaj centrum Twoich działań są stacjonarne punkty styku z klientami. Może to być sklep stacjonarny, punkt na mapie lub siedziba firmy. Marketing offline przekierowuje działania klientów również do sieci, jednak odbywa się to w znacznie mniejszym stopniu. Najczęściej powstają tutaj ulotki lub gadżety reklamowe, które mają przypominać klientom o Twojej firmie. Tym rodzajem działań zajmują się agencje marketingowe skierowane na strategie offline.
Podstawową różnicą pomiędzy marketingiem online a offline jest zakres działania każdego z nich. Pierwszy opiera się na sieci internetowej, tworzeniu kontaktów poprzez kanały komunikacyjne oraz kierowanie ruchu internautów. Natomiast drugi z nich działa w świecie zewnętrznym, opierając się na bezpośrednim kontakcie z klientami na zewnątrz.
Jakie są główne zadania agencji interaktywnej?
Agencja interaktywna posiada szereg zadań, jakim musi sprostać zespół profesjonalistów. Istnieje ogólny podział oraz najważniejsze aspekty, na których opiera się działanie tego typu przedsiębiorstw. Jednak znajdują się również takie zadania, które nie są wykonywane przez wszystkich lub są oferowane jedynie przez wąskie grono agencji. Warto zapoznać się z ofertą wszystkich oraz sprawdzić, która z nich ofertuje te działania, które najlepiej sprawdzą się w przypadku Twojej firmy.
Postawienie strony internetowej
Strona internetowa jest centrum Twojej działalności w marketingu internetowym. To na dobrej witrynie opiera się większość interakcji, jakie pojawiają się pomiędzy Tobą a Twoimi klientami. Niezależnie od tego, czy jest to strona wizytówkowa, sklep internetowy czy inny rodzaj witryny, stanowi ona kluczowy element Twojej działalności. Dlatego tak istotne jest, żeby była odpowiednio zaprojektowana, wypozycjonowana oraz umożliwiała użytkownikom łatwe poruszanie się po niej.
Agencja interaktywna zajmuje się m.in. tworzeniem stron www, które odpowiadają na potrzeby klientów. Specjaliści, którzy zajmują się rozwiązaniami technologicznymi z pewnością chętnie wykorzystają najnowsze technologie, które nie tylko umożliwiają odnalezienie Twojej strony internetowej w sieci, ale również doskonale wpływają na jej odbiór oraz przyczyniają się do poprawy statystyk i ogólnego zadowolenia użytkowników.
Praca grafika
Nawet najlepszy kod źródłowy strony nie zostanie doceniony przez użytkowników, jeżeli witryna nie będzie atrakcyjna pod względem graficznym. Niezależnie od tego, jakie masz oczekiwania względem swojej strony internetowej konieczne jest, żeby zwrócić uwagę na wszystkie estetyczne jej aspekty.
Agencja interaktywna zadba również o to. Po przeprowadzonej z Tobą rozmowie oraz określeniu ogólnego zarysu marki wdroży w życie wszystkie kluczowe elementy, które umożliwią stworzenie tożsamości wizerunkowej Twojego przedsiębiorstwa. Na podstawie przeprowadzonych analiz zespół grafików zajmie się estetyczną stroną Twojej witryny oraz dopasuje jej wygląd do tego, co chcesz przekazać swoim klientom.
Do zadań grafików z agencji interaktywnej należy również dopasowanie obrazów oraz innych elementów estetycznych na stronie internetowej do typów urządzeń, na których będzie wyświetlana witryna. Oznacza to, że powinni dopasować wygląd strony w zależności od tego, czy będzie ona otwierana na ekranie komputera czy może na urządzeniu mobilnym.
Jest to niezwykle istotne, ponieważ wpływa na bezpośredni odbiór strony internetowej przez Twoich odbiorców. Aby jak najlepiej dopasować jej wygląd do wykorzystywanego urządzenia, graficy w sposób ścisły współpracują z grupą UX designerów. Są oni odpowiedzialni za doświadczenia użytkowników, którzy odwiedzają Twoją stronę internetową.
Praca UX designera
Niezależnie od tego, czy odwiedzasz sklep internetowy czy stronę wizytówkową, najważniejszym aspektem dla Ciebie jest możliwość swobodnego poruszania się pomiędzy kolejnymi jej elementami. To, czy możesz w prosty sposób przejść przez cały proces zakupowy czy znaleźć kontakt do potencjalnego dostawcy usług, jest niezwykle istotne oraz wpływa na odczucia związane ze stroną.
Prawdopodobnie, według statystyk, jeżeli napotkasz na swojej drodze jakiekolwiek problemy, które w pewnym stopniu utrudnią Ci pokonanie drogi, zrezygnujesz z zakupów w celu poszukiwania lepszych rozwiązań.
Zapewnienie możliwie najlepszych wrażeń użytkownikowi oraz wpływanie na jego płynne poruszanie się po stronie internetowej to kluczowe zadania, jakie stoją przed UX designerem. Podczas ścisłej współpracy z grafikiem w agencji interaktywnej dba o to, żeby każdy Twój klient, niezależnie od tego w jakim celu znalazł się na Twojej witrynie dostał dokładnie to, czego chce. Kluczowe jest tutaj również, żeby miał taką możliwość w możliwie krótkim czasie.
Dzięki dopracowanym systemom UX agencja interaktywna dba o to, żeby zdecydowana większość interakcji na Twojej stronie internetowych była zakończona sukcesem. Oznacza to, że nienależnie od tego, jaki jest cel Twojej witryny, zespół UX designerów zadba o to, żeby cały proces, przez jaki musi przejść Twój klient był prosty oraz możliwie najbardziej intuicyjny. W ten sposób Ty dostajesz pewność, że wszyscy użytkownicy, którzy chcą kupić Twój produkt, zakończą cały proces zakupowy z sukcesem.
Pozycjonowanie strony internetowej w wyszukiwarkach
Posiadając doskonały produkt, który jest sprzedawany w przestrzeni internetowej musisz mieć nie tylko odpowiednio ustawione reklamy, które skierują ruch użytkowników w Twoim kierunku. Istotne jest również pozycjonowanie Twojej strony w wyszukiwarkach. Mówimy tutaj przede wszystkim o Google, który jest najbardziej znany na całym świecie oraz najlepiej dopasowany do użytkowników. W związku z tym zdecydowana ich większość korzysta właśnie z tego sposobu w celu pozyskiwania informacji w Internecie.
Zespół pozycjonujący w agencji interaktywnej dba o to, żeby Twoja strona znajdowała się możliwie najwyżej w wyszukiwaniach podczas wpisywania w Google poszczególnych fraz, które są związane z Twoją działalnością. Jeżeli na przykład zajmujesz się produkcją farb, pozycjonerzy znajdą najlepsze słowa kluczowe, które są zgodne z profilem Twojej marki oraz zadbają o to, żeby Twoja witryna była wyszukiwana jako jedna z pierwszych.
Jak z pewnością zauważyłeś na podstawie własnych doświadczeń, przeciętny użytkownik Internetu podczas wyszukiwania informacji analizuje pierwsze 3 strony w Google. Jeżeli nie znajdzie tam satysfakcjonujących informacji, wpisuje nową frazę, która pokieruje go do kolejnych witryn. Dlatego tak ważne jest, żeby być odpowiednio wysoko w Google. Im wyżej znajduje się Twoja strona internetowa, tym masz większe szanse, żeby dotrzeć do nowych użytkowników, którzy wpisali w wyszukiwarce odpowiednią frazę.
Copywriting a pozycjonowanie
Najczęściej na odpowiednie pozycjonowanie stron w Google składa się praca dwóch zespołów. Jednym z nich jest grupa programistów, którzy są odpowiedzialni za stawianie Twojej witryny. Drugą składową jest zespół copywriterów, którzy tworzą treści na Twoją stronę internetową. To od nich zależy po jakich frazach użytkownicy dotrą do Twojego przedsiębiorstwa. Agencja interaktywna zajmuje się zapełnieniem witryny najwyższej jakości treściami, które przyciągają wzrok, zachęcają do wykonywania interakcji oraz odpowiadają za wzrost wyszukiwań w Google odpowiedniej frazy związanej z marką.
Przewaga agencji interaktywnej nad freelancerami
Na początek, zanim przedstawimy Ci aspekty, w których agencja interaktywna ma przewagę nad freelancerami, chcemy krótko przedstawić Ci na czym polega każdy z rodzajów działania. Uważamy, że konieczne jest zrozumienie wszystkich aspektów, które składają się na współpracę oraz alternatyw przed podjęciem ostatecznej decyzji. Jest to kluczowy element tworzenia udanych kampanii marketingowych w Internecie.
Freelancer to osoba, która samodzielnie zajmuje się powierzonymi mu projektami. Może stanowić jeden z elementów zespołu oraz w sposób ścisły współpracować z jego członkami, jednak w znacznej mierze wszystkie zadania wykonuje sam. Jest to specjalista w swojej dziedzinie oraz odpowiada za wąski aspekt działań, które wiążą się z szeroko pojętym marketingiem.
Cenisz współpracę z profesjonalistami?
Czas poznać nasz zespół!
Zadaniami, jakie warto jest powierzyć freelancerowi są poszczególne elementy kampanii lub dopracowanie jej działania. Sprawdzi się on doskonale, jeżeli strona internetowa już jest postawiona, a wszystkie jej elementy ze sobą współgrają. Wówczas zajmuje się tylko jednym, określonym zadaniem, które ma prowadzić do poprawy wydajności witryny lub jej widoczności w Google. Współpraca z freelancerem nie sprawdzi się w przypadku konieczności kompleksowego zajmowania się stroną internetową oraz wszystkimi jej elementami. Jako specjalista w konkretnej dziedzinie, nie ma on możliwości zająć się wszystkim bardzo dokładnie.
Agencja to zespół osób, które są specjalistami w konkretnych dziedzinach Zdarza się, że zrzesza ona freelancerów, a więc osoby, która poza zadaniami dla zespołu zajmują się również osobistymi projektami. Jednak w tym wypadku istnieje ścisła współpraca pomiędzy członkami zespołu, która umożliwia kompleksowe przygotowanie wszystkich elementów, które składają się na skuteczne postawienie strony internetowej oraz kampanii marketingowej.
Jaka jest przewaga agencji nad freelancerem?
Jeżeli nie posiadasz jeszcze strony internetowej, a jedynie jej wizję, warto zgłosić się do agencji interaktywnej. Zajmie się ona w sposób kompleksowy wszystkimi aspektami, które stoją za skutecznym stawianiem stron internetowych. Nawiązując współpracę z agencją, Twoim jedynym zmartwieniem jest przekazanie wszystkich informacji jednorazowo do leadera zespołu. On zajmuje się rozdzieleniem zadań oraz pilnuje, żeby wszystkie były dostarczone na czas.
Jeżeli chcesz współpracować z freelancerami, konieczne jest przekazanie każdemu z nich szczegółowych informacji oraz wybranie, które z nich są potrzebne poszczególnym osobom. Oznacza to dla Ciebie znacznie więcej pracy włożonej w stawianie kampanii oraz zaangażowania w cały proces.
Największym atutem agencji interaktywnej jest to, że zrzesza ona specjalistów w poszczególnych dziedzinach. Są to osoby, które przeszły odpowiednią weryfikacje na etapie rekrutacji, a obecnie zajmują się tworzeniem strategii marketingowych dużych marek dla agencji. Dzięki temu zyskujesz pewność, że nad Twoim produktem pracują najlepsi specjaliści we wszystkich branżach, jakie są konieczne do stworzenia dobrej kampanii.
Dlaczego warto nawiązać współpracę z agencją interaktywną?
Współpraca z agencją interaktywną ma wiele zalet, o których warto wspomnieć. Wszystkie one przekładają się bezpośrednio na Twoje zasięgi oraz możliwości, a także na sprzedaż Twoich produktów i usług. Sprawdź, dlaczego współpraca z agencją interaktywną jest dla Ciebie korzystna.
Większa widoczność w sieci
Jeżeli Twoja strona internetowa jest przygotowana na odpowiednim poziomie oraz wysoko pozycjonowana w Google, z pewnością jesteś bardziej widoczny w sieci. Jeżeli Twoi potencjalni klienci widzą Ciebie oraz Twoje przedsiębiorstwo, mogą do Ciebie dotrzeć za pomocą środków komunikacyjnych. W ten sposób zwiększasz swoje zasięgi, a tym samym zyski płynące ze sprzedaży produktów oraz usług.
Działając w przestrzeni internetowej, osiągnięcie odpowiedniego poziomu widoczności jest niezwykle istotne. Wpływa między innymi na sposób, w jaki jesteś odbierany przez nowych klientów. Jeżeli łatwo jest Ciebie znaleźć, równie prosty jest sposób polecania Ciebie dalej przez kolejne osoby. Tym samym możesz docierać również do osób, które nie znajdują się w twojej głównej grupie docelowej, ale mają w swoim gronie kogoś, kto już tam jest. Poszerzając grono odbiorców, zwiększasz liczbę swoich klientów.
Dopracowana strona internetowa
Nawet najlepszy specjalista od IT nie sprawi, żeby Twoja strona internetowa była atrakcyjna dla odbiorców. Podobnie zespół grafików nie zoptymalizuje jej pod kątem UX w taki sposób, żeby przynosiła korzyści oraz płynni przeprowadzała Twoich klientów przez cały proces zakupowy. Z kolei żadna z tych grup nie stworzy dla Ciebie chwytliwych tekstów, które przyciągną uwagę odbiorców. Jak widzisz, do stworzenia doskonałej strony internetowej, która przyciąga do Ciebie klientów, potrzebujesz całego zespołu specjalistów z różnych dziedzin. Konieczne jest również, żeby oni ze sobą współpracowali. Otrzymujesz wówczas spójny produkt, jakim jest strategia marketingowa oraz strona internetowa.
Agencja interaktywna dba o wszystkie elementy, które składają się na kształtowanie wizerunku jej klienta w sieci. Oznacza to, że specjaliści odpowiednio zadbają o wszystko. nie tylko o to, żeby firma była widoczna w wyszukiwaniach. Również o to, aby Twoja witryna przyciągała do siebie ludzi na różne sposoby. Nie tylko dopracowanym designem, ale też płynnym działaniem, ciekawymi tekstami oraz łatwością obsługi. Wszystkie te aspekty wpływają na odbieranie Ciebie przez użytkowników jako specjalisty w swojej dziedzinie.
Profesjonalny kontakt
Niezależnie od tego, czy potrzebujesz strony wizytówkowej, czy zastanawiasz się jak reklamować sklep internetowy, każde z tych zleceń jest istotne dla powodzenia Twojego biznesu. Dlatego powinieneś mieć pewność, że kontakt ze zleceniobiorcami będzie na wysokim poziomie oraz umożliwi Ci sprawne działanie w zakresie Twoich kompetencji.
Agencja interaktywna zapewni Ci dedykowanego opiekuna – oddelegowaną specjalnie do kontaktu z Tobą osobę. Dzięki temu, że dokładnie zna ona wszystkie aspekty współpracy, możesz mieć pewność, że szybko zareaguje. Oszczędzasz również czas, jaki musiałbyś poświęcić na nakreślanie swojej sytuacji kolejnym osobom.
Ciągła optymalizacja
Nie tylko postawienie strony internetowej oraz początkowe jej wypozycjonowanie są istotne. Liczy się również to, w jakim stopniu strona jest ciągle optymalizowana pod kątem najnowszych wymagań SEO oraz wyszukiwarek. Dlatego współpraca z agencją interaktywna nie kończy się w chwili przekazania końcowego produktu, jakim jest Twoja witryna.
Zespół przez cały okres trwania współpracy dba o to, żeby strona internetowa, którą stworzyli była jak najlepiej pozycjonowana oraz możliwie najbardziej atrakcyjna dla Twoich klientów. Dzięki temu masz możliwość ciągłego zdobywania nowych klientów oraz nie masz poczucia, że z czasem Twoja firma jest mniej widoczna w sieci. Agencja interaktywna cały czas dba o to, żeby Twoja marka była rozpoznawalna wśród internautów.
Agencja interaktywna – wskaźniki sukcesu
Wskaźniki sukcesu są to mierzalne dane, które pomagają określić Ci, w jakim stopniu działania podejmowane przez agencję interaktywną przynoszą spodziewane skutki. Dzięki nim możesz sprawdzić działania zespołu oraz jego skuteczność w prowadzeniu kampanii marketingowych i pozycjonowaniu strony.
Zyski z zakupu produktów oraz usług
Najważniejszym wskaźnikiem jest oczywiście ilość transakcji, które zakończyły się sukcesem. Jeżeli proces zakupowy został doprowadzony do końca oznacza to, że klient nie tylko trafił do Twojego sklepu z wyszukiwania lub z polecenia. On dodatkowo przeszedł przez wszystkie kroki, jakie należy wykonać przed finalizacją transakcji. Wybrał produkty, dodał je do koszyka, a następnie zakończył zakupy. Oznacza to sukces nie tylko osób zajmujących się optymalizacją strony oraz jej pozycjonowaniem. To również zasługa tych, którzy odpowiadają za UX, grafikę oraz opisy poszczególnych etapów, usług i produktów. Jest to praca całego zespołu profesjonalistów, którzy działają w ramach agencji interaktywnej.
Jeżeli transakcja została doprowadzona do końca, oznacza to zyski dla Twojego przedsiębiorstwa. To są z kolei bardzo konkretne dane, które możesz monitorować za pomocą odpowiednich analiz oraz zestawień.
Wzrost popularności twojej strony internetowej
W jaki sposób można mierzyć popularność? W świecie offline jest to trudne, ponieważ nie ma konkretnych wskaźników, które ułatwiłyby zadanie. Natomiast w sieci zmierzenie popularności okazuje się niezwykle intuicyjne. Wystarczy sprawdzić, jak często Twoja witryna jest odwiedzana.
Niezależnie od tego, czy korzysta z niej osoba, która trafiła do Ciebie dzięki reklamie czy z ruchu organicznego, postanowiła pozostać na stronie na dłużej. Dzięki statystykom możesz prześledzić wszystkie jej kroki, zbadać, w którym miejscu się zatrzymała oraz gdzie trafiła z wyszukiwarki. Daje Ci to wiele informacji na temat działania zespołu z agencji interaktywnej oraz umożliwia przeanalizowanie wszystkich kroków, jakie podjęli w celu poprawy rozpoznawalności Twojej marki w sieci.
Na co zwrócić uwagę podczas poszukiwania dobrej agencji interaktywnej?
W sieci można znaleźć ogłoszenia wielu agencji interaktywnych. W zależności od tego, czego szukasz część z nich może bardzo mocno odpowiadać Twoim potrzebom oraz oczekiwaniom. Chcemy pokazać Ci, na co warto zwrócić uwagę podczas rozpatrywania ofert poszczególnych agencji. Co jest istotne to fakt, że nie bierzemy pod uwagę stawki za wykonywane usługi. Jeżeli zależy Ci na wysokiej jakości marketingu, z pewnością masz przeznaczony w tym celu odpowiedni budżet.
Portfolio oraz doświadczenie
Jeżeli zastanawiasz się, czy dana agencja interaktywna spełni Twoje oczekiwania, poproś o portfolio z przykładowymi współpracami. Przyjrzyj się postawionym stronom oraz sprawdź ich popularność w sieci. Otrzymasz w ten sposób mnóstwo informacji na temat sposobu działania agencji oraz jej skuteczności.
Kontakt z klientem
Pamiętaj, że współpraca z agencją interaktywną wiąże się z nawiązaniem kontaktu na długie miesiące lub lata. Dlatego sprawdź, w jaki sposób wybrany przez Ciebie zespół kontaktuje się z Tobą. Czy możesz liczyć na szybkie odpowiedzi oraz reakcje na wiadomości i problemy? Jest to kluczowa kwestia podczas współpracy.
Agencja interaktywna dba o to, żeby Twoja marka była rozpoznawana w sieci. Zajmuje się marketingiem online, stawianiem strony internetowej oraz wszystkim aspektami związanymi z jej obsługą w taki sposób, żeby działała możliwie najskuteczniej.