Treść główna

W czym możemy Ci pomóc?

O tym, że potrafimy rozpoznać potrzeby partnerów biznesowych – każdych, Twoich oraz swoich – możesz się przekonać osobiście. Podejmując z nami współpracę, w pierwszej kolejności będziemy musieli poznać Twoje potrzeby. Chcąc rozwijać Twój biznes przede wszystkim musimy wiedzieć, czego dokładnie oczekujesz. Poznanie problemu klienta daje nam pierwsze pojęcie o rozwiązaniu, nad którym będziemy pracować. Firma może:

  • mieć słabo działający system zamówień online,
  • nie być w stanie zatrzymać klientów z uwagi na nieciekawe treści,
  • nie wiedzieć, jak czerpać korzyści z posiadanych danych o klientach,
  • tracić pieniądze i czas na przestarzałe strategie marketingowe itp.

Kiedy już wiemy, jakie obszary wymagają ulepszenia, możemy wypełnić te luki doskonale skutecznymi rozwiązaniami.

Dodatkowo staramy się dowiedzieć, jakie oczekiwania masz jako klient wobec naszej przyszłej współpracy. Może to być coś tak jasnego i mierzalnego, jak określony wzrost konwersji lub bardziej „abstrakcyjny” cel. Np. taki jak zwiększenie zaangażowania klientów w markę na urządzeniach moblinych. Oba wyzwania akceptujemy z równym entuzjazmem. I w obu przypadkach jesteśmy równie skuteczni.

Jak zdefiniować sukces?

Wszystkie statystyki wskazują na świat sprzedaży B2B, w którym sukces oznacza zaspokojenie Twoich odbiorców i ich potrzeb. Ponieważ 50 proc. kupujących postrzega sprzedawców jako nachalnych, a 61 proc. z nich twierdzi, że nachalność zmniejsza szanse na udaną transakcję - ewolucja stała się koniecznością. Co rekomendujemy? Buduj zaufanie, angażując potencjalnych partnerów biznesowych już na wczesnym etapie podróży kupującego. Jak konkretnie? Pierwszym krokiem jest analiza potrzeb Twoich klientów.

Czy na pewno wiesz, czym jest sprzedaż B2B?

Oto jeden z najczęstszych błędów, które popełniają firmy podczas sprzedaży B2B. Zakładają, że sprzedaż firmom oznacza dosłownie sprzedaż firmom. Tak nie jest. Sprzedaż B2B jest wielowymiarowa. Generalnie płaci firma, ale finalizuje sprzedaż wydział czy jednostka, a zasadniczo – konkretna, indywidualna osoba. W idealnym świecie skupiłbyś się na sprzedaży na wszystkich trzech poziomach. W prawdziwym świecie (gdzie działasz z ograniczonym czasem i zasobami) często będziesz musiał ustalać priorytety.

- Jak myślisz, który poziom sprzedaży jest najważniejszy?
- Kiedy kwalifikujesz potrzeby kupującego, to czyje dokładnie potrzeby określa Twoja analiza potrzeb?
- Czy poznajesz potrzeby firmy? Potrzeby działu? A może indywidualne potrzeby osoby, z którą prowadzisz negocjacje?

Brzmi skomplikowanie? W Commplace pomożemy Twojej firmie podjąć skuteczne działania na każdym poziomie sprzedaży. Znając potrzeby Twoich klientów dasz im to, czego potrzebują, aby podjąć decyzję na Twoją korzyść.

Jak dobrze znasz swoich klientów?

Analiza potrzeb Twoich partnerów biznesowych sprowadza się do odpowiedzi na kilka istotnych pytań:

- kto jest Twoim najlepszym klientem?
- jakie są 3 najważniejsze wartości, które Twój produkt/usługa daje klientowi?
- kim są główni interesariusze firmy?
- jakie pytania zadają Twoi klienci, co najczęściej chcą wiedzieć?
- jakie są największe zmartwienia Twoich klientów?
- co chciałby wiedzieć ich szef?
- jakich informacji branżowych wyszukują w sieci?
- gdzie jeszcze szukają informacji?
- na czym im najbardziej zależy?
- jakie problemy próbują rozwiązać?

Na ile z tych pytań potrafisz dziś odpowiedzieć?

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071 b.zielinski@commplace.pl