Treść główna
Definiuj i zarządzaj lejkiem sprzedaży
Każdy z etapów lejka sprzedażowego ma wpływ na zachowania konsumentów. Musisz je dokładnie poznać. Znając ich każdy krok, możesz użyć odpowiedniej taktyki, aby zwiększyć liczbę osób, które przechodzą od jednego kroku do drugiego. Może to mieć niewyobrażalny wpływ na Twój biznes.
Załóżmy, że podwajasz liczbę osób na 2 etapach ścieżki. Podwajasz leady i podwajasz procent zamkniętych klientów. To daje 4 razy więcej nowych klientów każdego miesiąca! Definiowanie i zarządzanie lejkiem sprzedaży to jedna z najpotężniejszych koncepcji w biznesie.
Jak zwiększyć sprzedaż?
Z danych HBR wynika, że firmy, które mają dobrze zaprojektowaną, prostą z punktu widzenia klienta ścieżkę sprzedaży, mają o 65 proc. większą szansę na zdobycie dobrej jakości, lukratywnych zleceń. Klienci, którym zależy na większych zamówieniach czy stałej współpracy, szukają firmy, której mogą zaufać. Intuicyjny i wciągający lejek sprzedażowy to jeden z elementów, jakie są wówczas brane pod uwagę, dlatego przyjrzymy się mu podczas audytu marketingowego.
Jak wygląda Twoja komunikacja z klientami?
Dzięki audytowi zidentyfikujesz obiekcje, jakie mogą powstrzymywać Twoich klientów przed zakupem lub przejściem do kolejnego etapu procesu sprzedażowego. W trakcie audytu lejka sprzedażowego pod uwagę brane są również aspekty neurolingwistyczne i psychologia. One także stoją za projektowanymi reakcjami i zachowaniami klientów, będących na ścieżce zakupowej. Sprawdzamy między innymi to, czy Twój potencjalny klient ma powód, by natychmiast podjąć decyzję o zakupie (zapisie na newsletter, rejestracji)? A może ma poczucie, że może poczekać z decyzją, więc... nie kupuje? Lejek sprzedażowy składa się z etapów, a na każdy z nich składają się liczne elementy graficzne, językowe i inne, które należy zbadać osobno i w odniesieniu do siebie. Dzięki temu lepiej zrozumiesz charakter Twojej komunikacji z klientami. A w przyszłości możesz ją budować bardziej świadomie.
Analiza konwersji lejka sprzedażowego
Po efektywnej analizie danych, dotyczących Twojego lejka sprzedażowego, nowa strategia marketingowa może uwzględniać modyfikację jego poszczególnych aspektów lub zmianę założeń, które za nim stoją. Analizujemy także konwersje. Być może słyszałeś, że jej średni poziom to zaledwie kilka procent. Jednak konwersja na każdym z kolejnych etapów drogi klienta w lejku sprzedażowym ma na niego wpływ. Na niektórych etapach może z łatwością wzrosnąć z kilku do kilkunastu i więcej procent. Możemy też zastanowić się nad modyfikacją punktu wejścia do lejka sprzedażowego – być może obecnie klienci trafiają do niego przez niewłaściwe medium? Analiza porównawcza pozwoli wdrożyć skuteczniejsze sposoby wejścia do lejka sprzedażowego, np. poprzez Google Ads czy reklamę na Facebooku.
Audyt lejka sprzedażowego w etapach
Zanim przedstawimy gotowy audyt lejka sprzedaży i analizę charakteru komunikacji z klientami, przejdziemy przez następujące etapy:
• identyfikacja lejka sprzedaży,
• identyfikacja klienta, persony, potencjalnych klientów,
• określenie rodzaju lejka sprzedażowego,
• analiza tzw. drop-out: na jakim etapie klienci najczęściej rezygnują z zakupu?
• analiza kolejnych pięter lejka,
• analiza źródła leadów,
• analiza konwersji.
Wspólnie możemy przygotować pełną analizę wszystkich działań marketingowych w Twojej firmie lub skupić się na lejku sprzedażowym, a nawet na jego konkretnym „piętrze”.
Zamów audyt lejka sprzedażowego
Czy wiesz, że według danych Demandgenreport 95 proc. klientów spośród wielu różnych dostawców wybiera tego, który na każdym etapie zapewnia im odpowiednio dużo informacji? A te angażujące informacje prowadzące od pierwszego kontaktu z marką aż do finalizacji zamówienia to przecież nic innego, jak dobrze zaprojektowany lejek sprzedażowy. Sprawdź, ilu nowych klientów możesz dzięki niemu zyskać.