Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Prestashop – co to jest?

co to jest?

Definicja

Prestashop to darmowe oprogramowanie typu open source służące do tworzenia sklepów internetowych, dostępne w języku polskim. Platforma ta pomaga w prosty sposób zarządzać sklepem internetowym, oczywiście całkowicie samodzielnie. Ponadto jest niezwykle rozbudowana i dlatego z powodzeniem sprawdza się nawet w największych biznesach. 

Jak działa Prestashop?

Na początek należy pobrać oprogramowanie znajdujące się na oficjalnej stronie internetowej Prestashop, które jest całkowicie darmowe, i zainstalować je na własnym komputerze. Kolejnym etapem będzie znalezienie hostingu oraz domeny. Są to niezbędne elementy, za które jednak trzeba dodatkowo zapłacić, by móc prowadzić stronę ze sklepem internetowym. Bardzo ważne jest, by przed zakupem hostingu upewnić się, że obsługuje on oprogramowanie Prestashop, gdyż nie wszystkie dostępne na rynku oferują takie opcje. Kolejne etapy tworzenia sklepu to dodawanie produktów, wybieranie motywów oraz dalsza personalizacja, zgodna z własną wizją. 

Prestashop posiada zintegrowany moduł, umożliwiający obsługę w wielu językach. Dzięki temu Twój sklep będzie dostępny także dla użytkowników za granicą. Nowoczesne narzędzia pozwolą Ci na sprzedaż zarówno produktów fizycznych, jak i wirtualnych, a za sprawą wielu pożytecznych dodatków, sklep można w każdej chwili dowolnie rozbudowywać. Prestashop oferuje także narzędzia marketingowe, umożliwiające prowadzenie działań promocyjnych oraz reklamowych, wysyłkę personalizowanych maili, a nawet połączenie z Google Analytics i prowadzenie analizy zachowań kupujących i odwiedzających sklep.  Wiele z dostępnych funkcji daje bardzo zaawansowane możliwości, dzięki czemu Prestashop pozwala na prowadzenie biznesu na wysokim poziomie. 

Prestashop - koszty

Samo oprogramowanie jest całkowicie darmowe, jednak trzeba zapłacić za hosting, domenę, a czasem też za certyfikat SSL. Hosting, czyli miejsce na serwerze dla naszego sklepu internetowego, to koszt od kilkunastu do nawet kilkuset złotych miesięcznie. Podobnie domena, choć można znaleźć promocyjne oferty, które będą darmowe. Certyfikat SSL można znaleźć w wersji darmowej. Będzie on wymagał odnawiania co kilka miesięcy, jednak zapewni stałe bezpieczeństwa wszystkich transakcji. Darmowe wtyczki Prestashop pozwalają na bezpłatne korzystanie z platformy w wersji podstawowej. Dla części użytkowników będzie to w zupełności wystarczające rozwiązanie.   

Prestashop – metody płatności

Prestashop bezpośrednio w panelu administracyjnym daje możliwość aktywacji płatności Blue Media, co jest niezwykle korzystne, gdyż zapewnia dostęp do najpopularniejszych obecnie, szybkich i bezpiecznych sposobów płatności online. 

Prestashop – sposoby wysyłki

Oprogramowanie Prestashop można połączyć z usługą Apaczka.pl i tym sposobem zarządzać wszystkimi zamówieniami, generować dokumenty przewozowe, a także nadzorować cały proces dostawy, aż do momentu, gdy paczka dotrze do klienta. Apaczka.pl to funkcjonalność dla sklepu, ale też dla klienta, który będzie miał możliwość wyboru dowolnego punktu dostawy. 

Prestashop – wady i zalety

Patrząc na popularność rozwiązania, jakim jest Prestashop, można śmiało powiedzieć, że wynika ona z faktu, że ma ono wiele zalet. Prestashop gwarantuje niezwykle szeroki zakres działania, oferując możliwość sprzedaży produktów fizycznych i cyfrowych praktycznie na całym świecie. 

Prestashop to zasadniczo darmowe oprogramowanie, jednak część funkcjonalności jest płatna i trzeba to brać pod uwagę, zwłaszcza gdy planujemy rozbudowę sklepu.

Ciekawostki

Prestashop zapewnia wiele narzędzi i rozbudowanych modułów, dlatego rozwiązanie to często wybierają także duże i znane już marki, które szukają nowych, lepszych miejsc do prowadzenia swojego biznesu online.

Podsumowanie

Prestashop to jedno z popularniejszych obecnie rozwiązań, oferujących prowadzenie sklepu internetowego o bardzo prostej i intuicyjnej obsłudze, a jednocześnie niezwykle szerokim zakresie. Prestashop zapewnia nieograniczony dostęp do poradników i materiałów szkoleniowych, które ułatwiają samodzielną obsługę, ale też wdrażanie nowych funkcjonalności w sklepie. 

Powiązane hasła:

narzędzie promocji, agencja kreatywna, agencja brandingowa, agencja konsultingowa, wizja firmy, agencja 360, doradctwo strategiczne, strategia produktu, plan strategiczny, strategia biznesowa

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Panel klienta Kontakt