Services

Public relations Communication strategy Branding Google Ads Positioning of websites Website development

Product offer

Company events Food marketing Marketing communication Graphic design Sales support Online marketing

Consulting offer

Social Media Internal communication Crisis management Employer Branding Reference Marketing Customer Lifetime Value B2B Marketing
return

Page loading speed

Szybkość ładowania strony – liczą się sekundy

szybkość ładowania strony

Definition

Szybkość ładowania Web page ma ogromne znaczenie dla wszystkich jej użytkowników, gdyż ma wpływ na pozycjonowanie oraz współczynnik odrzuceń. Szybkość ładowania, najprościej mówiąc, jest to czas następujący pomiędzy momentem kliknięcia adresu strony internetowej, a czasem pełnego załadowania się zawartości witryny na ekranie. Dotyczy to zarówno ekranów komputerowych, jak i telefonów komórkowych, tabletów, czy innych urządzeń mobilnych.

Szybkość ładowania – ciekawostki

Prędkość wczytywanie się strony internetowej ma ogromne znaczenie, gdyż bezpośrednio przekłada się na zadowolenie użytkowników. Jeżeli po kliknięciu adresu lub baneru, strona będzie ładować się bardzo długo lub wcale się nie otworzy, z pewnością wywoła to irytację i niezadowolenie użytkownika. Niestety, ale w większości przypadków poskutkuje to zaniechaniem chęci dalszego eksplorowania strony. Użytkownicy Internetu są niezwykle wyczuleni na prędkość ładowania się stron internetowych, dlatego nawet kilkusekundowe opóźnienia są niedopuszczalne.

Jeśli chodzi o szybkość ładowania strony internetowej, to im krócej trwa ten proces, tym lepiej. Szybkość ładowania to jeden z głównych czynników mających wpływ na wysoki wynik wyszukiwania danej strony, dlatego powinno się przywiązywać do tego parametru szczególną wagę. Zaniechanie w tym temacie poskutkuje zmniejszeniem zaangażowania użytkowników oraz wzrostem wskaźnika odrzuceń.

Szybkość ładowania – najważniejsze informacje

Jeśli strona internetowa ładuje się odpowiednio szybko, przynosi to wymierne korzyści, zwłaszcza z punktu widzenia marketingu internetowego. Od czego zależy szybkość ładowania strony internetowej? Istnieje wiele różnych czynników, które wpływają na to bezpośrednio, ale i pośrednio. Najczęściej popełniane błędy, mające wpływ na szybkość ładowania, to: brak optymalizacji obrazów, użycie błędnego kodu html, zbyt duże nasycenie strony różnymi funkcjami, a także nieodpowiedni serwer lub jego zła jakość.

Jak najskuteczniej sprawdzić szybkość ładowania strony? Najprostszym sposobem jest samodzielne sprawdzenie jak ładuje się strona – na komputerze i innych urządzeniach. Jeżeli są problemy, jesteśmy w stanie stwierdzić to sami. Wtedy można wdrożyć działania naprawcze, wykorzystując do tego odpowiednie instrumenty.

Szybkość ładowania strony z powodzeniem sprawdzimy przy pomocy dostępnych na rynku narzędzi, czyli specjalnych programów. Uzyskany dzięki nim wynik będzie miarodajny i precyzyjny. W zależności od potrzeb i możliwości mamy do wyboru darmowe programy, ale i bardziej profesjonalne, lecz tym razem – płatne.

Sprawdzając szybkość ładowania strony najlepiej zrobić to zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych. Wiele programów poza pomiarem oferuje także wskazówki co do dalszego postępowania. Wskazówki te mają przede wszystkim pomóc w poprawie obecnego stanu szybkości ładowania strony, a w dalszej perspektywie wpłyną na poprawę pozycji w wyszukiwaniach.

Szybkość ładowania powinno się testować regularnie, a nie tylko wtedy, gdy już sami zaobserwujemy problemy. Tym sposobem będziemy mogli reagować na bieżąco. Warto dodać, że problemy z ładowaniem nie zawsze dotyczą całej zawartości strony. Czasem może zdarzyć się, że problem jest tylko z jednym elementem. Jednak nawet to może bardzo negatywnie wpłynąć na wyniki strony.

Summary

Szybkość ładowania witryny wpływa na jej efektywność i doświadczenia użytkowników. Poprawne działanie strony to korzyści dla właścicieli, ale i odbiorców stron internetowych. Szybkość ładowania wpływa na jakość, co bezpośrednio przekłada się na wyniki wyszukiwania. Odpowiednia prędkość generuje także większy ruch na stronie, podnosi współczynnik konwersji, a jednocześnie obniża współczynnik odrzuceń.

W przypadku zauważenia problemów z szybkością ładowania się strony należy jak najszybciej poczynić kroki naprawcze. Pomocne może okazać się kompresowanie obrazów i zdjęć, znajdujących się na stronie, optymalizacja serwera i inne praktyki polecane przez specjalistów.

Related entries:

Marketing plan, image creation, brand management, marketing planning, image creation, customer acquisition, sales audit, branding activities, creating a company brand, image creation

Do you need help with your business development?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Managing director

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Call me Log in Contact