Nawigacja

Reklama na blogach kulinarnych – czy wciąż się opłaca?

Online marketing

Jeszcze do niedawna reklama na blogach kulinarnych była jednym z najlepszych sposobów na to, by dotrzeć do klientów docelowych i zbudować rozpoznawalność marki na konkretnym rynku. A jak jest dziś? Czy dalej jest to opłacalna forma promocji? 

Za pierwszego bloga uznaje się stronę założoną w 1990 roku przez Tima Bernersa-Lee. Terminu blog pierwszy raz użyto w 1999 roku. Natomiast za początek blogowania w Polsce wiąże się z założeniem serwisu vagla.pl przez Piotra Waglowskiego. Od tamtej pory blogowanie niesamowicie się rozwinęło. Jeszcze kilka lat temu blogerzy byli liderami opinii wśród swoich internetowych społeczności. Jednak dziś o blogach nie jest już tak głośno. Pojawiły się media społecznościowe i pojęcie influencer marketingu. Obecnie furorę robią Instagramerzy, YouTuberzy i od niedawna TikTokerzy. Czy to oznacza, że nie warto inwestować we współpracę z blogerami? Czy reklama na blogach kulinarnych jeszcze się opłaca?

Chcesz dotrzeć do szerszego grona odbiorców?

Możemy Ci skutecznie pomóc!

Reklama na blogach kulinarnych – dla kogo?

Internet stał się najważniejszym medium reklamowym. Ponad 90% Polaków ma obecnie dostęp do internetu. Prowadząc kampanię reklamową w sieci, można dotrzeć do niesamowicie szerokiego grona odbiorców i zbudować ogromną rozpoznawalność. To zaś może przełożyć się na realne korzyści dla firmy, w postaci zwiększenia sprzedaży czy uzyskania solidnej przewagi nad konkurencją. 

Reklama w sieci nie może być „jakaś”. Dziś ogromne znaczenie mają kreatywność, umiejętność dopasowania przekazów do potrzeb i oczekiwań odbiorców, a także wykorzystanie odpowiednich form reklamy. Dla kogo przeznaczona jest reklama na blogach kulinarnych? To doskonałe narzędzie promocyjne dla:

  • producentów żywności,
  • producentów sprzętów i akcesoriów kuchennych,
  • restauracji i innych lokali gastronomicznych.

Czy współpraca z blogerami kulinarnymi ma sens?

W sieci funkcjonuje ponad 600 milionów blogów. Liczba ta stanowi niemal 1/3 wszystkich aktywnych stron internetowych. Najpopularniejsze od lat są blogi lifestyle’owe, na których poruszane są zwyczajne, proste kwestie dotyczące życia codziennego, obowiązków i wolnego czasu. Blogi kulinarne mocno nie odstają od stron lifestyle’owych. Niewątpliwie są to jedne z najchętniej czytanych blogów w Polsce. 

Blogi kulinarne możemy podzielić na dwa rodzaje:

  • tworzone przez krytyków kulinarnych, którzy odwiedzają rozmaite restauracje, degustują serwowane tam dania i opowiadają o swoich doświadczeniach w sieci,
  • tworzone przez kucharzy i miłośników gotowania, którzy dzielą się z internautami swoimi przepisami na proste i te nieco bardziej wykwintne dania oraz praktycznymi wskazówkami dotyczącymi gotowania lub pieczenia.

Reklama na blogach kulinarnych ma szansę ponieść się bardzo szeroko. Blogi kulinarne to niesamowite źródło inspiracji podanych w ciekawej i apetycznej formie. Są niczym internetowa degustacja, która pobudza kubki smakowe i zachęca do tego, by poświęcić nieco czasu na kulinarne wariacje w swojej własnej kuchni. Czytelnicy chętnie udostępniają blogowe wpisy w swoich mediach społecznościowych, rozpowszechniając je na większą skalę.

Czy dziś w czasach social mediów i influencer marketingu blogi straciły swój potencjał? Popularni blogerzy udowadniają, że tak nie jest. Wybierając twórcę do współpracy, warto szukać osoby, która nie ogranicza się do jednego kanału. Media społecznościowe stały się bowiem świetnym wsparciem dla działalności na blogach. Na Facebooku czy Instagramie można w ciekawy i kreatywny sposób promować blogowe posty. Połączenie prowadzenia bloga z działalnością w social mediach to przepis na sukces.

A może własny blog kulinarny?

Alternatywą dla reklamy na blogach kulinarnych prowadzonych przez twórców internetowych jest promocja na… swoim własnym blogu! Prowadzenie bloga firmowego to doskonałe wsparcie dla całego biznesu. Content marketing jest bowiem potęgą dzisiejszego marketingu. Wartościowe treści są skutecznym narzędziem reklamowym w każdej branży, ponieważ kształtują wizerunek marki, tworzą jej rozpoznawalność i subtelnie zachęcają internautów do skorzystania z oferty. Jak z powodzeniem prowadzić bloga? I jak sprawić, by reklama na blogach kulinarnych przyniosła oczekiwane efekty?

Teksty blogowe muszą być ciekawe, inspirujące, w pewien sposób pomocne. Powinny odpowiadać zapytaniom użytkowników – czyli frazom, które najczęściej wpisują w wyszukiwarkę. Teksty mogą mieć formę poradników, inspiracji kulinarnych lub recenzji rozmaitych produktów. Reklama nie powinna stanowić pierwszego planu w treści. Dużo lepsze efekty daje promowanie w dyskretny, na pierwszy rzut oka niezauważalny sposób. Reklama na blogu firmowym może mieć formę fotografii zawierającej lokowanie produktu, krótkiego filmu przedstawiającego zastosowanie konkretnych dóbr, czy też artykułu natywnego. 

Treści blogowe muszą być odpowiednio zoptymalizowane pod wytyczne wyszukiwarki Google. SEO jest bowiem nieodłącznym elementem prowadzenia marketingu w sieci. Pozycjonowanie bloga zwiększa jego zasięg. To może przełożyć się na realny wzrost wyników sprzedażowych.

Prowadzenie własnego bloga firmowego wymaga czasu i zaangażowania. Jednak warto zainwestować w ten obszar działalności. Systematycznie i ciekawie prowadzony blog wspiera marketing, kształtuje wizerunek i pozwala firmie być bliżej swoich odbiorców. Blog nadaje przedsiębiorstwu „ludzkie” oblicze. Jest świetnym miejscem do interakcji z klientami.

Czy reklama na blogach kulinarnych się opłaca? 

Oczywiście! Grunt to wybrać odpowiedniego blogera, czyli takiego, który swoją blogową twórczość wspiera działaniami w mediach społecznościowych. Dobrym pomysłem jest również założenie firmowego bloga kulinarnego. Content marketing napędza sprzedaż!

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt