Wizerunek firmy to sposób, w jaki klienci, kontrahenci, pracownicy i inne grupy postrzegają dane przedsiębiorstwo. Kształtowanie wizerunku to długotrwały i wymagający proces, w którym pomocne może okazać się doradztwo wizerunkowe.
Czym jest doradztwo wizerunkowe?
Wizerunek firmy zależy od wielu czynników. Począwszy od nazwy, logo i całej identyfikacji wizualnej, przez sposób komunikowania się z poszczególnymi grupami docelowymi, aż do misji, wizji firmy a także jej kultury organizacyjnej. Zbudowanie pozytywnego wizerunku to wyzwanie. Wyzwanie, które wymaga stuprocentowego zaangażowania, odpowiednich umiejętności i specjalistycznej wiedzy. To sztuka złożenia wielu elementów w jedną, spójną całość.
Doradztwo wizerunkowe to pomoc w kształtowaniu wizerunku. To doskonałe rozwiązanie zarówno dla nowych firm, które stoją przed wyzwaniem budowy reputacji od samego początku, jak i dla tych przedsiębiorstw, które działają na rynku od jakiegoś czasu, ale z pewnych powodów chcą ocieplić lub odświeżyć wizerunek.
Chcesz sprzedawać?
Postaw na strategię budowy silnej marki.
Zrób to z Commplace!
Jakie elementy składają się na wizerunek?
Doradztwo wizerunkowe to przede wszystkim pomoc w stworzeniu spójnej strategii PR. Opartej o misję, wizję marki i cenne z jej punktu widzenia wartości. Public relations to kształtowanie stosunków społecznych z otoczeniem, którego celem jest zbudowanie dobrego wizerunku i uzyskanie społecznej akceptacji.
Na wizerunek składa się także branding (lub w przypadku istniejących firm – rebranding). Branding to proces budowania świadomości marki. Obejmuje takie działania jak:
- wymyślenie nazwy firmy, logo i systemu identyfikacji wizualnej,
- reklama i promocja,
- określenie wartości marki, jej wizji i atrybutów.
Doradztwo wizerunkowe może także uwzględniać:
- badanie obecnej reputacji firmy,
- pomoc w stworzeniu skutecznej strategii marketingowej,
- employer branding.