Employer branding jest dziś niezwykle ważnym obszarem w strategii organizacji. Odpowiednio zaplanowany i wdrożony pomaga firmom rekrutować lepszych kandydatów, a dzięki temu – zmniejszać koszty zatrudnienia i marketingu oraz zwiększać produktywność. Wie o tym także marka Divante. Dlatego jednym z naszych ostatnich wyzwań było kompleksowe doradztwo strategiczne w wyżej wymienionym obszarze.
O Divante
Divante to światowy lider w dziedzinie rozwiązań Commerce – zespół ponad 250 ekspertów wspiera klientów zarówno w segmencie B2B, jak i B2C. Marka współpracuje z firmami takimi jak Bosch, SAP czy Tally Weijl. Na swoim koncie Divante posiada także realizacje dla liderów branż, takich jak T-Mobile, Continental i 3M. Swoje usługi kieruje głównie do firm, które traktują technologię jako kluczowy element przyszłego rozwoju.

Wyzwania dla Commplace
Agencja Commplace odpowiedzialna była za obszar doradztwa strategicznego w zakresie employer brandingu marki Divante. Eksperci agencji przeprowadzili dokładny wywiad potrzeb marki. Przeanalizowali również jej słabe i mocne strony. W efekcie zaproponowali skuteczne narzędzia, które pozwolą zoptymalizować obszar employer brandingu w organizacji.
Zakres współpracy
Wśród naszych zadań znalazły się:
Audyt wizerunku firmy
Nasi eksperci, wspólnie z przedstawicielami marki Divante, odpowiedzą między innymi na następujące pytania:
- Jakie komunikaty marka wysyła do pracowników i kandydatów?
- W jaki sposób są one wysyłane?
- Czy przesyłane komunikaty są spójne?
- Czy ich treść faktycznie jest skuteczna?
- Co o nas mówią inni – pracownicy (PR wewnętrzny)?
- Jakie działania należy wprowadzić, a z jakich zrezygnować?

Doradztwo strategiczne
Holistyczne spojrzenie na organizację pozwala dokładnie określić jej mocne, a także słabe strony w obszarze employer brandingu. Ekspert z zewnątrz nie jest związany emocjonalnie z firmą. Może zatem z dystansem i obiektywnie przeanalizować bieżącą sytuację, co z kolei umożliwia przygotowanie i wdrożenie planu działań. Wśród obszarów, które m.in. w szczególności interesują naszych specjalistów, znajdują się:
- Analiza marki pracodawcy (wewnętrzna i zewnętrzna)
- Analiza działań konkurencji Divante
- Programy onboardingu
- Analiza ścieżki pracownika
- Programy ambasadorów marki
- Analiza grup docelowych
- Warsztaty dotyczące komunikacji wewnętrznej
- Zaplanowanie i realizacja skutecznych kampanii PR-owych
- Wsparcie w organizacji konkursów wewnętrznych
- Organizacja imprez i wyjazdów integracyjnych
Podczas szczegółowych warsztatów strategicznych, dla każdej organizacji określane są kluczowe obszary. Dzięki temu po zakończeniu konsultacji klienci otrzymują dokładne wytyczne, które mogą wdrożyć samodzielnie lub z pomocą Commplace.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które rekomendujemy do realizacji celów z obszaru employer brandingu dla Divante, znajdują się:
- Audyt wizerunku firmy jako marki pracodawcy,
- Przygotowanie i wdrożenie strategii employer brandingowej,
- Warsztaty z managerami z zakresu budowania relacji interpracowniczych.
- Audyt określający identyfikację pracowników z firmą.
- Opracowanie procedur oraz programu komunikacji wewnętrznej i CSR.
Zastanawiasz się, jakie działania pozwolą Ci wzmocnić wizerunek jako pracodawcy?
Sprawdź, co rekomendujemy dla Ciebie.