Nawigacja

Banery reklamowe w internecie – czy w dobie banner blindness wciąż są skuteczne?

Online marketing

Pierwsze reklamy banerowe zaczęły pojawiać się w sieci u schyłku XX wieku. Wówczas ich klikalność oscylowała w granicach 80%. Dziś banery reklamowe w internecie nie cieszą się tak dużą skutecznością. Czy to oznacza, że nie warto wykorzystywać tej formy reklamy?

Banner blindness – czy banery są skuteczne?

Internet zasypuje nas mnóstwem informacji. Część z nich automatycznie pomijamy – w szczególności nie zwracamy uwagi na e-reklamy. 

Banner blindness, czyli tzw. ślepota banerowa, to zjawisko polegające na odruchowym ignorowaniu elementów graficznych wyglądających jak reklamy internetowe. Dlaczego przestajemy zauważać banery reklamowe w internecie? Często przyczyną jest zamieszczenie reklamy w nieodpowiednim miejscu. Banery wyskakujące na środku strony, które ciężko zamknąć, wyjątkowo drażnią internautów. Osoba przeglądająca stronę bardziej skupi się na tym, żeby ową reklamę zamknąć niż na jej treści. 

Problemem może być też nieciekawy design banerów. Zbyt jaskrawe, migające, wypełnione po brzegi tekstem – takie reklamy nie są przyjemne dla użytkowników, a wręcz mogą ich irytować.

Nie oznacza to jednak, że nie warto wykorzystywać banerów w kampaniach reklamowych. Odpowiednio przygotowane mogą stanowić ciekawy element marketingu internetowego. Jak przygotować efektowny, a zarazem efektywny baner reklamowy?

Zastanawiasz się jakie banery reklamowe będą atrakcyjne dla Twoich klientów?

Przeanalizujemy grupę docelową i dobierzemy najlepsze narzędzia!

Skuteczne banery reklamowe w internecie, czyli jakie?

Zanim przygotujesz baner reklamowy, przeanalizuj grupę docelową swojej firmy. Ponadto zastanów się, na jakiej stronie chcesz zamieść reklamę, by maksymalnie dopasować wygląd baneru do wyglądu witryny.

Tworząc baner reklamowy do internetu, kieruj się zasadą: „jakość ponad ilością”. Postaw na minimalizm. Kolorystyka baneru, poza tym, że ma pasować do strony, powinna być stonowana i subtelna. Jaskrawe barwy przyciągną wzrok odbiorców, jednak prędzej ich zirytują, niż zaciekawią. Możesz wykorzystać beże, pastele, czy też uniwersalną biel i czerń. Zrezygnuj z wielu gifów i innych ruszających się elementów. Jeden w zupełności wystarczy. 

Treść baneru powinna być zwięzła, czytelna i atrakcyjna dla odbiorcy. Umieść w reklamie najważniejsze informacje o Twojej marce czy konkretnym produkcie. Nie pisz zagadkami, nie umieszczaj na banerze chwytliwych haseł, które nie wnoszą nic konkretnego. Owszem, intrygujące teksty sprawią, że internauci klikną reklamę, jednak działanie to nie przełoży się na skorzystanie z Twojej oferty. Odbiorca, patrząc na baner, powinien od razu domyślić się, czego dotyczy oferta. 

Na banerze umieść przycisk zachęcający do interakcji, czyli tzw. CTA (call to action) – „kup teraz”, „sprawdź”, „kliknij”, „czytaj dalej”, „zarejestruj się” itp. 

Aby zwiększyć skuteczność banerów reklamowych w internecie, bazuj na emocjach. Zachęć internautów do przejścia na Twoją stronę internetową, np. oferując im atrakcyjną promocję, darmową wysyłkę czy inną korzyść.

Warto wiedzieć:

Czym jest banner blindness?

Jest to zjawisko polegające na ignorowaniu internetowych reklam w formie banerów. Oznacza ono "ślepotę banerową", co nie jest intencjonalną czynnością ale odruchową.

Dlaczego banery reklamowe bywają ignorowane?

Najczęstszą przyczyną ignorowania banerów reklamowych w internecie jest ich mało ciekawy i irytujący wygląd. Często także banery są umieszczane w nieodpowiednim miejscu, przez co odbiorcy skupiają się na ich wyłączeniu, jednocześnie ignorując ich treść.

Jak powinien wyglądać dobry baner reklamowy?

Baner powinien przede wszystkim pasować do strony, na której zostanie umieszczony. Należy unikać jaskrawych barw i wielu dodatków. Sama treść powinna być jasna, czytelna i zrozumiała dla odbiorcy.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt