Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Marketing executive

Marketing executive, czyli skuteczne zarządzanie marketingiem firmy

Marketing executive- dyrektor do spraw marketingu

Definicja

Marketing executive, inaczej dyrektor do spraw marketingu, to stanowisko w firmie związane z planowaniem, koordynacją i wdrażaniem strategii marketingowych. Jest to osoba odpowiedzialna za promowanie marki, produktów i usług oraz wspieranie sprzedaży poprzez różne działania marketingowe. Ma kluczową rolę w dziale reklamy przedsiębiorstwa.

Marketing executive – ciekawostki, które musisz znać!

Osoba na stanowisku marketing executive zwykle ma naprawdę szeroki zakres obowiązków, które obejmują między innymi opracowywanie strategii marketingowych, badanie rynku i analizę konkurencji, zarządzanie kampaniami reklamowymi, działaniami PR, marketingiem internetowym oraz social media.

Ponadto zajmuje się monitorowaniem wyników działań marketingowych i ich analizą w celu możliwej optymalizacji, a także szacowaniem budżetu przeznaczonego na marketing oraz pilnowaniem jego skrupulatnej realizacji. Współpracuje też z innymi działami w firmie. Jak widać, jest osobą zarządzającą całością procesów marketingowymi marki, więc spoczywa na nim spora odpowiedzialność. 

To stanowisko, które w dobie rozwiniętego marketingu, cieszy się dużą popularnością i coraz więcej firm zdaje sobie sprawę ze znaczenia kompetentnej osoby na takim stanowisku. Oczywiście najczęściej szukają jej większe przedsiębiorstwa, podejmujące szeroko zakrojone działania reklamowe, które wymagają skutecznej koordynacji.

Marketing executive – najważniejsze informacje

Jakich kompetencji wymaga zawód dyrektora do spraw marketingu? Na pewno będą to między innymi:

• kreatywność,

• samodzielność,

• zdolności przywódcze,

• umiejętności analityczne,

• doskonała organizacja pracy,

• zdolności skutecznej komunikacji,

• umiejętność pracy w zespole,

• umiejętność szybkiego reagowania na zmiany i podejmowania decyzji. 

Marketing executive powinien również być na bieżąco z najnowszymi trendami w branży marketingowej oraz umieć szybko reagować na dynamiczne zmiany, jakie zachodzą na tym rynku. Niezbędna w przypadku takiego dyrektora jest także znajomość nowoczesnych technologii wykorzystywanych we współczesnym marketingu.

Aby osiągnąć sukces w roli marketing executive, niezbędne są posiadanie wykształcenia wyższego z zakresu marketingu lub z pokrewnych dziedzin, udokumentowane doświadczenie w pracy w dziale reklamy oraz wskazane wyżej umiejętności interpersonalne. Mile widziana jest także doskonała znajomość języka obcego – charakter tej pracy często jest bowiem międzynarodowy. Trzeba pamiętać, że tego typu działalność wiąże się z dużym natężeniem kontaktów z ludźmi, a nierzadko też pracą pod presją. Taka złożoność zadań wymaga od marketing executive umiejętności delegowania ich w zespole.

Podsumowanie

Jak widać, marketing executive to kluczowe stanowisko w zespole zajmującym się marketingiem. Często to od pracy takiej osoby zależy opracowanie i wdrożenie skutecznej strategii reklamowej, budowanie wizerunku marki i zwiększanie przewagi konkurencyjnej na rynku.

Powiązane hasła:

narzędzie promocji, agencja kreatywna, agencja brandingowa, agencja konsultingowa, wizja firmy, agencja 360, doradctwo strategiczne, strategia produktu, plan strategiczny, strategia biznesowa

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt