Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

Magento – co to jest?

co to jest?

Definicja

Magento to oprogramowanie służące do tworzenia i zarządzania sklepami internetowymi. Magneto napisane zostało w języku PHP. Gwarantuje nieograniczony dostęp do kodu źródłowego i dostępne jest w dwóch wersjach: Open Source oraz Adobe Commerce. 

Jak działa Magento?

System zarządzania treścią Magento oferuje mnóstwo rozwiązań, zarówno do małego sklepu, jak i ogromnego biznesu. Platforma pozwala dogodnie zarządzać produktami znajdującymi się w sklepie, stale nadzorując stany magazynowe i dostępność. Magento ułatwia nie tylko sprzedaż i wysyłkę towarów, ale pozwala prowadzić sprawny marketing wspomagany optymalizacją SEO. Dzięki niemu możemy zadbać o obsługę klienta na najwyższym poziomie. Magento wyróżnia także dbałość o bezpieczeństwo. System wymaga zmiany haseł, uwierzytelniania, na bieżąco aktualizuje oprogramowanie, wykrywając luki pojawiające się w zabezpieczeniach strony. 

Magento pozwala korzystać jednocześnie z kilku domen i sprzedawać w wielu różnych sklepach i platformach, które będą sterowane jednym panelem. System dostosowany jest do urządzeń mobilnych, dlatego nie ogranicza użytkowników na żadnym polu. Magento polecane jest firmom nastawionym na ciągły rozwój. Zapewnia dostęp do rozbudowanych analiz i raportów, które pomagają rozwijać sklep i zwiększać sprzedaż. 

Magento – pakiety

Magento dostępne jest w systemie z otwartym kodem źródłowym, mowa tu o wersji Open Source, oraz płatnej wersji Magento Commerce. Magento Open Source (kiedyś znane jako Community) jest bezpłatne, jednak wymaga zainstalowania na własnym hostingu. To jedyny koszt tego rozwiązania, chyba że zdecydujemy się na inne płatne rozszerzenia. Wersja płatna, czyli Commerce, dedykowana jest firmom o największych zasięgach i dużej ilości transakcji. Cena w tym przypadku ustalana jest indywidualnie po osobistym kontakcie z firmą. Głównym wyznacznikiem ceny jest tu przychód firmy.

Magento – metody płatności

Wybierając Magento, zapewniamy swoim klientom możliwość korzystania z najbardziej znanych metod płatności, które są nie tylko szybkie, ale i bezpieczne. Wybierając płatności Autopay otrzymamy dostęp do BLIKa, GooglePay, płatności kartą, ale też do błyskawicznych przelewów internetowych. 

Magento – wysyłka

W panelu administracyjnym naszej aplikacji znajdziemy możliwość konfiguracji najróżniejszych sposobów wysyłki towarów. Co ważne, każda z metod może być w dowolnym momencie włączona, ale i wyłączona. Ustawiamy nie tylko sposób wysyłki, ale też jej koszt oraz wszelkie inne ważne parametry. Podpisując umowę z danym dostawcą lub firmą kurierską wprowadzamy te dane do systemu i łączymy ze sklepem. 

Magento – wady i zalety

Twórcy Magento podkreślają, że daje ono swoim użytkownikom nieograniczone możliwości rozwoju, gdyż nawet bezpłatna wersja zbudowana jest na otwartym kodzie źródłowym, który można dowolnie modyfikować. Ponadto warto wspomnieć o zaawansowanych rozwiązaniach tego systemu i indywidualnym podejściu do każdego klienta. 

Do wad możemy zaliczyć dosyć wysokie koszty wdrażania indywidualnych rozwiązań, ale też potrzebę wykupienia mocnego serwera, gdyż nie wszystkie radzą sobie z obsługą tego oprogramowania. 

Ciekawostki

Magento stworzone zostało przez firmę Varien Roya Rubina, przez pewien czas należało do Ebay, w 2018 roku zostało jednak wykupione przez rynkowego giganta za ogromną sumę, bo aż 1,5 miliarda dolarów. Od tego czasu znajduje się w rękach amerykańskiego przedsiębiorstwa Adobe. 

Podsumowanie

Magento to jedno z popularniejszych rozwiązań e-commerce na świecie. Oprogramowanie to daje wiele możliwości i pozwala stworzyć wyjątkowe sklepy internetowe. Jednak jego obsługa jest dosyć wymagająca. Zwłaszcza wdrożenie wymaga specjalistycznej wiedzy programistycznej, dlatego ten zasadniczo darmowy program, ostatecznie może okazać się kosztownym rozwiązaniem. Niemniej Magento to idealne narzędzie dla przedsiębiorstw nastawionych na rozwój i nowoczesność. 

Powiązane hasła:

narzędzie promocji, agencja kreatywna, agencja brandingowa, agencja konsultingowa, wizja firmy, agencja 360, doradctwo strategiczne, strategia produktu, plan strategiczny, strategia biznesowa

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt