Definicja
Display marketing to jedno z najczęściej wykorzystywanych obecnie narzędzi marketingowych. Polega on na promocji produktów oraz usług za pomocą reklam graficznych, pojawiających się na ekranach, a konkretnie stronach internetowych, w aplikacjach mobilnych czy też na innych platformach online. To skuteczna metoda poszerzania grupy odbiorców i zwiększenia świadomości marki.
Display marketing – ciekawostki, które musisz znać!
Główną zaletą display marketingu jest możliwość precyzyjnego targetowania reklam. Zaawansowane narzędzia analityczne umożliwiają marketingowcom dokładnie określić grupę docelową, do której trafią reklamy. Można przy tym wskazać konkretne kryteria, takie jak wiek, płeć, zainteresowania czy zachowanie użytkowników. Dzięki temu skuteczność marketingowa działań jest zwiększona.
O sile display marketingu stanowi nie tylko jego skuteczność, ale też możliwości, jakie daje. Pozwala na wybór z całego wachlarza form reklamy i kanałów, na jakich może się ona pojawiać. Ta różnorodność i wszechstronność sprawiają, że od dawna jest ona jednym z najchętniej wybieranych przez marketerów narzędzi.
Display marketing – najważniejsze informacje
Reklamy display mogą przyjmować różne formy. To przykładowo banery, teksty graficzne, filmy oraz animacje. Dla marki stanowią konkretny sposób na kreatywne przyciąganie uwagi odbiorców oraz zachęcanie go do pożądanych aktywności, na przykład kliknięcia w link, by wszedł głębiej w ofertę firmy, co zwiększa szansę na sprzedaż.
Właściwie przygotowana w ramach display marketingu reklama powinna być atrakcyjna wizualnie, odpowiednio dopracowana tekstowo (krótkie, chwytliwe hasła) i unikatowa. Istotne jest ciekawe i czytelne call to action, czyli wezwanie do działania, a także to, by forma i treść były dobrze dobrane do konkretnej grupy docelowej.
Jeśli reklama displayowa spełnia powyższe kryteria, pozwala marce budować pozytywny wizerunek, podtrzymywać relacje z klientami i nawiązywać nowe. To ważne również ze względu na to, że współczesny odbiorca każdego dnia jest wprost zasypywany reklamami, przez co może być nimi zmęczony, zniechęcony, a nawet poirytowany. Właśnie dlatego warto zadbać o odpowiednią jakość reklamy w ramach display marketingu.
Ważnym elementem display marketingu jest remarketing. Polega on na wyświetlaniu reklam użytkownikom, którzy już wcześniej odwiedzili stronę internetową marki, ale nie dokonali zakupu. W ten sposób możemy przypomnieć o ofercie i zachęcić do powrotu na stronę w celu przeprowadzenia transakcji. Jest też bardzo dobrym wsparciem innych działań marketingowych firmy.
Istotną zaletą display marketingu jest też możliwość precyzyjnego mierzenia efektywności kampanii. Zaawansowane analityczne narzędzia śledzą liczbę konwersji, wyświetleń czy kliknięć i innych współczynników. Pomagają w ten sposób w optymalizacji kampanii oraz bieżącym dostosowywaniu poszczególnych działań, by realizowały określone cele.
Podsumowanie
Display marketing niewątpliwie jest skuteczną formą promocji. Przede wszystkim pozwala na dotarcie do szerokiej grupy odbiorców oraz zwiększenie świadomości marki. Dzięki precyzyjnemu targetowaniu i kreatywnym reklamom można z powodzeniem promować produkty lub usługi online. W połączeniu z remarketingiem i dokładnymi pomiarami efektywności, display marketing stanowi cenne narzędzie współczesnego marketingu.
Powiązane hasła:
narzędzie promocji, agencja kreatywna, agencja brandingowa, agencja konsultingowa, wizja firmy, agencja 360, doradctwo strategiczne, strategia produktu, plan strategiczny, strategia biznesowa