W dobie Internetu i niesamowitego rozwoju mediów społecznościowych, informacje prasowe posiłkują się nowoczesnymi formami kreowania wizerunku. Należy do nich digital public relations. Czym dokładnie się zajmuje cyfrowy PR?
Czym jest digital PR?
Digital public relations to połączenie tradycyjnego PR, SEO, content marketingu i oczywiście mediów społecznościowych. Cyfrowy PR to strategia stosowana aby budować obecność marki w Internecie oraz kreować jej pozytywny wizerunek w sieci. Media drukowane to przeszłość, w dzisiejszych czasach to Internet jest źródłem budowania świadomości marki. Ma on ogromną przewagę nad standardową informacją, dzięki zasięgowi na cały świat. Należy pamiętać, że cyfrowy public relations to nie jest SEO, a strategia marketingowa. Buduje ona obecność, zaufanie oraz autorytet marki. Tworzysz treści, umieszczasz je w Internecie, aby użytkownicy wiedzieli kim jesteś, wierzyli, że masz rację, polecali Cię i wreszcie – kupowali Twoje produkty.
Chcesz docierać do większej grupy odbiorców?
Czas na wdrożenie digital public relations –
wiemy jak to zrobić!
Działania cyfrowego Public Relations
Zastanawiasz jakie działania dotyczą digital public relations? Obejmują one przede wszystkim: publikowanie artykułów i informacji prasowych w Internecie. To także współpraca z influencerami oraz blogerami przy tworzeniu np. recenzji produktów. Kolejne działania to marketing afiliacyjny oraz wykorzystanie ogólnie znanych mediów społecznościowych. A także nawiązywanie kontaktów z dziennikarzami, aby uzyskać publikacje prasowe oraz budowanie zaufania marki poprzez recenzje online.
Dzięki powyższym działaniom firma ma szansę na lepsze pozycjonowanie serwisu, czyli właśnie SEO. Pamiętaj, że bez cyfrowego PR twoja kampania SEO może nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Potrzebujesz wsparcia? Jako agencja public relations z wieloletnim doświadczeniem, polecamy się życzliwej uwadze 🙂