Osoba, która chce zbudować spójną markę osobistą, powinna zadbać o swój profesjonalny wizerunek w biznesie. Z jakich elementów się składa? I dlaczego jest tak ważny?
Profesjonalny wizerunek w biznesie, czyli jaki?
Personal branding to ważne narzędzie biznesowe, przeznaczone nie tylko dla celebrytów, sportowców czy osób zajmujących wysokie stanowiska, ale także dla każdego, kto dba o swoją karierę. To sposób na budowę dobrej reputacji w środowisku zawodowym a także skuteczne wsparcie w rozwijaniu biznesowego potencjału.
Potrzebujesz pomocy w budowaniu profesjonalnego wizerunku?
Pamiętaj – jak Cię widzą, tak Cię piszą.
Profesjonalny wizerunek w biznesie to element pierwszego wrażenia, które niejednokrotnie definiuje ogólną opinię o danej osobie. Dlatego powinien przede wszystkim:
- wzbudzać zaufanie,
- wskazywać na wysokie kompetencje,
- podkreślać wiarygodność i odpowiedzialność,
- wyróżniać się estetyką, spójnością, profesjonalizmem.
Z jakich elementów składa się wizerunek w biznesie?
Stara prawda głosi: „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Ciężko nie zgodzić się z tym twierdzeniem. Pierwsze wrażenie ma ogromne znaczenie – szczególnie w relacjach zawodowych. Dlatego osoba, która chce osiągnąć zamierzony efekt, powinna zadbać o swoją prezentację.
Według stylistów profesjonalny wizerunek w biznesie to:
- stosowny, prosty ubiór dostosowany do okoliczności i zajmowanego stanowiska,
- elegancja, czyli dobre jakościowo tkaniny, gustowne, delikatne ozdoby,
- stonowana kolorystyka ciuchów,
- dyskretny makijaż w przypadku pań, a także zadbana twarz i fryzura w przypadku panów.
Oprócz tego, na to jak jesteśmy postrzegani składają się również zachowanie i maniery, cechy charakteru (tj. życzliwość, uprzejmość czy przychylność) oraz profesjonalizm.
Dlaczego warto dbać o markę własną?
Wizerunek w biznesie to wizytówka Twojej marki osobistej. Robiąc dobre pierwsze wrażenie, zwiększysz szanse na to, że ludzie będą chcieli podjąć z Tobą współpracę czy kupić produkt, sygnowany Twoim nazwiskiem. Profesjonalny wizerunek w biznesie doda Ci pewności siebie, podniesie samoocenę i wzmocni wiarę w swoje możliwości. Inwestując w swój profesjonalny wizerunek, inwestujesz w swoją karierę.