Nawigacja

Sprzedaż krzyżowa: sposób na maksymalizację zysków

Strategia marketingowa
sprzedaż krzyżowa w Internecie

Zastanawiasz się, jak poprawić wyniki sprzedaży? Specjaliści przypominają, że rabaty, promocje i wyprzedaże działają na krótką metę. Z pomocą przychodzi sprzedaż krzyżowa, która pozwala zwiększyć średnią wartość zamówienia. Podpowiadamy, jak zwiększyć dochody w firmie. 

Sprzedaż krzyżowa: na czym polega?

Wiele osób myli wspomnianą strategię z dosprzedażą. W tym przypadku nie koncentrujemy się na tym, aby podnieść cenę i funkcjonalność głównego produktu, lecz staramy się zwiększyć objętość koszyka klienta. Jeśli prowadzisz sklep odzieżowy i konsument zdecydował się na spodnie, możesz mu zaproponować pasek lub łańcuszek.  A może projektujesz strony internetowe, ale jednocześnie zajmujesz się copywritingiem? W takiej sytuacji sprzedaż krzyżowa może polegać na przygotowaniu tekstów na stronę i prowadzenie firmowego bloga.

Zastanawiasz się, jak zmaksymalizować zyski z jednej transakcji? Postaw na cross-selling, znany również jako sprzedaż komplementarna lub krzyżowa. Jeśli klient zdecyduje się na jakiś produkt, zaproponuj mu dodatkowe przedmioty lub usługi. Cena akcesoriów powinna wydawać się znikoma, dzięki czemu istnieje większa szansa, że wylądują w koszyku. 

Cross-selling w środowisku e-commerce obejmuje identyfikowanie powiązanych produktów i tworzenie odpowiednich ofert. W Amazon podobno aż 35 procent sprzedaży stanowi sprzedaż krzyżowa za pośrednictwem opcji „klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również” i „często kupowali razem”, zamieszczając taką opcję na każdej stronie produktu. Takie podejście pozwala sprzedawcy detalicznemu skłonić kupującego do zakupu zgodnego – lub niezbędnego – produktu.

Jak zwiększyć zyski w firmie?

Niezależnie od tego, czy dopiero wchodzisz na rynek, czy rozszerzasz działalność, zwróć uwagę na cross-marketing. Proponowana technika pozwala pozyskać partnerów biznesowych, którzy oferują komplementarne usługi lub produkty. W tym przypadku obie strony są wygrane, ponieważ docierają do nowych klientów, nie ponosząc przy tym dodatkowych kosztów. 

Szukasz sposobów maksymalizacji zysków w sklepie internetowym?

Skorzystaj z pomocy naszych ekspertów!

Jeśli sprzedaż krzyżowa ma przynieść efekty, powinieneś wykazać się delikatnością iZas

Postaw na personalizację i proponuj konsumentom to, czego rzeczywiście potrzebują. Sprzedaż krzyżowa jest sprawnie wykorzystywana przez popularne platformy, takie jak Amazon. Proponowane firmy proponują komplementarne produkty, biorąc pod uwagę wyniki wyszukiwania.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt