Nawigacja

Skuteczna strategia cenowa, czyli jaka?

Strategia marketingowa

Jak ustala się ceny produktów? Wielu przedsiębiorców do kosztu wytworzenia bądź zakupu gotowych produktów dokłada określoną marżę i w ten sposób określa ostateczną cenę towaru. Czy ten sposób jest skuteczny? Nie do końca. Najlepsze efekty przyniesie przemyślana strategia cenowa! Przedstawiamy najpopularniejsze strategie ustalania cen.

Czym jest strategia cenowa?

Strategia cenowa to ustalenie wartości oferowanych produktów bądź usług w taki sposób, by osiągać maksymalne zyski i generować wysoki udział w rynku docelowym. Przy określaniu należy wziąć pod uwagę przede wszystkim takie czynniki jak: koszty wytworzenia/zakupu produktu, bieżącą sytuację branżową, trendy cenowe, warunki ekonomiczne, popyt oraz analizę konkurencji. 

Nie wiesz jak najlepiej ustalić cenę Twojego produktu?

Przeanalizujemy konkurencję, grupę docelową, produkty – wiemy jak ustalać ceny!

Popularne strategie

Strategia cenowa to ważny element strategii rozwojowej przedsiębiorstwa. Umiejętnie wdrożona może zwiększyć sprzedaż produktu i przez to korzystnie wpłynąć na zyski. Jakie strategie ustalania cen są najpopularniejsze?

  1. Strategia zbierania śmietanki

Strategia cenowa polegająca na ustaleniu zawyżonych cen. Metodę stosuje się głównie przy wprowadzaniu na rynek innowacyjnych, unikatowych produktów, których nie oferuje nikt inny. Zawyżona cena nadaje oferowanej rzeczy wizerunek towaru ekskluzywnego, o lepszej jakości. Strategia sprawdzi się wyłącznie przez krótki okres – do momentu pojawienia się na rynku konkurencji.

  1. Strategia penetracji rynku

Przedsiębiorca oferuje bardzo niskie ceny produktów, by maksymalnie zwiększyć sprzedaż i zdobyć duży udział w rynku. Ta strategia sprawdzi się w przypadku wprowadzania produktów na rynek. Można wykorzystać ją także, by zatrzymać obecnych klientów firmy. Niezbędnym warunkiem do powodzenia strategii jest wysoki współczynnik elastyczności cenowej popytu.

  1. Strategia naśladownictwa

Strategia cenowa polegająca na ustaleniu cen zbliżonych do tych oferowanych przez rynkowych konkurentów. Warto mieć na uwadze, że metoda sprawdzi się wyłącznie wtedy, gdy oferowany produkt wyróżnia się na tle towarów konkurentów, którzy zajmują stabilne pozycje na rynku.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt