Nawigacja

Czym remarketing dynamiczny różni się od klasycznego?

Online marketing

Remarketing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. Jego zaawansowaną formą jest remarketing dynamiczny. Czym różnią się od siebie te techniki?

Czym jest remarketing?

Remarketing to działania promocyjne skierowane do osób, które już kiedyś odwiedziły dany sklep internetowy lub konkretną stronę. Celem remarketingu jest przypomnienie użytkownikowi o marce, by ten ponownie wszedł  na stronę i wykonał czynność pożądaną przez markę. 

Jak to działa w praktyce? Potencjalny klient odwiedza witrynę, przegląda ofertę, jednak z jakiegoś powodu nie decyduje się na zakup lub skorzystanie z usługi. I w tym momencie wkracza remarketing, który podsuwa użytkownikowi wcześniej przygotowane reklamy całego sklepu lub konkretnych produktów bądź usług.

Starannie zaplanowany remarketing może stanowić skuteczne wsparcie sprzedaży. A czym jest remarketing dynamiczny? 

Co kryje się pod pojęciem remarketingu dynamicznego?

System Google automatycznie tworzy w czasie rzeczywistym remarketing dynamiczny. Google analizuje rzeczy oglądane przez użytkownika w danym sklepie internetowym, a następnie tworzy i wyświetla reklamy poszczególnych produktów, które go zainteresowały. Przeznaczeniem tego remarketingu są wyłącznie e-sklepy.

Zainwestuj w remarketing w swojej firmie.

Pomożemy Ci go wdrożyć!

Remarketing dynamiczny a klasyczny 

Podstawową różnicą między klasycznym a dynamicznym remarketingiem jest sposób przygotowania treści reklamowych. W tym pierwszym wypuszczenie odpowiedniej reklamy należy do zadań firmy, natomiast w drugim odpowiada za to Google. W przypadku remarketingu dynamicznego Google przygląda się naszym preferencjom, przeglądanym stronom i niemalże natychmiast po opuszczeniu danej witryny „atakuje” nas spersonalizowaną reklamą.

Druga różnica dotyczy tego, kto może skorzystać z danej formy promocji. Klasyczny remarketing przeznaczony jest zarówno dla sklepów internetowych, jak i dla tradycyjnych stron wizytówek należących do firm usługowych czy produkcyjnych. Reklama może odnosić się do dowolnej akcji wykonanej przez użytkownika. Z remarketingu dynamicznego zaś mogą skorzystać wyłącznie sklepy internetowe. Przekazy reklamowe przedstawiają konkretne produkty. 

Ten typ remarketingu stanowi bardziej precyzyjną formę promocji. Przekazy generowane są w  czasie rzeczywistym i dotyczą konkretnych rzeczy, które zainteresowały danego użytkownika. To znacznie zwiększa szanse, że internauta wróci do sklepu i kupi przeglądany wcześniej produkt.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt