Chociaż Twitter nie cieszy się w Polsce tak dużą popularnością, jak Facebook czy Instagram, to warto włączyć go w swoje działania marketingowe. Przemyślana reklama na Twitterze może przynieść wiele korzyści. Jakich?
Kilka słów o reklamach na Twitterze
Twitter, w odróżnieniu od Facebooka i Instagrama, nie rozdziela kont na prywatne i firmowe. Każdy użytkownik – zarówno firma, jak i osoba prywatna – może korzystać z reklam na Twitterze.
Twitter oferuje reklamodawcom ogromne możliwości. Przede wszystkim udostępnia trzy cele reklamowe:
- świadomość, czyli zwiększenie zasięgu marki,
- zainteresowanie, tj. pozyskanie obserwatorów, generowanie wyświetleń konkretnych postów,
- konwersja, czyli wykonanej przez użytkownika pożądanej akcji – np. kliknięcie linku.
Ponadto umożliwia wybór jednej z czterech rodzajów reklam:
- tweet – podstawowy format, w którym możemy reklamować tekst, obraz, ankietę, gif lub konto; tweety oznaczone są jako promowane; użytkownicy mogą je udostępniać i odpowiadać na nie,
- wideo – w formie In-Stream, In-Stream Sponsorship, First View, Promoted Live Video,
- karta – promowanie karty strony internetowej i aplikacji, a także bezpośredniej karty wiadomości Image Direct lub wideo Direct,
- marka – reklama w formie markowego emoji i przypomnienia o marce; promowanie wybranych momentów, trendów, wideo.
Zastanawiasz się jak skutecznie prowadzić konto na Twitterze?
Mamy doświadczenie w mediach społecznościowych!
Skuteczna reklama na Twitterze – zalety
Reklama na Twitterze to wiele korzyści dla marki! Jedną z największych zalet Twitter Ads jest targetowanie, czyli możliwość kierowania reklamy do konkretnej grupy odbiorców, co znacząco zwiększa skuteczność przekazów reklamowych.
Treści zamieszczane na Twitterze są indeksowane w Google. Oznacza to, że nawet ci użytkownicy internetu, którzy nie korzystają z portalu, mogą trafić na przekazy reklamowe kreowane przez markę w tym medium społecznościowym.
Reklama na Twitterze to stosunkowo tania forma promowania marki. Twitter ma jedną z najniższych stawek CPC. Dzięki temu firma może dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i budować popularność na rynku bez dużych nakładów finansowych na działania marketingowe w mediach społecznościowych.
Mniejsza popularność Twittera w porównaniu z innymi mediami społecznościowymi wcale nie musi oznaczać niższej skuteczności kampanii marketingowych. Wręcz przeciwnie – reklama na Twitterze, będąca uzupełnieniem działań reklamowych na innych platformach, to szansa na to, by wyróżnić się na tle rynkowych rywali i zbudować przewagę konkurencyjną.
Czy reklama na Twitterze się opłaca? Bez wątpienia warto rozważyć tę opcję! Działania promocyjne na Twitterze mogą stanowić doskonałe wsparcie dla kampanii reklamowej na Facebooku, Instargramie czy w innych popularnych mediach społecznościowych.