Nawigacja

Real-time marketing – kiedy pośpiech jest dobrym doradcą

Commplace agencja PR

Real-time marketing to strategia uwzględniająca natychmiastowe reagowanie na to, co się dzieje. Informacje żyją coraz krócej. Zmniejsza się też czas uwagi odbiorców, a opinia publiczna przestaje być wrażliwa na komunikaty marketingowe. Co to oznacza? Aby nie wypaść z gry, trzeba poprawić strategię. Nie wystarczy być szybkim albo celnym. Teraz musisz zrobić jedno i drugie. Real-time marketing (RTM) wkracza na boisko. Aby odnieść sukces musisz się komunikować celnie. Wyróżniać się i przyciągać uwagę odbiorców. A wszystko to w bardzo krótkim czasie. Gotowi do startu? Start!

Real-time marketing jest niewątpliwie jednym z najlepszych sposobów kierowania uwagi ludzi bezpośrednio na Twoją markę. Może posłużyć do zwiększenia ruchu w Twojej witrynie lub do zwiększenia sprzedaży Twojego produktu. Jeśli wiesz jak robić to dobrze, to nie ma lepszej strategii marketingowej niż ta.

Real-time marketing wykorzystuje bieżące wydarzenia do promowania produktu, firmy marki itd. Robi to za pomocą wszelkiego rodzaju treści, które są odpowiedzią na te wydarzenia. Co ciekawe, często na pierwszy rzut oka nie mają one żadnego związku z firmą.

Aby nie wypaść z gry, trzeba poprawić strategię.

Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc.

Czym jest real-time marketing?

Marketing w czasie rzeczywistym nie powstał wczoraj. Jednak osiągnął ogromną popularność dopiero w dzisiejszych czasach. Wszystko dzięki mediom społecznościowym. Wcześniej prowadzenie marketingu w czasie rzeczywistym nie było łatwe. Często zanim firmy dowiedziały się o jakimkolwiek wydarzeniu, było już za późno, aby je wykorzystać.  Jednak wraz z rozwojem mediów społecznościowych, takich jak Facebook, Twitter i Instagram, real-time marketing przeszedł  prawdziwą rewolucję. Dzisiaj praktycznie każdy może się szybko dowiedzieć o tym, co się właśnie wydarzyło, właśnie dzięki mediom społecznościowym. A następnie użyć którąś z tych platform (nikt nie mówi, że jedną) do skutecznego wykorzystania marketingu w czasie rzeczywistym.

Obecnie ludzie chcą być częścią aktualnych trendów.  A specjaliści od  real-time marketingu  potrafią to dobrze wykorzystać. Byłoby jednak dużym uproszczeniem powiedzieć, że RTM to tylko podążanie za najnowszymi trendami lub bieżącymi wydarzeniami. Real-time marketing  analizuje wszystkie rodzaje danych dostępnych o klientach i ocenia ich zachowania, aby do nich dotrzeć. Nie chodzi tylko o to, żeby zrobić to szybko. Jeśli kampania reklamowa nie jest angażująca, strategia RTM prawdopodobnie nie przyniesie pożądanego efektu.

Real-time marketing – wymierne korzyści

Reakcja na real-time marketing może być fenomenalna. Ogromną rolę odgrywa w tym zakresie online marketing. Treści umieszczone w mediach społecznościowych mogą wygenerować ogromną widoczność marki. Najlepsze przykłady RTM mogą dotrzeć do rzeszy odbiorców, ponieważ są tak szeroko rozpowszechniane w internecie. LeadSift podaje, że 60% osób odpowiedzialnych za marketing twierdzi, że ma problem z personalizacją treści w czasie rzeczywistym. Jednocześnie 77%  z nich zdaje sobie sprawę, jak kluczowe są te działania we współczesnym marketingu. Tym bardziej, że korzyści z real-time marketingu są oczywiste. Prowadzą do:

16% wzrostu nastrojów konsumentów,

14% wzrostu zamiaru zakupu,

18% wzrostu zainteresowania marką i prawdopodobieństwa, że klient poleci firmę innym.

Ostatecznie z danych LeadSift wynika, że konsumenci są o 22% bardziej skłonni do rozważenia zakupu produktów firmy w wyniku real-time marketingu.

Dostosowanie kontekstu a zaangażowanie konsumentów

Często trudno jest wymyślać wciąż nowe, innowacyjne sposoby zaangażowania konsumenta. Real-time marketing jest takim rozwiązaniem. Umożliwiając dostosowanie przekazu do określonego kontekstu, RTM przebija się przez zalew innych komunikatów. Pozwala firmom łączyć się z ludźmi we właściwym miejscu i we właściwym czasie. Dzięki spersonalizowanemu komunikatowi  umożliwia nawiązanie dialogu z konsumentami i zwiększenie jakości zaangażowania. Wykorzystuje przy tym takie narzędzia jak segmentacja marketingowa.

Kiedy firmy dostosowują marketing do potrzeb konsumentów, ich produkty lub usługi stają się bardziej atrakcyjne. Aktualność przekazu motywuje ludzi i zachęca ich do zaangażowania się w Twoją markę. Otrzymując treści, które odzwierciedlają aktualne wydarzenie lub trend, konsumenci rozpoznają, jak przydatne są Twoje produkty lub usługi w danym momencie. Real-time marketing daje tyle dobrego i to za tak niewiele. Nie wymaga przecież wcale dużych nakładów finansowych. Jedynie odrobiny czujności i kreatywności.

Co radzimy jako agencja PR? Bez względu na to, czy korzystasz z RTM czy nie, ważne jest, aby być na bieżąco z tym, o czym mówią Twoi klienci online. Jeśli chcesz przenieść działania marketingowe swojej firmy na wyższy poziom, skontaktuj się z nami, aby rozpocząć!

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt