Nawigacja

Marketing prawniczy: porady dla kancelarii

PR
marketing prawniczy: strategia

Zanim przedstawimy skuteczne rozwiązania, przypominamy, że marketing prawniczy wiąże się z pewnymi ograniczeniami. Ogólnie rzecz biorąc, nie można reklamować tego typu usług. Zastanawiasz się, jak w takim razie pozyskać nowych klientów? Istnieją pewne sposoby, które są zgodne z obowiązującym prawem. Podpowiadamy, jak mogą reklamować się kancelarie.

Marketing prawniczy: o czym warto pamiętać?

Jeśli prawnik ma opinię eksperta, nie potrzebuje agresywnej reklamy. W tym przypadku należy podkreślić dużą wiedzę i bogate doświadczenie adwokata, notariusza, czy radcy prawnego. Kluczową rolę odgrywa tutaj content marketing. Warto regularnie publikować nowe treści na firmowym blogu, aby budować pozycję profesjonalisty. Można zamieszczać merytoryczne artykule, które będą odpowiadać na pytania najczęściej zadawane przez klientów.

Postaraj się również reagować na zmiany w przepisach i tłumaczyć zawiłości prawne. Posługuj się językiem zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy. W ten sposób dostarczysz czytelnikowi komplet informacji, a jednocześnie go nie zanudzisz. Obecnie marketing prawniczy pojawia się także w innych kanałach, szczególnie w mediach społecznościowych. Badania pokazują, że istnieje też duże zapotrzebowanie na podcasty i filmy, poruszające taką tematykę.

Jak zdobyć klientów usług prawnych?

Pomożemy Ci dotrzeć z informacją o kancelarii do potencjalnych klientów!

Jak kancelaria może zaistnieć w sieci?

Marketing prawniczy, podobnie jak inne branży, kładzie nacisk na komunikację z klientami. Skuteczna strategia bazuje na długotrwałych relacjach, opartych na lojalności i zaufaniu. Niezależnie od tego, w ilu kanałach działasz, zadbaj o To, aby Twoje działania były spójne, logiczne i dopasowane do oczekiwań grupy docelowej. 

Jeśli chodzi o marketing prawniczy, nie wszystkie działania są dozwolone. Adwokaci i radcy prawni nie powinni publikować bezpośrednich, płatnych reklam. Przede wszystkim powinni zainwestować w profesjonalną stronę internetową. Zachęcamy do wykazania się kreatywnością, żeby wyróżnić się na tle innych konkurencji. Zachęcamy, aby zamieścić na stronie informacje o usługach, dane kontaktowe i referencje. Warto również zadbać o to, aby design witryny był jasny i przejrzysty. W ten sposób zdobędziemy zaufanie użytkowników, co przełoży się na wyższy współczynnik konwersji.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt