Nawigacja

Ranking agencji PR – z kim współpracować, by zwiększyć zasięgi?

PR
Commplace agencja PR

Szukasz agencji PR i nie wiesz, czym kierować się podczas wyboru? Zależy Ci na opiece kreatywnego zespołu profesjonalistów, którzy wiedzą, jak zwiększyć widoczność Twojej marki w Internecie? Chcesz wiedzieć, jakie agencje PR cieszą się największą widocznością swoich stron w organicznych wynikach wyszukiwania Google? Poznaj ranking wygenerowany na podstawie danych z platformy analitycznej Senuto w kategorii tematycznej Marketing.

Jakiego rodzaju agencje PR wiodą prym w 2024 roku?

Jednym z najważniejszych trendów branży PR w 2024 roku jest hiperpersonalizacja. Firmy oczekują ofert skrojonych na miarę, idealnie dopasowanych zarówno do misji i historii marki, jak i możliwości finansowych. Dziennikarze również oczekują od agencji PR w pełni spersonalizowanych treści. Dlatego klienci coraz chętniej sięgają po usługi niewielkich, ale wyspecjalizowanych agencji butikowych, które koncentrują się na niszy klienta i jego indywidualnych potrzebach. Coraz większą popularnością cieszą się także agencje zatrudniające specjalistów rozproszonych po całym kraju, a nawet świecie. Taka forma współpracy umożliwia czerpanie z dużo większych zasobów doświadczeń, wiedzy i kreatywności oraz na większą elastyczność w realizowaniu poszczególnych zadań.

Innym wyraźnie widocznym trendem, który może wywindować agencję PR w rankingach popularności, jest autentyczność i odwaga w podejmowaniu ważnych społecznie tematów. Nie liczy się już wielkość agencji, ale pasja i zaangażowanie ludzi, którzy ją tworzą. Niewielkie agencje butikowe budują swój sukces w oparciu o sukcesy swoich klientów, dlatego są bardziej zmotywowane i zaangażowane w budowanie wartościowych i autentycznych relacji.

W 2024 roku można zauważyć wyraźny wzrost znaczenia AI przy generowaniu treści, zdjęć i grafik, a nawet tworzenia strategii komunikacji. Ten trend będzie się pogłębiał, dlatego na rynku pozostaną agencje, które szybko nauczą się wykorzystywać sztuczną inteligencję – zarówno na potrzeby własne, jak i na potrzeby klientów. AI to jednak nie tylko nowoczesne narzędzia, z których korzystamy, ale także zagrożenia, z którymi branża PR musi się zmierzyć. Należą do nich np. fake newsy i szeroko pojęta dezinformacja. Coraz więcej agencji PR zaczyna budować odrębne stanowiska odpowiedzialne za współpracę z AI i analizę danych, dzięki czemu mogą w pełni wykorzystać jej potencjał, jednocześnie kontrolując jakość jej wytworów.

Dlaczego widoczność stron w sieci ma takie znaczenie?

Wizerunek marki jest równie ważny, jak produkt lub usługa, których sprzedaż stanowi istotę działalności gospodarczej firmy. Nawet najlepiej skonstruowana oferta okaże się nieskuteczna, jeżeli nie trafi do potencjalnie zainteresowanego nią klienta, który będzie chciał z niej skorzystać. Dlatego coraz więcej firm docenia nie tylko możliwości własnej strony internetowej i mediów społecznościowych, ale także opcję do pokazania się na innych stronach i portalach. Obecność marki na podstronach o wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania Google nadal pozostaje nie do przecenienia. Właściwie zbudowane linki przychodzące i wychodzące, właściwa konstrukcja tekstów oraz odpowiednie natężenie wartościowych słów kluczowych to fundament optymalizacji wpływającej na widoczność marki w Internecie.

Nie mniej istotna jest także dobra współpraca z mediami i portalami branżowymi. Spersonalizowane e-newslettery oraz treści wysyłane regularnie do dziennikarzy branżowych i lokalnych, to doskonałe narzędzia budowania właściwej komunikacji z otoczeniem i kreowania odpowiedniego wizerunku. Coraz więcej firm decyduje się nie tylko na przygotowywanie i wysyłanie informacji prasowych, artykułów sponsorowanych, czy tekstów na blog firmowy, ale także udzielanie wywiadów i komentarzy w mediach tradycyjnych. Część z nich organizuje do tego własne konferencje prasowe oraz wydarzenia angażujące odbiorców – spotkania, konferencje, czy dni otwarte. Wszystko po to, by maksymalnie zwiększyć widoczność i rozpoznawalność marki.

Tworzenie i wdrażanie spójnej, atrakcyjnej i nakierowanej na konkretny cel strategii komunikacji marki to niezwykle ważny element budowania przewagi konkurencyjnej. To także skuteczne narzędzie budowania zaufania klientów. Klienci, którzy czują się dobrze poinformowani i zaangażowani w komunikację marki są wobec niej bardziej lojalni i chętniej polecają ją innym.

Które agencje PR są najbardziej widoczne w rankingu Senuto w kategorii Marketing?

Polski rynek agencji PR z roku na rok rośnie. Świadczy o tym zarówno wzrost liczby zarejestrowanych nowych przedsiębiorstw tego typu, jak i rosnąca popularność studiów oraz szkoleń z zakresu PR i komunikacji społecznej. Obecnie na rynku działa ponad 5700 firm świadczących usługi z zakresu PR. Tymczasem w 2009 roku było ich „zaledwie” 1700, co oznacza przyrost 200-300 agencji PR rocznie.

Agencje PR funkcjonujące obecnie na polskim rynku świadczą bardzo bogaty zakres usług. Często specjalizują się w określonych obszarach lub działają w konkretnych branżach. Część z nich zatrudnia całe zespoły ludzi, a część buduje swoją przewagę w oparciu o kilku freelancerów specjalizujących się w danym obszarze komunikacji. Podobnie klienci – część z nich zleca agencji PR pełną obsługę komunikacji marki, a część z nich tylko część zadań związanych z public relations. To wszystko uniemożliwia tworzenie jakichkolwiek rankingów popularności. Dlatego dokonując różnego rodzaju porównań, warto skoncentrować się na jednej, w pełni mierzalnej wartości – np. widoczności witryn w wyszukiwarce Google.

Ranking widoczności witryn przygotowywany przez platformę analityczną Senuto ukazuje się od 2020 roku i każdego roku cieszy się dużym zainteresowaniem w branży PR. Przedstawia 100 najlepiej widocznych serwisów www w kategorii Marketing w polskim Google, w tym wiele agencji PR. Wyniki raportu są dowodem na to, jak określone podmioty radzą sobie z widocznością swoich stron i podstron w porównaniu z konkurencją. To niezwykle istotne, jeżeli szukamy miejsca, gdzie nasza marka będzie miała szansę szybciej dotrzeć do największej liczby użytkowników sieci – w tym osób z interesującej nas grupy docelowej.

Commplace.pl

Commplace to agencja PR, która zaliczyła efektowny debiut w tegorocznym rankingu, wskakując od razu na 14 miejsce. Budowa silnych marek to jej hasło przewodnie. Swoim klientom oferuje m.in. e-Pr, seo PR, wsparcie sprzedaży, kompleksową obsługę social mediów, tworzenie stron internetowych, rebranding i wiele więcej. To także jedyna agencja z własnym centrum eventowym.

W jakim modelu działa? Jest tzw. agencją rozproszoną – pracuje w ramach zespołów projektowych, których członkowie mieszkają i pracują w różnych miejscach w Polsce i za granicą. Treści publikowane na stronie Commplace skupiają się głównie wokół takich tematów jak: public relations, reklama, marketing, social media, branding i employer branding. W witrynie można znaleźć wiele ciekawych artykułów, praktycznych poradników, konkretnych case study oraz pogłębionych wywiadów z ekspertami. Zawartość strony skierowana jest nie tylko do potencjalnych klientów, którzy znajdą na niej wiele szczegółowych informacji na temat zakresu i możliwości współpracy. Chętnie odwiedzają ją także marketerzy, specjaliści od PR, jak również przedsiębiorcy, zainteresowani tematyką komunikacji i promocji w biznesie. Agencja posiada aż 2963 frazy w TOP 10 wyników wyszukiwania, w tym 1134 frazy w TOP 10 kategorii Marketing.

KS.pl

Najbardziej spektakularny skok w rankingu należał w tym roku do agencji KS.pl, która znalazła się na pierwszym miejscu, przeskakując o 13 pozycji. Najlepiej widocznymi w wyszukiwarce Google elementami strony KS.pl są treści blogowe. Agencja, budująca swoją pozycję w rankingu od 2020 roku, posiada obecnie 3958 frazy w TOP 10, w tym 2605 fraz w TOP 10 kategorii Marketing.

SEMCORE.pl

To kolejny udany debiut w tegorocznym rankingu. Agencja specjalizuje się m.in. w SEO, UX i Google Ads. W ramach SemcoreLAB, skupia się na tworzeniu innowacyjnych technologii i eksperymentowaniu w celu zwiększenia skuteczności swoich strategii. Agencja posiada obecnie 4266 fraz w TOP 10 wynikó wyszukiwania, z czego 2457 to frazy w TOP 10 kategorii Marketing.

HARBINGERS.IO

To agencja performance marketingu, która specjalizuje się w SEO, CM, SEM, analityce internetowej i social media. Regularnie publikuje artykuły eksperckie, branżowe i poradnikowe oraz case study skupione wokół digital marketingu. Agencja obecnie posiada 2693 frazy w TOP 10, z czego 1373 frazy TOP 10 kategorii Marketing.

WIDOCZNI.COM

Agencja, która zachowała swoje zeszłoroczne miejsce w rankingu. Oferuje usługi z zakresu optymalizacji i promocji stron internetowych, indywidualne konsultacje oraz szkolenia z zakresu marketingu internetowego. Agencja posiada obecni 3025 fraz w TOP 10, z czego 2102 fraz w TOP 10 kategorii Marketing.

OCTAMEDIA.pl

Agencja oferuje tworzenie stron www, optymalizację treści i prowadzenie kampanii SEO/PPC. Największą popularnością na ich stronie cieszą się artykuły blogowe. Agencja posiada obecnie 1107 fraz w TOP 10 wyników wyszukiwania, w tym 872 frazy w TOP 10 kategorii Marketing.

WEBISO.pl

Debiutująca w tegorocznym rankingu agencja posiada stosunkowo niewiele fraz w TOP 10 wyników wyszukiwania – 146 fraz, w tym 50 fraz w TOP 10 kategorii Marketing. Na jej stronie można znaleźć narzędzia do projektowania, wdrażania i optymalizacji stron internetowych oraz materiały edukacyjne z zakresu marketingu internetowego.

EACTIVE.pl

Agencja, która w tegorocznym rankingu zaliczyła spadek o 5 pozycji. Specjalizuje się w projektowaniu i tworzeniu stron i sklepów internetowych, aplikacji mobilnych i innych rozwiązań cyfrowych dla firm. Agencja posiada obecnie 1634 frazy w TOP 10 wyników wyszukiwania, w tym 1255 fraz w TOP 10 kategorii Marketing.

KOMPAN.pl

Agencja z wieloletnim doświadczeniem, która wspiera przedsiębiorców w dostosowywaniu się do nowych warunków w rozwijającym się dynamicznie rynku internetowy. Agencja obecnie posiada 1359 fraz w TOP 10 wyników wyszukiwania, w tym 696 fraz w TOP 10 kategorii Marketing.

DELANTE.pl

Agencja marketingu cyfrowego oferująca usługi z zakresu optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, reklamy PPC oraz działań w mediach społecznościowych. Agencja posiada obecnie 1548 fraz w TOP10 wyników wyszukiwania, w tym 840 fraz w TOP 10 kategorii Marketing.

PERFORMANCEMEDIA.pl

Kolejny debiutant w tegorocznym rankingu. Skupia się na tematyce reklam w sieciach społecznościowych, programmatic advertisingu, reklam mobilnych oraz kampanii Google Ads. Agencja posiada obecnie 752 frazy w TOP 10 wyników wyszukiwania, w tym 559 fraz w TOP 10 kategorii Marketing.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt