Nawigacja

Pozycjonowanie sklepu internetowego – zadanie dla profesjonalnej agencji SEO

Online marketing

Na dzisiejszym, mocno konkurencyjnym rynku marka, która chce cieszyć się dużą popularnością i generować satysfakcjonujące zyski, musi zadbać o SEO. Odpowiednie pozycjonowanie jest bowiem najlepszym sposobem na dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów. Jak pozycjonowanie sklepu internetowego wygląda w praktyce? I dlaczego pomoc profesjonalnej agencji SEO jest nieoceniona w tym zakresie?

E-commerce to teraźniejszość i przyszłość sprzedaży! Handel internetowy to szansa na to, by sprzedawać produkty nie tylko w swoim otoczeniu, ale w całym kraju, a nawet na całym świecie. Przepis na sukces w e-commerce to oferowanie produktów o wybitnej jakości i obsługa na najwyższym poziomie oraz dbanie o widoczność w wyszukiwarce.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Na początek warto wyjaśnić, co kryje się pod pojęciem SEO. Po wpisaniu konkretnej frazy w Google otrzymasz listę wyników odpowiadających Twojemu zapytaniu. Ich kolejność nie jest przypadkowa. Najwyżej wyświetlą się te strony, które mają dobre SEO.

SEO to skrót od angielskiego wyrażenia „Search Engine Optimization”, które można przetłumaczyć jako „optymalizację wyszukiwarek”. Według specjalistów jest to kompleksowy, wymagający, długofalowy proces poprawy widoczności konkretnej strony internetowej w wyszukiwarce. Innymi słowy, działania SEO polegają na optymalizacji treści na stronie oraz kodu źródłowego strony w taki sposób, by ta wyświetlała się w top10 wyszukiwań organicznych (bezpłatnych) w Google.

Pozycjonowanie sklepu internetowego – przepis na sukces w e-commerce

Pozycjonowanie sklepu internetowego to jeden z najważniejszych elementów marketingu internetowego. Profesjonalnie i kompleksowo pozycjonowany sklep internetowy jest widoczny w wynikach wyszukiwania. Dzięki temu na stronę trafia więcej osób rzeczywiście zainteresowanych jej ofertą. Ruch na stronie jest wartościowy, co przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Sklep zaczyna generować atrakcyjne zyski, cieszy się dużą popularnością, jest rozpoznawalny, a w konsekwencji nie musi inwestować potężnych sum w inne formy marketingu internetowego.

SEO to także dbanie o UX. Platforma e-commerce staje się bardziej przyjazna dla użytkowników. Ci chętnie spędzają na niej czas, wracają na nią i polecają ją innym. To zaś może przyczynić się do wzrostu sprzedaży.

Nie można zapomnieć również o większym zabezpieczeniu strony przed wirusami i innymi zagrożeniami. Regularne działania pozycjonujące pozwalają szybko wykryć i usunąć potencjalne niebezpieczeństwa, które mogłyby utrudnić funkcjonowanie sklepu.

Profesjonalne SEO wymaga cierpliwości i zaangażowania. Jednak bez wątpienia warto w nie inwestować. Kompleksowe pozycjonowanie sklepu internetowego daje długotrwałe efekty,  a dzięki temu wspiera rozwój i wzmacnia konkurencyjność przedsiębiorstwa.

Pozycjonowanie sklepu internetowego może być prowadzone samodzielnie przez właściciela firmy bądź przez profesjonalną agencję SEO. Dlaczego druga opcja jest lepsza?

Dlaczego warto skorzystać z pomocy agencji SEO?

Pozycjonowanie strony WWW to sztuka. Wymaga obszernej wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Do pozycjonowania wykorzystuje się rozmaite, specjalistyczne narzędzia, takie jak Senuto czy Ahrefs, które zwiększają efektywność całego procesu. Pozycjonowanie sklepu internetowego różni się od klasycznego SEO. Strony e-commerce są zwykle bardziej rozbudowane niż tradycyjne serwisy „wizytówki” – mają wiele podstron, produktów, często wzbogacone są o blogi eksperckie, nawiązujące do branży sklepu. Działania pozycjonujące są szerokie i dla laika mogą być skomplikowane. Doświadczenie profesjonalnej agencji SEO może okazać się nieocenione w tym aspekcie!

Agencja SEO to podmiot wyspecjalizowany w pozycjonowaniu stron WWW. Jej zadaniem jest szeroko pojęta optymalizacja witryn pod kątem wytycznych wyszukiwarek. W ramach współpracy agencja przeprowadza audyty SEO, prowadzi działania optymalizacyjne na stronie i poza nią (on-site i off-site SEO),  przygotowuje content marketing, a także monitoruje i raportuje swoje działania.

Pozycjonowanie stron WWW to sztuka.

Wiemy jak to robić efektywnie!

Pozycjonowanie sklepu internetowego krok po kroku, czyli jak to robią profesjonaliści

Pozycjonowanie sklepu internetowego to długi i wymagający proces, składający się z kilku podstawowych etapów. Pierwszym z nich jest kompleksowy audyt SEO, czyli skrupulatne sprawdzenie strony pod kątem obecności w wynikach wyszukiwarki, analiza treści i struktury witryny oraz przygotowanie raportu, wskazującego elementy wymagające poprawy. Podczas audytu agencja SEO ocenia zawartość strony pod kątem poprawności, jakości i formatowania, sprawdza adresy, kod źródłowy, słowa kluczowe oraz szybkość ładowania. Audyt SEO jest podstawą do dalszych działań pozycjonujących.

Następnie agencja określa frazy i słowa kluczowe, które opisują poszczególne podstrony i umożliwiają odpowiednie wypozycjonowanie strony w wynikach Google. Do planowania słów kluczowych wykorzystuje profesjonalne narzędzia.

Kolejny etap prac agencji SEO to optymalizacja sklepu, czyli:

  • usunięcie wszystkich błędów,
  • aktualizacja tytułów podstron o wybrane słowa/frazy kluczowe,
  • optymalizacja czasu ładowania strony,
  • dostosowanie witryny do wszystkich urządzeń (responsywność),
  • uzupełnienie grafik o alternatywne opisy,
  • przygotowanie mapy strony,
  • ustalenie odpowiednich przekierowań i linkowania wewnętrznego,
  • dostosowanie strony do odbiorców (User Experience).

Ważny jest także content marketing – i to właśnie nim agencja SEO zajmuje się w dalszej kolejności. Content marketing to uzupełnienie sklepu o wartościowe, dobrze zoptymalizowane, odpowiednio nasycone frazami kluczowymi treści, w tym opisy produktów, opisy kategorii, zakładkę „O nas” i inne. Celem content marketingu jest wsparcie pozycjonowania strony w Google oraz zaciekawienie odbiorcy.

W ramach działań SEO agencja zajmuje się także link buildingiem. W dużym skrócie jest to pozyskiwanie linków, czyli „odnośników zewnętrznych”, do pozycjonowanej strony. Kluczem do efektywnego link buildingu jest wybór odpowiednich, wartościowych stron, które pasują profilem do strony pozycjonowanej.

Profesjonalne pozycjonowanie sklepu internetowego – o czym pamiętać?

O pozycjonowaniu swojego sklepu internetowego powinieneś pomyśleć już na początku  działalności w e-commerce. Przede wszystkim wybierz właściwą platformę. Struktura sklepu jest bardziej rozbudowana niż struktura tradycyjnej strony wizytówki. Ma wiele podstron – chociażby stron produktowych, których w zależności od asortymentu może być nawet tysiące. Wybór odpowiedniej platformy umożliwi Ci sprawne zarządzanie sklepem i pozwoli uniknąć błędów związanych z jego funkcjonowaniem.

Duże znaczenie ma także budowa przejrzystej struktury kategorii, podkategorii i stron produktowych. Struktura strony ma niemały wpływ na jej atrakcyjność, a tym samym na doświadczenia potencjalnego klienta. Zadbaj o to, aby internauci mogli bez problemu odnaleźć interesujące ich produkty. Logiczny rozkład strony jest również ważny w procesie pozycjonowania.

Trafnym posunięciem usprawniającym SEO jest prowadzenie bloga firmowego na stronie sklepu. Artykuły ekspercie, poradniki i inne merytoryczne treści nasycone odpowiednimi frazami i słowa kluczowymi zwiększą ruch na Twojej stronie i mogą przyczynić się do wzrostu współczynnika konwersji sprzedaży. Dzięki wartościowym tekstom blogowym zaprezentujesz się jako ekspert w branży, a także zwiększysz widoczność sklepu w wyszukiwarce Google.

W tych działaniach również pomoże Ci profesjonalna agencja SEO. Współpraca z takim podmiotem to inwestycja w przyszłość Twojego biznesu! Pomoc agencji to szansa na to, by zaistnieć na rynku, wykreować przewagę konkurencyjną, a nawet zdobyć pozycję lidera w branży. Kompleksowe pozycjonowanie sklepu internetowego to przepis na sukces!

Zadzwoń Panel klienta Kontakt