Nawigacja

Jak napisać fenomenalny opis produktu?

Strategia marketingowa

Prawie 90% klientów przyznaje, że opisy produktów to jeden z głównych czynników branych pod uwagę przy podejmowaniu decyzji zakupowych. Porządnie skonstruowany opis zainteresuje odbiorcę, sprawi, że w jego głowie pojawi się chęć posiadania reklamowanej rzeczy. Dobry tekst sprzeda produkt! Tylko jak przygotować opis produktu, który rzeczywiście spełni swoją funkcję?

Dobry opis produktu to klucz do sukcesu!

Przedsiębiorca ma niewiele czasu na to, żeby zainteresować potencjalnego klienta. Jeśli chce skutecznie sprzedawać i generować wysokie zyski, musi tworzyć skuteczne opisy – takie, które będą same sprzedawać. Opis produktu to forma reklamy. Tekst powinien zaciekawić potencjalnego kupca, zachęcić go do tego, by sfinalizował sprzedaż. Przedstawiamy 5 zasad pisania skutecznych opisów, które przełożą się na konwersję sprzedaży.

Nie wiesz jak napisać skuteczny opis produktu?

Mamy na to sposoby!

5 złotych zasad pisania skutecznych opisów

  1. Pisz zrozumiale

Czytanie opisu produktu powinno być lekkie i przyjemne. Tworząc treść, unikaj długich, wielokrotnie złożonych zdań. Zdaniowe tasiemce są męczące dla czytelnika. Pisz prosto, a przy tym ciekawie. Raczej zrezygnuj ze strony biernej. Jeśli tylko jest to możliwe, wykorzystuj stronę czynną, która podkreśli akcję, nada treści rytm. Używaj zrozumiałego języka – chyba że kierujesz tekst do ekspertów – wtedy możesz wykorzystywać specjalistyczne słownictwo, które podkreśli prestiż i jakość oferowanego produktu.

  1. Używaj odpowiednich słów

Stworzenie ciekawego opisu produktu to sztuka. Tworząc treść, warto wykorzystywać takie przysłówki i przymiotniki, które pobudzą wyobraźnię potencjalnego klienta. Odwołuj się do zmysłów, kreuj ciekawe slogany, które zapadną w pamięci użytkowników i skłonią ich do zakupu. 

  1. Wykorzystaj język korzyści

Klient chce wiedzieć, co może zyskać, kupując dany produkt. Opisy produktów twórz za pomocą języka korzyści. Zawsze skupiaj się na najważniejszych cechach i zaletach produktu oraz korzyściach, jakie z nich wynikają. Oferta sprzedażowa napisana językiem korzyści to oferta skrojona na miarę potrzeb użytkownika. Odwołuj się do realnych oczekiwań, pisz o zaspokajaniu największych potrzeb. W ten sposób rozbudzisz w czytelnikach chęć posiadania prezentowanej rzeczy. 

  1. Pamiętaj o poprawności języka

Tekst musi być poprawny pod względem językowym. W treści nie mogą znaleźć się żadne błędy ortograficzne, interpunkcyjne i inne. Niepoprawnie skonstruowany tekst będzie nieprofesjonalny!

  1. Zadbaj o atrakcyjność tekstu

Nie można zapomnieć również o aspekcie wizualnym opisu. Stosuj nagłówki, pogrubienia i inne wyróżniki. Unikaj długich bloków tekstu, które są nieprzyjemne dla użytkowników. Treść wzbogać o ciekawe zdjęcia.

Dobre opisy produktów to przepis na skuteczną sprzedaż w internecie! Atrakcyjna, starannie skonstruowana treść sprawi, że klienci będą chętnie dodawać produkt do koszyka, tym samym podnosząc wskaźnik konwersji. 

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt