Nawigacja

3 sprawdzone metody marketingowe

Online marketing

Obecnie marketing tradycyjny już nie wystarcza. Firmy, które chcą się rozwijać i odnosić sukcesy, muszą szukać innych form promowania swoich usług i produktów. Przedstawiamy 3 metody marketingowe, które przyniosą Twojej marce realne korzyści.

Czym jest marketing?

Marketing to coś więcej niż sprzedawanie. To pewnego rodzaju filozofia biznesu, która polega na zrozumieniu potrzeb klientów i zaspokajaniu ich poprzez promocję i sprzedaż określonych produktów lub usług. Dobry marketing przynosi znakomite efekty. Budowa silnej grupy odbiorców czy zdobycie przewagi konkurencyjnej to tylko niektóre z nich. Jednak aby marketing był skuteczny, musi być przemyślany. Przedstawiamy 3 metody marketingu, które warto wykorzystać.

Zastanawiasz się, która metoda marketingowa będzie idealna dla Ciebie?

Wiemy, jak dopasować narzędzia marketingowe dla Twojej firmy!

3 metody marketingu, których potrzebuje Twoja marka

1. Marketing afiliacyjny

Inaczej zwany marketingiem partnerskim. To metoda marketingowa, która opiera się na współpracy między reklamodawcą (firmą lub osobą, która ma do sprzedania jakiś produkt) a partnerem (wydawcą, który generuje sprzedaż dla reklamodawcy). Trzecią stroną w marketingu afiliacyjnym jest konsument, który kupuje produkt lub usługę reklamodawcy przez stronę wydawcy. 

Reklamodawca umieszcza na stronie wydawcy link afiliacyjny (np. w postaci banneru, logo czy linku tekstowego). Wydawca otrzymuje stosowną prowizję, jeśli konsument kliknie link i wykona określoną akcję (PPS – Pay Per Sale, PPC – Pay Per Click, PPL – Pay Per Lead). Dzięki marketingowi afiliacyjnemu reklamodawca może docierać do większej grupy odbiorców i budować rozpoznawalność.

2. Influencer marketing 

Metoda marketingowa oparta na współpracy z influencerem. Twórca internetowy za stosowną opłatą (często stosowany jest barter, czyli reklama za produkt) promuje produkt marki w swoich mediach społecznościowych. Mówi o korzyściach produktu, pokazuje jego zastosowanie na co dzień, identyfikuje się z marką. Twórcy internetowi często są autorytetami w swoich społecznościach. Obserwatorzy chętnie kupują polecane przez nich produkty lub usługi. Współpraca z influencerami to doskonały sposób na to, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców i generować wysokie zyski. 

3. Ambient marketing 

Ambient reklama to jednorazowe akcje marketingowe o niestandardowym, często szokującym charakterze. Akcje ambientowe wykorzystują nietypowe nośniki przekazu (np. wiaty przystankowe czy elementy wyposażenia lokali) lub standardowe nośniki reklamowe, jednak w niekonwencjonalny sposób. Reklama ambientowa ma przyciągać uwagę, intrygować. Często są to reklamy interaktywne, które w pewien sposób angażują odbiorców. Ambient marketing zaskakuje i pozwala wyróżnić się na tle konkurencji.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt