Nawigacja

Marketing szeptany: skuteczne narzędzie promocyjne

Online marketing

„Nieważne co mówią, ważne by mówili” to slogan, który idealnie wpisuje się w wizję klasycznej szeptanki. Czym dokładnie jest marketing szeptany? I czy rzeczywiście działa?

Na czym polega marketing szeptany?

Marketing szeptany to, jak wskazuje nazwa, „szeptanie” konsumentom o danej marce, jej produktach bądź usługach i ich zaletach, w celu wywołania naturalnego, niewymuszonego szumu wokół marki. Jego efektem są dobrowolne, spontaniczne dyskusje o marce, które wyraźnie wpływają na jej rozpoznawalność, a także mogą prowadzić do zwiększenia sprzedaży czy wykreowania przewagi konkurencyjnej na rynku. 

Przekazy kreowane w marketingu szeptanym, w przeciwieństwie do klasycznych reklam,  w żaden sposób nie nakłaniają odbiorców do zakupu. Zadaniem marketingu szeptanego jest przedstawienie zalet produktów czy usług w sposób jak najbardziej dopasowany do kontekstu dyskusji. 

Szukasz skutecznego sposobu na stworzenie szumu wokół swojej marki?

My wiemy jak to robić skutecznie!

Jak szeptać, czyli rodzaje marketingu szeptanego

Marketing szeptany można realizować na wiele sposobów. Do najpopularniejszych zaliczymy:

  • product seeding – udostępnienie testerów produktów tzw. liderom opinii w internecie (m.in. influencerom), którzy je recenzują i w pewien sposób reklamują,
  • marketing viralowy – stworzenie treści, które użytkownicy będą chętnie udostępniać dalej (np. memów, gifów, śmiesznych filmów),
  • community marketing – promowanie produktów w mocno wyspecjalizowanych, niszowych społecznościach, zamkniętych grupach, fanklubach, forach dyskusyjnych itd.,
  • trendsetting – zaangażowanie osób wpływowych (np. celebrytów) w kreowanie nowych trendów z zastosowaniem konkretnych produktów,
  • brand blogging – wykorzystanie blogów do promocji produktów, usług itp.,
  • evangelist marketing – wykreowanie grupy konsumentów, którzy mocno utożsamiają się z marką i chcą ją promować wśród swoich znajomych,
  • cause marketing – wsparcie inicjatyw społecznych ważnych dla grupy docelowej, w celu zdobycia jej zaufania.

Czy to się rzeczywiście opłaca?

O sile rekomendacji w internecie pisaliśmy już niejednokrotnie. Badania wykazują, że potencjalni klienci często zasięgają opinii innych przed zakupem konkretnych produktów czy skorzystaniem z określonych usług. Według WWH ponad 90% konsumentów ufa internetowym opiniom w takim samym stopniu co rekomendacjom swoich bliskich. 

Wykorzystanie marketingu szeptanego, inaczej zwanego buzz marketingiem, to doskonały sposób na to, by podnieść świadomość na temat marki w określonych grupach docelowych, zbudować pozytywny wizerunek i zachęcić nowych odbiorców do zapoznania się z ofertą marki. To zaś może przełożyć się na wzrost sprzedaży i realne zyski.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt