Marki, które mają wspólne zainteresowania i nie konkurują ze sobą, mogą współpracować dla obopólnych korzyści. Według badań Partnerize 54% firm stwierdziło, że partnerstwa stanowią ponad 20% całkowitego przychodu firmy. Cross marketing to zatem wygodny i opłacalny sposób promowania produktów.
Jeśli partnerstwo jest dobrze zbudowane, może pomóc podwoić liczbę odbiorców. Podczas tej współpracy firmy wymieniają się wiedzą i pomysłami, udzielają porad i wspominają o sobie w artykułach na swoich stronach internetowych, portalach społecznościowych oraz w e-mailach. Poniżej przedstawiamy kolejny ciekawy przykład cross marketingu – współpracę marek MSM Mońki oraz Ariete.
O marce MSM Mońki
Moniecka Spółdzielnia Mleczarska w Mońkach należy do grona najnowocześniejszych zakładów mleczarskich w Polsce. Powstała 1 maja 1972 roku z połączenia Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Dolistowie i Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Krypnie. MSM specjalizuje się w produkcji serów dojrzewających typu holenderskiego i szwajcarskiego, masła extra oraz wyrobów proszkowanych: serwatki w proszku i okresowo odtłuszczonego mleka w proszku.
Przedstawiciele marki podkreślają, że ich misją jest zadbanie o to, by koneser mógł wraz z pierwszym kęsem wychwycić subtelne różnice pomiędzy poszczególnymi gatunkami sera. Każda receptura, dzięki dopracowaniu i precyzji, może spełnić oczekiwania najbardziej wymagających konsumentów, poszukujących smaków oryginalnych, intensywnych i wyróżniających się na tle produktów pozbawionych nuty wyjątkowości. Jednocześnie na każdym kroku w komunikacji zauważane jest silne przywiązanie do tradycji i pochodzenia marki, które wyraża się m.in. poprzez chwytliwy claim: „Tradycja smaku z doliny Biebrzy”.
O marce ARIETE
Ariete jest firmą, która należy do włoskiego koncernu DeLonghi. Powstała w 1964 roku we Florencji, uznawanej za kolebkę kreatywności oraz błyskotliwych i genialnych wynalazków. Od tego czasu projektanci Ariete tworzą użyteczne oraz estetycznie doskonałe urządzenia AGD w samym sercu słonecznej Toskanii.
Obecnie marka posiada 57 wyjątkowych patentów, które zgodnie z misją firmy – mają za zadanie ułatwianie codziennego życia. Na wielu europejskich rynkach Ariete jest liderem w segmencie urządzeń do czyszczenia i prasowania parowego, a także do parzenia kawy. Ariete słynie z genialnych projektów, które wyróżnia zaawansowana funkcjonalność, jakość wykonania, przystępna cena oraz design, którego efektem jest kilka wyjątkowych i niepowtarzalnych linii urządzeń.
Czym jest cross marketing?
Cross marketing czerpie z jednej marki marketingowej w celu optymalizacji innej. Finalnie pomagając zwiększyć zasięg marki, a także tworzyć bardziej ukierunkowane reklamy. Niezwykle ważne jest jednak, aby wybrać odpowiedniego partnera. Znalezienie go jest najważniejszym czynnikiem w zdobywaniu lojalności klientów dla obu firm. Kluczowe jest przeniesienie lojalności klientów z jednej marki na drugą, zwiększenie świadomości, a tym samym współczynnika konwersji.
Zalety cross marketingu
Wśród największych zalet tego rodzaju współpracy znajdziemy:
- napływ nowych leadów;
- zwiększoną świadomość marki;
- zwiększoną sprzedaż;
- wzrost grupy odbiorców,
- niższe koszty reklamy;
- pozytywny wpływ na wizerunek marki.
Aby promować się wzajemnie, marki muszą jednak wybrać kanały preferowane przez ich odbiorców. Odpowiednie kanały wygenerują bowiem największy zysk, największe zaangażowanie lub pozwolą osiągnąć inny, istotny cel.
Efekty cross marketingu
Do zadań Commplace należała kreacja pomysłów na atrakcyjne połączenie produktów obydwu marek. W tym przypadku była to wspólna sesja zdjęciowa oraz przygotowanie autorskich przepisów. Scenariusz sesji oparty został o aktualne trendy na rynku fotografii kulinarnej i produktowej. Zaprezentowaliśmy zarówno produkty marki Ariete, jak i sery oferowane przez markę MSM Mońki. Takie wyjątkowe połączenie pozwoliło stworzyć atrakcyjny content, który w komunikacji wykorzystać mogą obydwie marki. W zespole Commplace znaleźli się: profesjonalni kucharze Dworu Korona Karkonoszy, PR-owcy, fotograf, stylista kulinarny.
Produkty i narzędzia rekomendowane przez Commplace
Wśród narzędzi oraz produktów, które wykorzystamy do realizacji celów znajdą się:
- Przygotowanie autorskich koncepcji kulinarnych oraz przepisów
- Profesjonalna fotografia kulinarna, filmy kulinarne, rysunki oraz grafika
- Koncepcje wykorzystania kucharzy w promocji marki
Cross marketing wzmocni Twoją markę.
Zapytaj o nasze pomysły na kreację!