Nawigacja

Na czym polega kampania DSA?

Online marketing

Google umożliwia tworzenie różnych typów reklam, aby pozyskać nowych klientów. Jedną z nich jest kampania DSA, czyli dynamiczne reklamy wyszukiwania. Jak je tworzyć? I czym się charakteryzują?

Co to jest kampania DSA?

Kampania DSA, nazywana dynamiczną reklamą wyszukiwania, to jedna z form Google Ads i najprostszy sposób na pozyskanie nowych klientów. W jaki sposób? Dzięki wielu opcjom targetowania, a także stale dodawanym nowym statystykom, które jeszcze mocniej pomagają udoskonalić Twoją kampanię produktową. Od tradycyjnych kampanii Google różnią się jedną istotną cechą: korzystają z rzeczywistej strony internetowej bądź kanału produktowego Twojej firmy, rezygnując ze słów kluczowych.

Kampania DSA jest oparta na indeksie Google, który sczytuje dane z Twojej strony internetowej, a następnie decyduje dla jakiego pytania zostanie wyświetlona reklama oraz jaki produkt zostanie do tego użyty, wyświetlając użytkownikom dynamicznie generowaną i dopasowaną reklamę. Idealnie sprawdza się przy sklepach internetowych, które posiadają w swojej ofercie wiele produktów albo w przypadku rozbudowanych stron usługowych. Pozwala bowiem na wyświetlanie bardzo precyzyjnych haseł, np. nazw konkretnych modeli produktów bez budowania słów kluczowych.

Znajomość kampanii Google to podstawa!

Pomożemy Ci m.in. we wdrożeniu kampanii DSA

Czym kampania DSA różni się od innych?

Najważniejszą różnicą są oczywiście słowa kluczowe, których kampania DSA nie używa. Słowa kluczowe są automatycznie pobierane ze strony internetowej. Jeśli będą odpowiadały wpisanemu wyrażeniu w wyszukiwarkę przez użytkownika, to wyświetli się adres URL i nagłówek reklamy zawierający daną frazę. Różnic jest jednak więcej. Wyświetlany nagłówek reklamy jest tworzony automatycznie przez Google. Informacje, jakie znajdą się w nagłówku, będą pobrane bezpośrednio z naszej strony internetowej albo feedu. Kampania DSA wymaga jedynie albo aż stworzenia opisu reklamy.

Korzyści korzystania z dynamicznych reklam

Kampania DSA jak każda kampania ma zarówno zalety jak i wady. Wśród pozytywów można wyróżnić między innymi wypełnienie luki w pokryciu słowami kluczowymi. Dynamiczne reklamy przeszukują witrynę, dzięki czemu mogą wyświetlać się na słowach kluczowych, które normalnie w Google Ads nie mogłyby się ukazać przez wzgląd na „niski wolumen wyszukiwania”.

Kolejną zaletą jest łatwość i prostota tworzenia reklam. Twoim zadaniem jest jedynie wymyślenie niestandardowej linii opisu, a nagłówek tworzy się automatycznie. Dynamicznie generowana reklama to łatwa reklama, którą można wdrożyć w ciągu jednego dnia i nie wymaga dużych nakładów pracy. Kampania DSA jest także świetnym uzupełnieniem kampanii wyświetlanych na słowa kluczowe.

Zadzwoń Panel klienta Kontakt