Pierwsze wydarzenia o charakterze promocyjnym odbywały się w starożytności. Chodzi oczywiście o igrzyska olimpijskie, których rolą było budowanie i wzmacnianie pozytywnego wizerunku władców i sportowców. Dziś event PR to skuteczna forma promocji marki. O czym pamiętać, organizując taką imprezę?
Czym jest event PR?
Event PR to narzędzie służące do budowy efektywnej komunikacji i długofalowych relacji z otoczeniem – zarówno z obecnymi i potencjalnymi klientami, jak i z partnerami biznesowymi i mediami. To sposób na to, by rozbudzić w odbiorcach pozytywne emocje względem marki, wypromować jej produkty lub usługi. To także świetna forma integracji w pracy.
Event PR, jako element wielopoziomowej kampanii public relations, może zwiększyć świadomość marki, zmotywować zespół pracowniczy do wydajniejszej pracy, przyczynić się do budowy przewagi konkurencyjnej marki na rynku, czy też podnieść sprzedaż określonych produktów bądź usług. Jednak aby wydarzenie przyniosło oczekiwane efekty, musi zostać zorganizowane w sposób perfekcyjny. O czym pamiętać, planując event PR?
Public Relations to bardzo ważny element Twojego marketingu.
Znamy sposoby na skuteczne działania public relations!
Jak zorganizować event PR?
W pierwszej kolejności należy ustalić cel wydarzenia. Cel będzie rzutował na charakter eventu, jego scenariusz oraz inne szczegóły. Nie mniej ważne jest określenie grupy odbiorców. Pozwoli to maksymalnie dopasować formę eventu do ich preferencji i wymagań.
Organizator eventu PR powinien szczegółowo określić budżet na wydarzenie. Od wysokości budżetu będzie zależeć m.in.:
- wybór miejsca – sala konferencyjna, sala bankietowa, siedziba firmy, plener itp.,
- forma i ilość materiałów dla uczestników – np. paczki giftowe,
- ilość i rodzaj dodatkowych atrakcji – np. muzyka na żywo, rozmaite pokazy itp.
Przy wyborze terminu warto zorientować się, czy w tym samym czasie nie odbywają się inne wydarzenia, które mogłyby stanowić konkurencję dla eventu. Termin wpływa także na koszty organizacji imprezy. Przy ograniczonym budżecie należy wybrać datę poza sezonem branżowym.
Event PR powinien być zgodny z identyfikacją wizualną firmy, jej misją oraz strategią komunikacji. Duże znaczenie ma także atrakcyjność wydarzenia. Nietypowy charakter imprezy, wyjątkowe atrakcje eventowe czy inne nietuzinkowe elementy bez wątpienia przyciągną zainteresowanie odbiorców i tym samym sprawią, że przedsięwzięcie zakończy się sukcesem wizerunkowym!