Nawigacja

Jak sprzedać produkt, który się nie sprzedaje?

Pozyskiwanie klientów

To normalne, że na niektóre produkty w e-sklepie jest duży popyt, a na inne mniejszy. Problem pojawia się wtedy, gdy część asortymentu nie sprzedaje się w ogóle. W takim wypadku trzeba jak najszybciej wdrożyć odpowiednie działania, by nie narazić się na niepotrzebne straty. Jak sprzedać produkt, który zalega na magazynie?

Wprowadzenie do oferty e-sklepu konkretnego towaru zawsze wiąże się z pewnym ryzykiem. Czasem zdarza się, że dany produkt nie cieszy się tak dużą popularnością, na jaką liczyliśmy i zalega na półkach magazynowych. Przyczyn takiego stanu może być wiele. Od za wysokiej ceny, przez słabą ofertę sprzedażową i brak wyróżnienia na tle pozostałych produktów, aż do nieodpowiedniej promocji. Jak sprzedać produkt, który zalega na magazynie?

Masz problem, aby sprzedać swoje produkty?

Znajdziemy sposoby na zwiększenie Twojej sprzedaży!

Jak sprzedać produkt – 4 sprawdzone sposoby

  1. Wyeksponuj produkt w e-sklepie

Przede wszystkim zadbaj o to, by klienci mogli z łatwością odnaleźć zalegający produkt. Wyeksponuj go na stronie głównej i przygotuj odpowiednią reklamę w różnych kanałach marketingowych. Napisz nową, atrakcyjniejszą ofertę sprzedaży. W opisie zamieść najważniejsze cechy produktu, pokaż korzyści, podkreśl jego wyjątkowość.

  1. Zestaw produkt z droższym odpowiednikiem

Zestawienie produktu z droższym zamiennikiem, a dzięki temu pokazanie, że za wysoką jakość wcale nie trzeba płacić grubych pieniędzy, to prosta, a przy tym wyjątkowo skuteczna metoda na zwiększenie sprzedaży zalegającego towaru. Konsument, dla którego drogi produkt jest poza zasięgiem finansowym, zobaczy okazję, którą bez wątpienia wykorzysta. 

  1. Wykorzystaj cross-selling

Odpowiedzią na pytanie, jak sprzedać produkt, jest cross-selling! Cross-selling, inaczej sprzedaż komplementarna, to technika sprzedaży polegająca na proponowaniu klientom zakupu produktów dodatkowych do produktu głównego – np. do telefonu proponuje się słuchawki, etui, czy folię na ekran.

  1. Zaoferuj rabat

Jeśli zależy Ci na szybkiej sprzedaży zalegającego produktu, zaproponuj klientom atrakcyjną ofertę rabatową, najlepiej ograniczoną czasowo – np. -25% na dany produkt tylko przez weekend. Koniecznie wyeksponuj przeceniony artykuł na stronie głównej i zadbaj o promocję w social mediach. Korzystna promocja to doskonały sposób na zwiększenie efektywności sprzedaży.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt