Nawigacja

Czy znasz najważniejsze etapy integracji?

Imprezy firmowe
Czy znasz najważniejsze etapy integracji?

Odpowiednia integracja niesamowicie łączy zespół pracowników i przynosi szereg korzyści dla nich samych oraz dla całej firmy. Zorganizowanie i przeprowadzenie integracji wymaga dużo czasu, pracy i zaangażowania. Jak dobrze zorganizować integrację, aby przynosiła odpowiednie skutki? Jakie są najważniejsze etapy integracji?

Jak dobrze zintegrować zespół? Można zrobić to w trzech krokach. Do etapów integracji zaliczymy:

  • codzienne nawyki,
  • szkolenia integracyjne i warsztaty team buildingowe,
  • imprezy, wyjazdy i inne przyjemne aktywności.

Zależy Ci na zgranym, osiągającym cele zespole?

Sprawimy, że Twoi pracownicy wrócą do pracy z nowym zapałem!

Pierwszy etap integracji, czyli integracja na co dzień

Niektórym może się wydawać, że integracją może być jedynie huczna impreza, czy wyjazd kilkudniowy do hotelu. Wiele osób zapomina jednak, że najważniejszym etapem jest integracja na co dzień w pracy. Bez tego zespół integrujący się jedynie od czasu do czasu nie spełni swojej roli. Tak więc integracja pracowników powinna zostać zaimplementowana w samej firmie. Jakie pomysły dotyczą integracji na co dzień?

integracja firmowa

Na przykład wspólnie świętowanie urodzin pracowników, świąt, czy innych wydarzeń. Wspólne odśpiewanie sto lat, podzielenie się tortem, kupienie drobnego prezentu – niby małe rzeczy, a niesamowicie oddziałują na poczucie przynależności do całego zespołu. Takie wydarzenia nie wymagają dużo pracy i zaangażowania, a mogą być miłym oderwaniem od codziennych obowiązków firmowych. I oczywiście są znakomitą formą integracji!

Kolejnym banalnym przykładem na integrację jest wspólne spędzanie przerw w trakcie pracy, np. wspólne picie kawy/herbaty czy wyjście na lunch. Takie zebranie to doskonała okazja do tego, żeby porozmawiać na luźne tematy, opowiedzieć ciekawe historie czy pośmiać się z żartów przy wspólnym stole. Codzienna kawa nie tylko znakomicie zbliża pracowników, ale także dodaje im energii i nastawia pozytywnie na cały dzień. W konsekwencji zespół pracuje wydajnie i sprawnie, a atmosfera w pracy jest wesoła i przyjemna.

Drugi etap integracji – team building oraz szkolenia

Kiedy zaopiekujemy się integracją na co dzień, kolejnym krokiem są działania, które wymagają więcej czasu, pracy i planowania. Warsztaty team buildingowe oraz szkolenia to bardzo ważny element integracji – potrafią poprawić relacje w zespole, a jednocześnie być sporą dawką nowej wiedzy dla pracowników.

team building

Warsztaty team buildingowe łączą rozrywkę z zabawą dzięki czemu budują silny i sprawnie funkcjonujący zespół. Pomysłów na warsztaty jest naprawdę wiele: igrzyska firmowe, park linowy, gry scenariuszowe – możliwości jest mnóstwo, a każdy jest coraz to bardziej pomysłowy. Takie zadania uczą współpracy i skutecznej komunikacji. Pokazują, jak wykorzystywać potencjał każdego członka grupy pracowniczej, co może być bardzo przydane podczas wykonywania codziennych obowiązków zawodowych.

Z kolei szkolenia integracyjne poprowadzone przez odpowiednio wykwalifikowaną osobę podniesie motywację członków zespołu do pracy oraz poprawi komunikację w grupie. Szkolenia budują przyjacielskie więzi, poprawiają atmosferę w pracy i pomagają rozwiązać bieżące problemy w teamie.

Szkolenia i warsztaty teambuildingowe to niezwykle ważny i obowiązkowy element integracji zespołu. Najważniejsze, aby odbywał się poza murami firmy. Może to być hotel, dworek w górach – ważne aby to było miejsce, w którym można się skupić i jednocześnie oderwać od obowiązków służbowych.

Trzeci etap – impreza integracyjna

Każdy z etapów integracji jest ważny. Integracja w pracy to jedno. Po szkoleniu i warsztatach przychodzi czas na zasłużony odpoczynek i zabawę. Wspólna impreza integracyjna to bardzo modny pomysł na integrację – spaja ludzi, pozwala się zrelaksować i odstresować oraz jest to świetna okazja, żeby porozmawiać na neutralnym gruncie o tematach niezwiązanych z pracą.

Impreza integracyjna to świetna forma oderwania się od pracy i odpoczynku. Imprezę integracyjną można zorganizować tradycyjnie w restauracji z dobrym jedzeniem i muzyką w tle, ale również można pokusić się o zorganizowanie tematycznego wieczoru: np. w stylu lat 80., czy hawajskie party. Takie wydarzenie z pewnością dostarczy pracownikom mnóstwo niezapomnianych wrażeń!

impreza integracyjna

Przy organizacji imprezy niezwykle ważne jest odpowiednie miejsce: hotel, dworek czy inny obiekt wypoczynkowy, z odpowiednio dużą bazą noclegową, tak aby pracownicy po zabawie nie musieli wracać do domów.

Zwróć uwagę również na dobrze skomponowane menu i orzeźwiające drinki. Nie zapomnij o przyjemnej muzyce, która stworzy niesamowitą atmosferę.

 

Trzy etapy integracji jako droga do sukcesu integracji

Wdrożenie trzech etapów integracji pomoże Ci przeprowadzić ją na najwyższym poziomie. Dlaczego to takie ważne? Dobrze działający zespół, silny i zgrany to sukces firmy. Działania integracyjne wzmacniają relacje między pracownikami, poprawiają atmosferę w zespole, zwiększają motywację do pracy, ale również pomagają rozwiązać konflikty.

Nie raz zdarzy się, że zespół pracowników nie potrafi się ze sobą dogadać, panuje nieprzyjacielska atmosfera, stres, powstają konflikty przez co zespół nie osiąga wyników, a firma jest stratna. Odpowiednie zadbanie o integrację pomoże Ci ominąć te przeszkody na drodze do sukcesu. Zgrany zespół wszelkie obowiązki służbowe wykonuje sprawnie i na najwyższym poziomie, a dzięki temu poprawia się pozycja firmy w branży.

Warto zaufać specjalistom – integracja pracowników – agencja eventowa

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt