Nawigacja

Dlaczego referencje dla firmy budowlanej są kluczowe?

Jak zdobyć referencje dla firmy budowlanej

Każda firma, niezależnie od branży, musi mieć sposób na udowodnienie skuteczności swoich produktów i usług wśród potencjalnych klientów. Czy znasz taki, który pozwoli Ci generować do 62% więcej przychodów od każdego klienta podczas każdej wizyty na Twojej stronie? Ten „tajny” składnik marketingu referencyjnego to testimonial. Mówiąc po polsku – wszystko czego potrzebujesz to rekomendacje. Jakie powinny być referencje dla firmy budowlanej? Przede wszystkim wartościowe i skuteczne.

Czym są referencje dla firmy?

Referencje to także ważne narzędzia PR. Jak w przypadku każdej branży referencje dla firmy budowlanej to nic innego jak opinie zadowolonych klientów, które potwierdzają wartość produktu lub usługi. Czasami są to płatne rekomendacje, w postaci np. opinii influencerów, jednak najczęściej są one podawane przez zadowolonych klientów dobrowolnie lub na prośbę firmy. W połączeniu z dobrym copywritingiem i odpowiednio ukierunkowanym marketingiem, referencje mogą przynieść firmie naprawdę wiele dobrego – pomóc innym kupującym przezwyciężyć obiekcje, zwiększyć sprzedaż online i zmienić klientów w ambasadorów marki.

Opinie klientów, w tym referencje dla firmy budowlanej, są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Wiele lat temu marki mogły zignorować  negatywne komentarze na swój temat. Dziś to zupełnie inna historia. Każdy, kto ma telefon, połączenie z internetem i konto na Facebooku, może swobodnie wygłaszać swoje opinie. A marka, za pomocą kilku kliknięć może zaistnieć w świadomości rzeszy odbiorców – pozytywnie lub negatywnie. Dlatego warto się troszczyć o to, jak o Tobie mówią. Odpowiednie referencje dla firmy budowlanej sprawią, że z czasem będziesz mieć armię ludzi, którzy będą dobrze mówić o Twojej marce. Zarówno online, jak i offline.

92% konsumentów rozważając zakup czyta recenzje i opinie online.

Nie zmarnuj żadnej szansy na sprzedaż. Sprawdź, jak możemy Ci w tym pomóc.

Jak działają referencje na klientów?

Według statystyk 92% konsumentów rozważając zakup czyta recenzje i opinie online. Aż 88% konsumentów ufa recenzjom internetowym w takim samym stopniu jak osobistym rekomendacjom. 72% z nich twierdzi, że pozytywne recenzje i referencje sprawiają, że bardziej ufają firmie. – Referencje dla firmy budowlanej, pochodzące od zadowolonych klientów wpływają na budowanie pozytywnego wizerunku firmy deweloperskiej – opinie Commplace przekazuje Dyrektor Zarządzający, Bartosz Zieliński. – Wykorzystując poniekąd zasadę społecznego dowodu słuszności, referencje klientów to także narzędzie wspierające wiarygodność firmy.  Referencje dla firmy budowlanej przekładają się finalnie na większą sprzedaż. Przykładowo w przypadku firm deweloperskich będzie to większa sprzedaż mieszkań. –  dodaje ekspert agencji PR Commplace. Ponadto referencje Twoich klientów to doskonałe „paliwo” do Twojego copywritingu – do opisania słowami, których używa Twoja obecna baza klientów, ich problemów i Twoich produktów lub usług, które te problemy rozwiązały.

Jak pozyskać referencje dla firmy budowlanej?

Zadowoleni klienci zazwyczaj chętnie to robią. Ludzie chcą pomagać innym. Gdy dostarczyłeś klientom fantastyczną usługę czy produkt lub program, są oni bardziej niż chętni do pomocy w rozpowszechnianiu informacji o Twojej firmie. Najważniejsze jest to, aby prośby o referencje dla firmy budowlanej stały się częścią Twojej bieżącej działalności biznesowej. Z czasem pozwoli ci to „podnosić” swoje referencje – zastępować starsze nowszymi, lepszymi. Zapewni to również więcej rekomendacji do wykorzystania dla celów marketingowych. Co więc robić?

Przede wszystkim musisz działać proaktywnie. Za każdym razem, gdy któryś z klientów wygłasza spontaniczny komplement osobiście, przez telefon lub przez e-mail, podziękuj mu. Następnie zapytaj, czy możesz wykorzystać jego słowa jako referencje dla Twojej firmy. Upewnij się, że klient rozumie, że będziesz używać ich w swoich materiałach marketingowych. Prostą metodą, która pomoże Ci zebrać referencje dla firmy budowlanej, jest umieszczenie w witrynie linku, który pozwala użytkownikom kliknąć go w celu wyrażenia opinii. W swoich e-mailach zachęcaj klientów, pisząc np. „kliknij tutaj, aby dać nam znać, co myślisz”.

Czy referencje dla firmy budowlanej zwiększą konwersję?

Statystyki nie kłamią. Korzystanie z dowodów społecznych takich jak referencje dla firmy budowlanej w strategii marketingowej może pomóc zwiększyć konwersje jak szalone. Konkretnie? Dzięki pozytywnym opiniom na temat firmy, produktu, czy usługi, 58% ludzi jest bardziej skłonnych do konwersji. Witryna generuje 62% więcej przychodów na jednego odwiedzającego, który kupuje 3% więcej podczas jednego zamówienia.  Co takiego mają w sobie referencje i jakie są na ten temat opinie Commplace? – Najważniejszy jest odpowiedni, przemyślany plan marketingowy. Działania ad hoc z pewnością nie przełożą się na efekty. Zakup mieszkanie to poważna inwestycja, poprzedzona analizą rynku, szukaniem w sieci opinii o deweloperze, okolicy, dostępnej infrastrukturze. Wykorzystanie prostych narzędzi, którymi są referencje zadowolonych klientów, pozwala w nie nachalny sposób zainteresować potencjalnego kupca, by skorzystał z oferty – podsumowuje Bartosz Zieliński z agencji PR Commplace.

Potrzebujesz wsparcia w zdobyciu referencji? Jesteśmy tu, by Ci pomóc.

Skontaktuj się z nami w wygodny dla Ciebie sposób.

Zadzwoń Zaloguj się Kontakt