Afiliacje to ciekawa, a przy tym skuteczna, forma marketingu internetowego. Jest to model biznesowy na zasadzie partnerstwa, w którym podmioty niezwiązane z firmą reklamują jej usługi w zamian za stosowną prowizję. Jak marketing afiliacyjny działa w praktyce? I czy się opłaca?
Marketing afiliacyjny w pigułce
Marketing afiliacyjny, zwany również marketingiem efektywnościowym bądź partnerskim, to ciekawa forma marketingu internetowego, oparta na relacjach między reklamodawcą a partnerami. Reklamodawca ma produkt, który chce sprzedać. Partnerzy zaś dysponują kanałami, na których reklamodawca umieszcza informację o owym produkcie. Trzecią stroną marketingu afiliacyjnego są użytkownicy, którzy trafiają na reklamę sprzedawcy i ją klikają. W procesie może również uczestniczyć sieć afiliacyjna, którą określa się jako organizatora całego przedsięwzięcia.
Marketing afiliacyjny można realizować na wiele sposobów. Do najpopularniejszych zaliczymy:
- banery reklamowe – specjalne reklamy graficzne umieszczane na portalach związanych tematycznie z oferowanym produktem,
- rankingi ofert – zestawienia ofertowe w formie rankingów, zawierające szczegółowe informacje o konkretnych produktach; przykładem są serwisy porównujące konta osobiste, lokaty, ubezpieczenia itd.,
- mailing – maile reklamowe w formie specjalnych grafik, zawierających link afiliacyjny; użytkownik po kliknięciu reklamy, zostanie przekierowany na stronę reklamodawcy,
- reklamy w social mediach – współpraca z twórcami, którzy umieszczają na swoich profilach linki afiliacyjne do promowanych produktów,
- linki na blogach – artykuły sponsorowane nawiązujące do konkretnych produktów z oferty reklamodawcy, zawierające linki afiliacyjne.
Myślisz, że marketing afiliacyjny wykorzystują tylko wielkie korporacje?
Każdy biznes może osiągać dzięki niemu znaczne korzyści!
Czy marketing afiliacyjny się opłaca?
Marketing afiliacyjny to szerokie spektrum korzyści zarówno dla reklamodawcy, jak i dla wydawcy.
Reklamodawca może m.in. w prosty – i tani – sposób dotrzeć do osób zainteresowanych jego ofertą i tym samym budować rozpoznawalność marki na rynku. Wydawca zaś może zarabiać na promowaniu produktów za pośrednictwem swoich kanałów.
Afiliacja napędza skuteczną sprzedaż w internecie! Według danych aż 15% całkowitych przychodów z reklam kreowanych w marketingu cyfrowym pochodzi z afiliacji! Nic więc dziwnego, że ponad 80% marketerów wykorzystuje tę formę marketingu. Marketing afiliacyjny to doskonałe rozwiązanie dla sklepów internetowych, którym zależy na stałym przypływie nowych leadów i klientów, a także dla wydawców, którzy chcą generować dodatkowe zyski. Długoterminowa współpraca przyniesie wymierne korzyści obu stronom!