Automatyzacja marketingu jest jednym z najbardziej innowacyjnych trendów w biznesie i – według wielu – przyszłością działań reklamowych. Jakie korzyści przynosi marketing automation?
Czym jest automatyzacja marketingu?
Pod pojęciem automatyzacji marketingu kryją się rozmaite działania marketingowe – głównie w internecie – wykorzystujące specjalne oprogramowanie oparte na specjalnych algorytmach i sztucznej inteligencji. Narzędzia marketing automation, jak wskazuje nazwa, automatyzują działania marketingowe, a dzięki temu skutecznie je wspierają.
Systemy gromadzą informacje na temat potencjalnych klientów i rodzaju czynności podejmowanych na stronie internetowej, a następnie, wykorzystując pozyskane dane, kierują do konsumentów spersonalizowane przekazy. Automatyzacja to szansa na to, by strategicznie podchodzić do prowadzonych kampanii i dzięki temu odnosić lepsze rezultaty.
Wykorzystanie marketing automation to przyszłość każdej firmy.
Zgłoś się po pomoc do specjalistów!
Czy automatyzacja się opłaca?
Automatyzacja marketingu sprawia, że firma otrzymuje bardziej precyzyjne informacje o potencjalnych klientach. System automatyzacji stale monitoruje i analizuje zachowania internautów na stronie internetowej, segmentuje ich ze względu na szczegółowe cechy. To zaś może znacznie usprawnić kampanie reklamowe i przełożyć się na efektywność sprzedaży.
System automatyzacj tworzy oferty i reklamy na podstawie zebranych danych, przygotowuje i wysyła newslettery i e-maile (w ramach komunikacji posprzedażowej, czy też remarketingu), a także monitoruje reakcje odbiorców na otrzymywane wiadomości (współczynnik odrzuceń, klikalności itd.). Oprogramowanie wyręcza pracowników w wielu zadaniach, a dzięki temu realizacja strategii marketingowej jest prostsza i bardziej opłacalna.
Automatyzacja marketingu ma w sobie ogromny potencjał. Wykorzystanie owego potencjału to przepis na sukces!