Współczesny konsument ma wysokie wymagania. Firmy, chcąc im sprostać, muszą dbać o każdy najdrobniejszy element, który może przychylić się do podjęcia pozytywnej decyzji zakupowej. Dziś biznes musi nie tylko ładnie wyglądać, ale też dobrze brzmieć! Czym dokładnie jest audiomarketing? I jak robić go dobrze?
Czym jest audiomarketing?
Kojarzysz muzykę, którą słychać po wejściu do konkretnych sklepów? To właśnie audiomarketing. Audiomarketing to oddziaływanie na osoby będące w procesie zakupowym poprzez zmysł słuchu. Innymi słowy – to wykorzystanie dźwięków, czyli muzyki i odpowiednio skonstruowanych spotów reklamowych, w celu wpływania na decyzje zakupowe klientów oraz na ich ogólny stosunek do brandu.
Zastanawiasz się jak zastosować audiomarketing w Twojej firmie?
Pomożemy Ci dobrać odpowiednią muzykę!
Czy się opłaca?
Wysoką skuteczność audiomarketingu potwierdzają liczne badania. Na przykład Ankieta Domu Badawczego Maison wykazała, że aż 91% osób decyduje się na zakupy w sklepach, w których gra muzyka. Według TNS OBOP ponad 70% konsumentów jest skłonnych wydać więcej, jeśli w danym punkcie usługowym gra muzyka.
Audiomarketing tworzy wyjątkową atmosferę w lokalu, nadaje produktom unikalny charakter, a także pozytywnie wpływa na doświadczenia konsumenckie. Muzyka w sklepach i lokalach usługowych stymuluje bodźce sensoryczne i emocje, pobudza myślenie, relaksuje i odpręża. Klient dobrze czuje się w sklepie, spędza w nim więcej czasu i chętnie do niego wraca.
Odpowiednio zastosowany audiomarketing może przełożyć się na:
- wzrost efektywności sprzedaży,
- polepszenie wizerunku marki,
- wyróżnienie marki na tle konkurencji,
- zbudowanie więzi z klientami, którzy będą utożsamiać konkretną muzykę z brandem.
Jak robić dobry audiomarketing? Grunt to dopasować muzykę do charakteru lokalu i grupy docelowej. W wykwintnej restauracji lepiej sprawdzi się spokojny jazz, grający w tle, natomiast w sklepie z odzieżą streetwearową dla młodzieży – energiczny house czy rap. Może on przynieść znakomite korzyści. Dlatego warto włączyć go do swojej strategii.