Dziś, w czasach szeroko pojętej cyfryzacji, działania online stały się nieodłącznym elementem strategii rozwojowej. Przedsiębiorca, który chce odnieść rynkowy sukces, musi z powodzeniem działać w internecie. Z powodzeniem, czyli jak? Jak sprawdzić, czy strona jest widoczna w wynikach wyszukiwarki? Pomóc może kompleksowa analiza widoczności, wykonana za pomocą specjalnych narzędzi internetowych.
Skuteczna analiza widoczności
Google od lat pozostaje najpopularniejszą wyszukiwarką internetową – nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Internauci korzystają z serwisu, by szukać przydatnych informacji czy robić zakupy. Nic więc dziwnego, że założyciele stron internetowych chcą uzyskiwać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwarki. Dobra widoczność daje szansę na zwiększenie ruchu na stronie, co może przełożyć się na realne zyski i zdobycie przewagi konkurencyjnej.
Informacje o Twojej firmie są niewidoczne w sieci?
Czas dać się odnaleźć swoim klientom!
Narzędzia do analizy widoczności
Istnieje kilka sposobów na przeanalizowanie widoczności strony w Google. Służą do tego specjalistyczne narzędzia (płatne i darmowe). Narzędzia zostały zaprojektowane w taki sposób, by każdy bez problemu poradził sobie z ich obsługą, nawet bez żadnej wiedzy na temat SEO.
Wśród popularnych narzędzi służących do analizy widoczności możemy wymienić:
- Senuto – pozwala sprawdzić pozycję słów kluczowych, a także przedstawia dokładne dane z przeszłości, co jest pomocne podczas tworzenia strategii SEO,
- Google Search Console – oprogramowanie, które zbiera informacje o widoczności, kliknięciach, analizuje współczynnik CTR (Click-Through Rate), a także wskazuje, które podstrony wyświetlają się w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe,
- SERP checkery – np. SERPROBOT czy Webpozycja; aplikacje umożliwiające analizę fraz kluczowych dla danej domeny.
Informacje otrzymane w analizie widoczności posłużą do zaplanowania odpowiednich działań SEO. Analiza wskaże, które słowa kluczowe trzeba poprawić pod kątem SEO, by uzyskać lepszą widoczność i większy ruch na stronie. Skuteczne pozycjonowanie strony oznacza przewagę nad rynkowymi rywalami. Dlatego warto w nie inwestować!