Usługi

Public Relations Strategia komunikacji Branding Google Ads Pozycjonowanie stron Tworzenie stron www

Oferta produktowa

Eventy firmowe Food marketing Komunikacja marketingowa Projektowanie graficzne Wsparcie sprzedaży Online marketing

Oferta konsultingowa

Social Media Komunikacja wewnętrzna Zarządzanie kryzysowe Employer Branding Marketing referencyjny Customer Lifetime Value Marketing B2B
powrót

WooCommerce – co to jest?

co to jest?

Definicja

WooCommerce to darmowa wtyczka, czyli open source dla WordPressa, inaczej mówiąc system do zarządzania treścią strony WWW, na której mieści się sklep internetowy. Wtyczka WooCommerce umożliwia właścicielom stron internetowych zakładanie na nich sklepów online. Dostępna jest w języku polskim i opiera się na prostym, intuicyjnym działaniu. 

Jak działa WooCommerce?

WooCommerce należy do najpopularniejszych obecnie rozwiązań e-commerce, które polecane jest zwłaszcza właścicielom małych i średnich firm. Podstawowym zadaniem wtyczki WooCommerce jest przekształcenie strony internetowej opartej o działanie WordPress w sklep internetowy. Tym samym koniecznym warunkiem jest posiadanie strony internetowej na WorPressie. W panelu administratora swojej strony odnajdujemy pożądaną wtyczkę i w prosty sposób instalujemy. Tym sposobem rozpoczynamy przygodę z własnym sklepem internetowym. 

WooCommerce umożliwia sprzedaż wybranych produktów, tworzenie promocji, zarządzanie stanem magazynowym, wysyłką, wystawianie faktur dla klientów, a także generowanie niezbędnych statystyk sprzedaży, które są niezwykle pożyteczne dla dalszego rozwoju. WooCommerce pozwala w prosty sposób dodawać produkty do sklepu, określać ich parametry, tworzyć opisy i zdjęcia. W każdym momencie poszczególne dane można edytować. Funkcje te dostępne są już w podstawowym pakiecie, czyli całkowicie za darmo, tak samo, jak wprowadzanie promocji i kodów rabatowych na zakupy w sklepie. Dodatkowo WooCommerce pozwala na prowadzenie bloga, który może być niezwykle pomocnym narzędziem sprzedaży. 

WooCommerce zapewnia całkowitą kontrolę nad zasobami i funkcjami sklepu dla jego właściciela, z kolei klientom oferuje dokonywanie wygodnych zakupów. WooCommerce można w każdej chwili połączyć z potrzebnymi funkcjonalnościami, czy to płatności online, czy dowolne sposoby wysyłki towarów, czy nawet rozbudowane działania marketingowe. Za sprawą dostępnych wtyczek można zintegrować sklep z Allegro, Ceneo, systemami księgowymi, płatniczymi oraz różnymi sposobami wysyłki. Również prowadzenie sklepu za granicą nie jest problemem. WooCommerce pozwala zmieniać nie tylko wersję językową sklepu, ale też walutę. 

WooCommerce – dostępne pakiety 

Wtyczka WooCommerce w wersji podstawowej jest rozwiązaniem darmowym, jednak niektóre rozszerzenia są już odpłatne. Oczywiście potrzebna będzie domena, hosting oraz Certyfikat SSL, które łącznie mogą kosztować kilkaset złotych. Korzystanie z pakietu Premium będzie wymagało dodatkowych opłat, jednak dostępne w nim usługi przyniosą jeszcze większe korzyści i przydatne funkcjonalności dla użytkowników sklepu. 

WooCommerce - metody płatności

WooCommerce daje możliwość samodzielnej instalacji wtyczki Blue Media, a tym sposobem korzystania z najpopularniejszych sposobów płatności. Mamy do dyspozycji zarówno przelewy internetowe, jak i PayPal, BLIK, PayU, Tpay, Dotpay, Przelewy24 i wiele innych popularnych metod płatności, łącznie z płatnością za pobraniem. 

WooCommerce - wysyłka

W panelu administratora z łatwością odnajdziemy wtyczki odpowiedzialne za ustawienie sposobów wysyłki towarów. Wbudowane opcje pozwolą ustawić zryczałtowaną stawkę, wysyłkę poza granice państwa, ale i lokalne dostawy towarów. Dodatkowo wbudowany kalkulator samodzielnie wyliczy całkowity koszt wysyłki. 

WooCommerce – wady i zalety

WooCommerce ma niezliczoną ilość zalet, dlatego jest to najpopularniejsze tego typu rozwiązanie w obecnych czasach, na które każdy może sobie pozwolić. Ponadto za sprawą tak dużej ilości użytkowników jest to obecnie najbezpieczniejszy z możliwych systemów. 

Jeśli chodzi o wady można wskazać jedynie nieco przestarzały design, co dla niektórych użytkowników jest dość istotnym mankamentem. 

Ciekawostki

Wtyczka WooCommerce obsługuje aż 99% witryn sklepowych w Kanadzie, USA i Wielkiej Brytanii, a do dnia dzisiejszego na całym świecie pobrana została już blisko 30 000 000 razy. 

Podsumowanie

WooCommerce to rozwiązanie pozwalające na szybkie wdrożenie sklepu internetowego, a także jego samodzielną obsługę. Dzięki ogromnej ilości dodatkowych wtyczek, sklep może się cały czas rozwijać, jednak już podstawowa wersja pozwala sprzedawać towary kilka chwil po instalacji. WooCommerce zapewnia całkowitą kontrolę nad wszystkimi funkcjami, a także sprzedaż na całym świecie wszystkich typów produktów. 

Powiązane hasła:

narzędzie promocji, agencja kreatywna, agencja brandingowa, agencja konsultingowa, wizja firmy, agencja 360, doradctwo strategiczne, strategia produktu, plan strategiczny, strategia biznesowa

Potrzebujesz pomocy w rozwoju biznesu?

Bartosz Zieliński

Bartosz Zieliński Dyrektor Zarządzający

+48 665 379 071
b.zielinski@commplace.pl
Zadzwoń Zaloguj się Kontakt