Treść główna
Na jakie pytania pozwoli odpowiedzieć audyt?
Audyt marki pracodawcy ma na celu udzielenie odpowiedzi na następujące pytania:
• Jakie komunikaty wysyłamy do kandydata?
• W jaki sposób je wysyłamy?
• Czy przesyłane komunikaty są spójne?
• Czy ich treść faktycznie jest skuteczna?
• Co o nas mówią inni – pracownicy (PR wewnętrzny)?
• Co robią nasi konkurenci?
• Jakie efekty przynoszą działania konkurentów?
• Jakie działania należy wprowadzić, a z jakich zrezygnować?
Zespół Commplace nie tylko przygotuje odpowiedzi na te pytania, ale także stworzy plan naprawczy oraz rekomendacje dalszych działań.
PR wewnętrzny - czy śledzisz opinie na temat swojej firmy?
Czy trudno jest Ci na co dzień śledzić, jakie komunikaty Twoja firma wysyła pracownikom lub kandydatom? Z całą pewnością odpowiedź jest twierdząca.
W efekcie nie masz wiedzy, co odbiorcy widzą, czytają lub słyszą na temat pracy w Twojej firmie. Jeśli masz niepokojące przeczucia co do tego, jak postrzegana jest Twoja firma, może to czas na audyt marki pracodawcy.
Zapytaj nas, w jaki sposób możemy przeprowadzić go w Twojej firmie i zadbać o PR wewnętrzny. Marka pracodawcy to jedna z naszych specjalizacji. Istnieje wiele powodów, dla których audyt marki pracodawcy może być pomocny dla Twojej organizacji. Jak wspomniano wcześniej, jeśli uważasz, że w sieci pojawiają się treści o Twojej firmie, na które nie masz wpływu, dobrym pomysłem jest podsumowanie i ustalenie planu działania.
Podobnie, jeśli zauważyłeś, że Twój proces rekrutacji stał się z czasem mniej efektywny, lub że kandydaci zaczęli częściej rezygnować z pracy - powinieneś zatrzymać się, aby ocenić, dlaczego tak się dzieje.
Marka pracodawcy
Twoja firma to ludzie. To oni pozyskują nowych klientów, zwiększają poziom sprzedaży, dbają o terminowe wykonywanie umów.
To ich zaangażowanie przekłada się na mierzalne efekty. Badania wykazały jednak, że jedynie 13% pracowników na całym świecie angażuje się w swoją pracę, czerpiąc z niej jednocześnie satysfakcję. W agencja PR Commplace wiemy, co zrobić, aby w Twojej organizacji pracownicy znaleźli się w pozostałych 87%. A marka pracodawcy i PR wewnętrzny odgrywają tu ważną rolę.
Co zrobić, aby stać się pracodawcą z wyboru? To marzenie wielu działów HR, które na co dzień przeprowadzają rozmowy rekrutacyjne i widzą stopień dopasowania zgłoszeń do zapotrzebowania na specjalistów. W Commplace wykorzystamy poszczególne narzędzia z obszaru employer brandingu, aby Twoja firma przyciągała najlepszych. Bo przecież na tym Ci zależy.
Jak przebiega audyt marki pracodawcy?
Audyty marki pracodawcy zapewniają dogłębną analizę wszystkich kanałów (rekrutacji i marketingu), dzięki której można ustalić punkt odniesienia dla tego, gdzie obecnie się znajdujesz w stosunku do celów strategicznych – w tym jak kształtuje się Twój PR wewnętrzny. Wśród zmiennych, które badane są w audycie, znajdują się: komunikacja pracodawcy (zewnętrzna i wewnętrzna), działania z zakresu CSR-u, sposób rekrutacji, ścieżka pracownika. Ta ostatnia, przez wielu bagatelizowana, ma duży wpływ na podjęcie przez potencjalnego pracownika decyzji o współpracy z daną firmą. To szczegóły takie jak estetyczne wejście do biura, zadbane wnętrze, czyste korytarze, czy łazienki mogą być dodatkowym atutem Twojej firmy w oczach kandydata.