Statystyczny internauta spędza na stronie internetowej od kilku do kilkudziesięciu sekund. Właściciel witryny ma zatem niewiele czasu na to, by go zainteresować. W projektowaniu strony WWW znaczenie ma każdy aspekt – od grafik czy treści, aż do takich elementów jak tagline. Co to jest tagline? I czym powinien się charakteryzować?
Czym jest tagline?
Tagline to bardzo proste, a przy tym niezwykle skuteczne narzędzie służące do pozycjonowania marki w sieci. Jest to slogan zwykle umieszczony pod logo serwisu. Można określić go jako uzupełnienie nazwy firmy. Slogan najczęściej podkreśla atrybuty marki, jakąś kluczową cechę produktu, unikalną korzyść, jaką daje skorzystanie z oferty firmy. Jego zadaniem jest wyróżnić markę na tle konkurencji, wskazać jej wyjątkowość.
Masz problem z skonstruowaniem swojego taglinu?
Wiemy jak stworzyć chwytliwy tagline pod Twoją grupę docelową!
Czym powinien charakteryzować się tagline?
Masz niewiele czasu na to, by zainteresować internautę i pokazać mu, że znajdzie na Twojej stronie to, czego szuka. Dlatego powinieneś zadbać o to, by tagline zwracał uwagę wszystkich odwiedzających Twoją stronę. Jeden slogan może wyrazić więcej niż 1000 słów, dlatego ważne, by był chwytliwy, skonstruowany w ciekawy sposób, pełen wartości. Porządny tagline to hasło łączące informację z marketingiem. Slogan powinien:
- pasować do grupy docelowej – inne hasło trafi do dorosłych, a inne do młodzieży,
- pasować do elementów brandingu – tagline stanowi część identyfikacji wizualnej marki, dlatego powinien idealnie komponować się z pozostałymi elementami,
- być łatwy do zapamiętania – może opierać się na zabawnej grze słów, rymie, zaskakującym skojarzeniu, homonimie,
- być ponadczasowy,
- wywoływać pozytywne skojarzenia z firmą, jej produktami lub usługami.
Tagline w praktyce
Biedronka „Codziennie niskie ceny”, Lidl „Więcej na radość z życia”, Whiskas „Twój kot kupowałby Whiskas”, Nike „Just do it”, McDonald’s „I’m lovin’ it” – slogany reklamowe największych marek zna chyba każdy, co świadczy o ich wysokiej jakości. Sukces tkwi w strategicznym podejściu do pozycjonowania i marketingu. Rynkowi giganci zdają sobie sprawę z tego, jakie znaczenie ma każdy element ich identyfikacji. Wiedzą, że czasem najmniejsze elementy mogą mieć największy wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Dlatego warto brać z nich przykład. Dobrze skonstruowany tagline może przynieść więcej korzyści, niż Ci się wydaje!